Formula1: v Turecku vládol Massa

Štvrtok, 15 máj 2008

Brazílčan Massa na Ferrari úradoval v Turecku aj teraz, keď vyhral piate tohtoročné preteky seriálu majstrovstiev sveta formuly1 a Veľkú cenu Turecka tretí rok za sebou.

Veľká cena Turecka

Po prvý raz sa Veľká cena Turecka išla v novom májovom termíne. Felipe Massa po zisku pole position v sobotňajšej kvalifikácii obhájil prvenstvo aj v pretekoch a po víťazstvách v rokoch 2006 a 2007 zvíťazil v Turecku tretí raz za sebou. Naznačil zároveň, že jeho predošlé vyhlásenia o ambíciách bojovať o titul majstra sveta myslí vážne. Bodovo sa Massa dotiahol na jedného z vážnych ašpirantov na titul Lewisa Hamiltona na McLarene a na lídra šampionátu a svojho tímového kolegu Kimiho Räikkönena stráca už len sedem bodov. Táto trojica bude zrejme rozhodovať medzi sebou, ktorý z nich získa tohtoročný titul, aj keď do konca seriálu je ešte ďaleko. Pribudnúť k tejto trojici najvážnejších kandidátov na titul majstra sveta môže ešte jazdec BMW-Sauber Poliak Kubica, aj keď sa to vidí málo pravdepodobné.

Massa dobre odštartoval, dlho viedol pred druhým Hamiltonom. Ani prvé zastávky v boxoch na tomto poradí však nič nezmenili. Až v dvadsiatom piatom kole na konci dlhej rovinky vyrazil zo "závesu" Hamilton a pomerne ľahko a prekvapujúco sa dostal pred Massu. Taktika na tri zastávky v boxoch nepriniesla McLarenu úspech, naopak, o značný náskok, ktorý mal Hamilton pred druhým Massom, po tretích boxoch prišiel. Pred záverom pretekov musel ešte čeliť druhému pilotovi Ferrari Räikkönenovi, ktorý potom prešiel cieľom ako tretí. Poliak Kubica i Heidfeld nadviazali na predchádzajúce dobré výkony monopostov BMW-Sauber a skončili štvrtý a piaty. Body má aj šiesty v cieli Alonso na Renaulte, ale aj Webber (Red Bull) a Rosberg (Williams).

Historický zápis do dejín F1 si zaknihoval Rubens Barrichello, ktorý v Turecku nastúpil na svoju 257. veľkú cenu a má o jednu viac ako doterajší rekordér Riccardo Patrese. V pretekoch však Barrichello s Hondou obsadil až 14. miesto a Honda ani teraz nebodovala. Novým zápisom do histórie je aj fakt, že od roku 2005 bolo na štarte F1 znovu len 20 jazdcov, keď tím Super Aguri skrachoval a zo seriálu odstúpil. Na Turecko nebude v dobrom spomínať ani Fisichella, ktorý krátko po štarte nabehol zozadu na Japonca Nakadžimu a do cieľa musel po svojich. Japonec absolvoval po boxoch ešte tri okruhy, ale potom aj on odstúpil. Body sa neušli ani Coulthardovi, keď skončil na deviatom, prvom nebodovanom mieste, ale pred Trullim.

Výsledky

1. Felipe MassaFerrari1:26:49,451 hod
2. Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes+3,7 s
3. Kimi RäikkönenFerrari+4,2
4. Robert KubicaBMW Sauber+21,9
5. Nick HeidfeldBMW Sauber+38,7
6. Fernando AlonsoRenault+53,7
7. Mark WebberRed Bull-Renault+1:04,2 min
8. Nico RosbergWilliams-Toyota+1:11,4
9. David CoulthardRed Bull-Renault+1:15,2
10. Jarno TrulliToyota+1:16,3
11. Jenson ButtonHonda+1 kolo
12. Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes+1 kolo
13. Timo GlockToyota+1 kolo
14. Rubens BarrichelloHonda+1 kolo
15. Nelson PiquetRenault+1 kolo
16. Adrian SutilForce India-Ferrari+1 kolo
17.Sebastian VettelSTR-Ferrari+1 kolo

Nedokončili

  • Sébastien Bourdais - STR-Ferrari
  • Kazuki Nakadžima - Williams-Toyota
  • Giancarlo Fisichella - Force India-Ferrari

Priebežné poradie

1. Kimi Räikkönen35
2. Felipe Massa28
3. Lewis Hamilton28
4. Robert Kubica24
5. Nick Heidfeld20
6. Heikki Kovalainen14
7. Mark Webber10
8. Jarno Trulli9
9. Fernando Alonso9
10. Nico Rosberg8
11. Kazuki Nakajima5
12. Jenson Button3
13. Sébastien Bourdais2

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5