BMW M: Rekord v predaji výkonných automobilov

Sobota, 18 január 2020

Spoločnosť BMW M, dcérska spoločnosť BMW Group, má pri bilancovaní roka 2019 viac ako len dôvod na radosť. Predala rekordných 135 829 výkonných a vysokovýkonných automobilov, čo je v porovnaní s predchádzajúcim rokom viac o 32,2 percenta.

BMW-M8
BMW M8 Gran Coupé, jeden zo špičkových modelov výrobcu BMW M

S počtom predaných takmer 136 tisíc výkonných a vysokovýkonných automobilov sa spoločnosť BMW M, ktorá je dcérskou spoločnosťou BMW Group a má štatút nezávislého výrobcu automobilov, stáva najúspešnejšou spoločnosťou v tomto segmente. Aj vďaka tomu, že v roku 2019 výrazne narástol dopyt po modeloch v športovom balíku M a po exkluzívnej výbave od BMW Individual.

Markus Flasch, generálny riaditeľ BMW M: "Sme veľmi hrdí na to, že sme sa prvýkrát po takmer 50 rokoch histórie spoločnosti dostali na najvyššiu priečku na trhu v segmente výkonných a vysokovýkonných automobilov."

V priebehu jediného roka výrobca predstavil a uviedol na trh veľa nových modelov BMW M. Vďaka BMW X3 M, BMW X4 M a ich variantom Competition sa vysokovýkonné automobily vôbec prvýkrát objavili v strednej triede segmentov Sports Activity Vehicle (SAV) a Sports Activity Coupé (SAC).

S uvedením modelov BMW M8 Coupé, BMW M8 Cabrio a modelov Competition na trh sa predstavila nová generácia športovo-luxusných vozidiel určených pre segment vysoko výkonných automobilov.

V roku 2019 sa najdôležitejším trhom výrobcu BMW M stali USA. Tu sa počet predaných automobilov s označením BMW M zvýšil na 44 442 kusov. Druhým najdôležitejším odbytiskom bolo opäť Nemecko s 26 110 predanými vozidlami a tretím Veľká Británia s 17 688 automobilmi.

Na severoamerických automobilových trhoch je každé siedme nové BMW s modro-bielym logom modelom BMW M. Čelné miesto v tejto oblasti zaberá aj Švajčiarsko, kde automobily BMW M predstavujú už viac ako 22 percent z celkového predaja BMW.

Portfólio výkonových modelov zahŕňa okrem benzínových motorov so štyrmi, šiestimi, ôsmimi a s dvanástimi valcami aj radové naftové šesťvalcové motory s technológiou M TwinPower Turbo, ktoré ponúkajú extrémne výkony a krútiaci moment. Možno ich zažiť v modeloch X3 M40d, X4 M40d, M550d xDrive Sedan a M550d xDrive Touring.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-SX4-S-Cross
V rebríčku počtu predaných osobných áut na Slovensku v roku 2019 sa Suzuki medzi 39 značkami umiestnila s počtom 3709 predaných vozidiel na veľmi peknom jedenástom mieste. Pričinili sa o to hlavne modely SUV Vitara a SX4 S-Cross. Modernizovaná Vitara v segmente SUV obsadila podľa štatistiky registrácií Zväzu automobilového priemyslu šieste a SX4 S-Cross ôsme miesto. O úspech v celkovej predajnosti modelov Suzuki v roku 2019 sa postarali tiež modely Swift a Ignis. Novou posilou značky v roku 2020 budú nový hit, malý off-road Jimny, a trvalka značky Swift.
Benzina-Tank
Benzina rozširuje svoje služby na Slovensku o Tank Kartu Business. Umožní firmám a podnikateľom okrem čerpania pohonných látok využívať aj rad benefitov, a to od zvýhodnenej ceny až po jednoduché vyúčtovanie a správu tankovacích kariet. Je to ďalší krok v stratégii Benziny, ktorá sa po rokoch vrátila znovu na Slovensko a má vo svojej sieti už desať čerpacích staníc. V pláne má tiež zavedenie karty Tank Karta Easy pre bežných motoristov. Marek Zouvala, riaditeľ siete čerpacích staníc Benzina: "Firmy a podnikatelia potrebujú šetriť každý cent. Preto sme pre nich pripravili nástroj na znižovanie prevádzkových nákladov aj administratívy. Tank Karta Business je nielen efektívnym riešením pre pohodlné tankovanie so zľavou, ale tiež vhodným nástrojom ako si ušetriť starosti a zjednodušiť účtovníctvo."
Elektrické-roznášky
Spoločnosť DPD začala doručovať zásielky v centre hlavného mesta prostredníctvom cyklokuriéra. Ide o pilotný projekt, ktorý má šancu rozšíriť sa aj do iných miest. Spoločnosť tiež výrazne rozširuje svoje doručovanie zásielok flotilou elektrických dodávkových automobilov, a to nielen v Bratislave, ale po celom Slovensku. Doručovanie elektrickou dopravou v mestách je jedným zo spôsobov, ako spoločnosť DPD podporuje svoj záväzok doručovať všetky zásielky do cieľa bez uhlíkovej stopy.