Chlapi a chlapi. Či iba reči?

Štvrtok, 04 február 2016

Kedysi, a nie je tomu tak dávno, bolo to v našom ranom kapitalizme, po tzv. "nežnej revolúcii" (ktorá však bola iba nežnou a nie revolúciou, čo žiaľ, uniká často aj politológom, veď: komunistickí prezidenti, ale aj predsedovia vlád, Národnej rady, ministri a ďalší sú naďalej na vedúcich postoch štátu či regiónov i obcí dodnes) sme snívali, a politici to národu tak servírovali, o slovenskom Švajčiarsku. A výsledok? Dodnes ho nemáme a sme na míle vzdialení od systému, o životnej úrovni ani nehovoriac, ktorý by pripomínal aspoň švajčiarsky poriadok.

billboard HZDS
To bola vidina prosperujúceho Slovenska bývalej vládnej strany – slovenské Švajčiarsko

Malý náznak tu bol po tom, ako ľud vo voľbách porazil bývalého boxera Vladimíra Mečiara. Táto chvíľa sa znovu priblížila keď do premiérskeho kresla usadla Iveta Radičová. Jej "vládnutie" v rozbitej koalícii však dlho netrvalo a do kresla predsedu vládneho kabinetu nastúpil junior Mečiar. Možno sa teraz pýtate, ako súvisí motoristický portál s politikou.

Na to môže byť viac odpovedí, až nekonečne mnoho. Napríklad máme ministra vnútra, ktorý necháva merať rýchlosť, samozrejme prostredníctvom svojich podriadených, veľmi často práve tam, kde sa dobre vyberajú pokuty a nie tam, kde vznikajú potenciálne nebezpečenstvá. S tým súvisí bezpečnosť na cestách, zranení a mŕtvi pri dopravných nehodách. Aj to dosť oberá spoločnosť o ľudský potenciál.

Alebo - je tu ministerstvo dopravy, ktoré vsádzalo na predražené PPP projekty pri budovaní diaľnic. Vtedajší minister, ktorý ich presadzoval hlava-nehlava s podporou premiéra, sedí dnes na pohodlnej a nič nehovoriacej stoličke podpredsedu vlády pre veľké investície. Atď, atď.

K Švajčiarsku, ku ktorému sme sa chceli prirovnávať (na jednom z predvolebných billboardov sa to vtedy vládnej politickej strane takmer podarilo, ibaže obrázok niekto nasnímal nie na Slovensku, ale v krajine helvétskeho kríža). Škoda, že aj o tento malý kúsok šťastia nás vtedy obral šéf malej "vládnej" reklamnej agentúry.

Väčšia škoda je však to, čo sa stalo vláde Ivety Radičovej len po roku vládnutia. Možno nás to mohlo viac priblížiť k vysnívanému Švajčiarsku, kam teraz prúdi pracovná sila i ľudské mozgy zo Slovenska Dnes sme na tlačovej konferencii strany SKOK! počuli, že je čas povedať celú pravdu o páde Radičovej vlády. Už som bol takmer na sto percent presvedčený, komu v marcových parlamentných voľbách dám svoj hlas. Padli však len všeobecné konštatovania: zodpovední sme všetci, každý by sa mal priznať. A ospravedlniť sa.

Veľa sme sa na tlačovej konferencii o pravej príčine pádu vlády Ivety Radičovej nedozvedeli, aj keď hádam po prvý raz výraznejšie zaznelo meno Richarda Sulíka. Skôr však v súvislosti s jeho terajším obviňovaním Ivety Radičovej.

Kto teda nesie zodpovednosť za vtedajší pád vlády? Juraj Miškov: "Všetci vtedajší lídri, ale aj my. Každý z koaličných partnerov si hral vlastnú hru. Vládu položilo politikárčenie, škriepky a veľké zaslepené egá (koho egá ? – pozn. autora). To je to, čo slovenskej politike dominuje dodnes."

Ale páni bývalí ministri, Juraj Miškov a Daniel Krajcer, nemali tieto slová odznieť už dávno, ešte predtým, ako k pádu vlády došlo a postaviť sa Richardovi Sulíkovi a ďalším pánom, ktorí za pádom vlády stáli? Teraz je neskoro plakať nad rozliatym mliekom a ľutovať to, čo ste mohli a mali, a ako chlapi (???) aj museli urobiť približne pred tými štyrmi rokmi. Takže ďalej mám pochybnosť a naozaj neviem koho budem voliť.

Ej Švajčiarsko, opäť si sa nám vzdialilo!

Autor: Ján Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5
lexus-lbx-venezia
Lexus sa už po siedmy raz vracia ako oficiálne vozidlo medzinárodného filmového festivalu v Benátkach a potvrdzuje, že je patrí k svetu svetovej kinematografie. Nový kompaktný crossover LBX bude súčasťou flotily elektrifikovaných vozidiel Lexus pre luxusnú prepravu VIP účastníkov festivalu. Medzi hercami, ktorí sa objavia na červenom koberci, budú okrem iných Zendaya (Spider Man: Bez domova), Mike Faist (West Side Story), Josh O’Connor (Koruna) či Caroline Murino (Casino Royale). V poradí 80. ročník festivalu sa bude konať na benátskom Lide od 30. augusta do 9. septembra.