Frankfurt IAA 2019: V znamení Riadenia zajtrajška

Štvrtok, 12 september 2019

Po dvoch novinárskych dňoch v utorok a stredu otvoril dnes svoje brány autosalón vo Frankfurte nad Mohanom aj pre verejnosť. Mottom autosalónu je Driving tomorrov – riadenia zajtrajška.

bmw-i-hydrogen-next

BMW i Hydrogen Next, koncept s pohonom vodíkovými palivovými článkami

Odborná verejnosť a novinári sa zhodli, že hlavnými hviezdami frankfurtského autosalónu sú Land Rover Defender, Porsche Taycan, Volkswagen ID.3, ďalej BMW i Hydrogen Next, brutálny hybridný superšport Lamborghini Sián či čínsky konkurent americkej Tesly Byton M-Byte.

Pozornosť návštevníkov autosalónu upútajú aj také premiérovo vystavované modely ako je nový Renault Captur, BMW Concept 4, Škoda Citigoe iV, či Brabus Ultimate E, čo je tuningovým úpravcom na raketu premenený Smart EQ For Two.

Tohtoročnému Frankfurtu nemožno uprieť výsadu najväčšieho jesenného európskeho či aj svetového autosalónu, na druhej strane aj tu platí akýsi odklon mnohých veľkých automobilových výrobcov od účasti na takýchto show podujatiach. Veľa veľkých značiek tu absentuje, aj keby sa mali čím prezentovať.

Frankfurtské výstavné pavilóny roztrúsené po rozľahlej ploche mestského výstaviska však napriek tomu majú čo ukázať návštevníkom autosalónu. Okrem noviniek pre sériovú produkciu oku návštevníka neujdú exponáty s konvenčným pohonom, množstvo elektromobilov, ale aj koncepty pre blízku alebo vzdialenejšiu budúcnosť.

BMW vo Frankfurte okrem noviniek rozširujúcich ponuku prémiovej značky v rôznych segmentoch, poukazuje svojimi exponátmi na intenzívnu modelovú ofenzívu. Pozoruhodný je napríklad už spomínaný koncept BMW i Hydrogen Next s pohonom palivovými článkami a s ním aj prelomové technológie, ktoré budú mať význam pre individuálnu mobilitu budúcnosti.

Noviniek napriek absenciám viacerých veľkých výrobcov nebolo vo Frankfurte málo. K viacerým sa postupne a podrobnejšie vrátime.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.