Vettel zvíťazil aj v Japonsku, ale titul ešte nemá

Nedeľa, 13 október 2013

Nemec Sebastian Vettel po ôsmich tohtoročných víťazstvách v seriáli formuly 1 vyhral aj Veľkú cenu Japonska na okruhu v Suzuke a je opäť bližšie k titulu tohtoročného majstra sveta. Druhý skončil víťaz kvalifikácie Austrálčan Mark Webber a tretí Francúz Romain Grosjean.

Weber - Grosjean - Vettel
Webber, Grosjean a Vettel na stupni víťazov po Veľkej cene Japonska na okruhu v Suzuke

Aby Vettel už v Japonsku mohol osláviť titul, musel vyhrať a Talian Fernando Alonso nesmel skončiť lepšie ako na deviatom mieste, ale keďže jazdec Ferrari bol v cieli v Suzuke štvrtý, Vettel s oslavou musí ešte počkať.

O práve skončených pretekoch v Suzuke sa hovorí, že neboli nudné, vraj dokonca dramatické. Možno je to tak, ale nadvláda monopostov Red Bull je taká, že sa im vlastne nedá konkurovať. V Japonsku ich hegemóniu chcel narušiť Grosjean na Lotuse. Dlho aj viedol, ale asi ani tou najlepšou stratégiou by pravdepodobne neohrozil nadvládu červených býkov.Ukázalo sa to v závere pretekov, keď ešte tri kolá pred koncom jazdil Grosjean na druhej pozícii, nakoniec však aj vďaka systému Kers neodolal rýchlosti Webberovho monopostu.

Vo chvíli, keď sa Webber po viacerých neúspešných pokusoch predral na druhú priečku pred Grosjeana, cieľ bol už natoľko blízko, že Austrálčan na zdolanie Vettelovho sedemsekundového náskoku nemal už čas. Takže Austrálčan bol rád, že skončil druhý pred Francúzom. Štvrtý v cieli bol Alonso, piaty Räikkönnen a šiesty Nemec Hülkenberg na monoposte Sauber.

Webber bol teda druhý, aj keď po kvalifikácii mal zarobené na víťazstvo. Nevyšiel mu už tradične štart, takže musel bojovať v poli iných jazdcov. Takmer navlas podobne bol na tom aj Vettel, nakoniec však lepšou stratégiou vyhral, aj keď jeho tímový partner chcel víťazstvo pre seba. V tomto roku Webber ešte nevyhral a keď sa ho novinári pred štartom pýtali, že či pustil Vettela pred seba, povedal, že nie, ale že tím by ho o to ani nepožiadal.

Podobná slovná prestrelka sa udiala aj vo Ferrari, aj keď o dosť skôr. Brazílčan Massa, ktorý vo Ferrari po tejto sezóne končí, povedal, že nebude pomáhať Alonsovi. Ale – kto Massu roky zamestnával, dával mu šancu v jednom z najrenomovanejších tímov? Nakoniec v prípade úspechu Alonsa, ktorý jediný môže ohroziť Vettela, nie je to, jemne povedané, príliš rozvážne vyhlásenie od Massu. Veď ide skôr o Ferrari, až potom o Alonsa! Nakoniec, Alonso si to s Massom vybavil na trati, keď sa pomerne hravo dostal pred neho.

V kvalifikácii tak Alonso ako aj Räikkönnen neboli príliš úspešný, keď Španiel bol na štarte ôsmy a Fín deviaty. Takže od boja o víťazstvo boli obaja dosť vzdialení. Aj to uľahčuje Vettelovi, aby titul získal práve on, aj keď je pravda, že Red Bully majú na víťazstvá prakticky v každých pretekoch.

Veľkým prekvapením bol aj v Japonsku tím Sauber, keď šieste miesto obsadil v cieli Nemec Hülkenberg a siedme 22-ročný Mexičan Esteban Gutierrez. Naďalej sa nedarí McLarenu, ktorý ani raz v tejto sezóne nedosiahol na stupeň víťazov a v Japonsku, kde síce Jenson Button skončil deviaty a Mexičan Perez až pätnásty, sa ani jeden z týchto jazdcov neprebojovali do tretej časti kvalifikácie.

V Japonsku sa nedarilo tímu Mercedes. Hamilton mal síce dobrú pozíciu na štarte, keď štartoval z tretieho miesta, ale krátko po štarte mal kontakt s iným jazdcom a s prerazenou pneumatikou musel do boxov a neskôr z pretekov odstúpil. Druhý jazdec Mercedesu, Nico Rosberg, dlho jazdil na štvrtej pozícii, ale v cieli bol nakoniec po dvoch zbytočných incidentoch až ôsmy. Massa dostal za trest prejazd boxovou uličkou a aj to ho odsunulo na desiate miesto v cieli.

Vettel má po pätnástich podujatiach, z toho deviatich víťazných (v kariére vyhral 35 krát) 297 bodov, druhý Alonso 207 a tretí Räikkönnen 161 bodov. Iba veľmi teoretickú nádej na prvenstvo v seriálu má iba Alonso. Ostatní z hry už vypadli. Po ďalších pretekoch o dva týždne sa to môže stať aj Alonsovi. Nepredbiehajme však a počkajme.

Seriál formuly 1 bude pokračovať šestnástim podujatím 27. októbra - Veľkou cenou Indie.

Veľká cena Japonska - nedeľa - výsledky:

1. Sebastian VettelNem./Red Bull1:26:49,301 hod
2. Mark WebberAustr./Red Bull+7,129 s
3. Romain GrosjeanFranc./Lotus+9,910
4. Fernando AlonsoŠpan./Ferrari+45,605
5. Kimi RäikkönenFín./Lotus+47,325
6. Nico HülkenbergNem./Sauber+51,615
7. Esteban Gutierrez Mex./Sauber+71,6 s
8. Nico Rosberg Nem./Mercedes+72,0
9. Jenson Button V. Brit./McLaren+80,8
10.Felipe Massa Braz./Ferrari+89,2

Priebežné poradie jazdcov (po 15 z 19 podujatí)

1. Sebastian Vettel297 bodov
2. Fernando Alonso207
3. Kimi Räikkönen177
4. Lewis Hamilton161
5. Mark Webber148
6. Nico Rosberg126
7. Felipe Massa90
8. Romain Grosjean87
9. Jenson Button60
10. Nico Hülkenberg39
11. Paul di Resta36
12. Adrian Sutil26
13. Sergio Perez23
14. Daniel Ricciardo18
15. Jean-Eric Vergne13
16. Esteban Gutierrez6
17. Pastor Maldonado1

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Red Bull445 bodov
2. Ferrari297
3. Mercedes287
4. Lotus264
5. McLaren83
6. Force India62
7. Sauber45
8. Tori Rosso31
9. Williams1
10. Marussia0
11. Caterham0

Autor: J. Goldberger
Foto: formula 1
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5