V Číne vládol Alonso, Vettel štvrtý

Pondelok, 15 apríl 2013

Na okruhu v Šanghaji predviedol Španiel Fernando Alonso suverénny výkon a vyhral Veľkú cenu Číny formuly 1 pred Fínom Kimi Räikkönenom a Britom Lewisom Hamiltonom. Majster sveta Sebastian Vettel po tom, čo si v kvalifikácii vybojoval len deviatu priečku, bol v cieli štvrtý. Udržal si však vedenie a po troch pretekoch je v seriáli prvý pred Räikkönenom a Alonsom.

Raikkonen - Alonso - Hamilton
Traja najlepší z okruhu v Šanghaji – Kimi Räikkönen, Fernando Alonso a Lewis Hamilton

Tretie podujatie sezóny má tak tretieho víťaza po tom, čo v Austrálii vyhral Räikkönen a v Malajzii Vettel. V Číne neuspel Austrálčan Mark Webber, ktorý v Malajzii bojoval o víťazstvo s Vettelom. V kvalifikácii dosiahol Webber po technických problémoch až štrnásty čas, ale nakoniec musel štartovať z boxov, keď mu v nádrži zostalo málo paliva, navyše museli mu meniť aj prevodovku. V pretekoch po kolízii s Vergnem zo sesterského tímu Toro Rosso a následnom odpadnutí pravého zadného kolesa zavineného zrejme chybou mechanikov pri výmene kolies Webber preteky nedokončil.

Španiel Alonso v Číne už raz vyhral. Bolo to v roku 2005, kedy sa stal po prvý raz aj majstrom a o rok svoj úspech zopakoval. Vtedy na Renaulte, teraz v Číne zvíťazil na Ferrari a dosiahol svoj 31. triumf v kariére. Alonso mal skvelý deň, keď už po štarte z tretieho miesta sa dostal na druhé za Hamiltona, víťaza kvalifikácie. V piatom z 56 kôl sa potom spoločne Massom dostal pred Hamiltona a od tej chvíle vládol Alonso na trati. Po posledných zastávkach v boxoch vyšiel síce na trať za Vettelom, ale hneď na to sa dostal pred neho a suverénne krúžil po okruhu až do cieľa.

Kimi Räikkönen, v kvalifikácii druhý za Hamiltonom, horšie odštartoval, navyše mal dosť nepríjemnú kolíziu s Mexičanom Sergio Perezom z McLarenu. Dosť si poškodil predok svojho Lotusu, napriek tomu jazdil ďalej a bol v cieli druhý. "Nebyť tohto poškodenia môjho monopostu, mohlo to byť lepšie" – stroho konštatoval Räikkönen v cieli.

Hamilton sa zubami-nechtami držal vpredu a pre Mercedes získal po treťom mieste v Malajzii druhé pódiové umiestnenie. Druhý pilot Mercedesu, Nico Rosberg, mal problémy s technikou svojho monopostu. Ani dve rýchlo po sebe idúce zastávky v boxoch mu nepomohli problém odstrániť a z pretekov musel odstúpiť.

Dramatický záverom boli preteky v Číne pre Hamiltona a Vettela. Nemec musel pár kôl pred koncom do boxov na povinnú výmenu pneumatík, stíhacou jazdou sa však dotiahol na Hamiltona, ale Brit tesne s náskokom dvoch desatín sekundy obhájil tretie miesto a Vettel sa tak na stupne víťazov nedostal. Udržal si však priebežné vedenie pred Räikkönenom a Alonsom.

Seriál formuly 1 pokračuje už najbližší víkend, keď 21. apríla je na programe Veľká cena Bahrajnu.

Výsledky Veľkej ceny Číny

1. Fernando AlonsoŠpan./Ferrari1:36:26,945 hod
2. Kimi RäikkönenFín./Lotus-Renault+10,1 s
3. Lewis HamiltonV. Brit./Mercedes+12,3
4. Sebastian VettelNem./Red Bull+12,5
5. Jenson ButtonV. Brit./McLaren+35,2
6. Felipe MassaBraz./Ferrari+40,8
7. Daniel RicciardoAus./Toro Rosso+42,6
8. Paul di RestaV. Brit./Force India+51,0
9. Romain GrosjeanFranc./Lotus+53,4
10. Nico HülkenbergNem./Sauber+56,5

Priebežné poradie (po 3 pretekoch z 19)

1. Sebastian Vettel52 bodov
2. Kimi Räikkönen49
3. Fernando Alonso43
4. Lewis Hamilton40
5. Felipe Massa30
6. Mark Webber26
7. Nico Rosberg12
8. Jenson Button12
9. Romain Grosjean11
10. Paul di Resta8
11. Daniel Ricciardo6
12.Adrian Sutil6
13.Nico Hülkenberg5
14. Sergio Perez2
15. Jean-Eric Vergne1

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Red Bull78 bodov
2. Ferrari73
3. Lotus60
4. Mercedes52
5. McLaren14
6. Force India14
7. Toro Rosso7
8. Sauber5
9. Williams0

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5