Hyundai zverejnil výsledky za rok 2013

Streda, 19 február 2014

Spoločnosť Hyundai Motor Company, najrýchlejšie rastúci automobilový výrobca oznámil svoje hospodárske výsledky za rok 2013. Obrat spoločnosti vzrástol vďaka zvýšeniu predaja na zámorských trhoch, pričom zisk mierne medziročne poklesol v dôsledku zníženia výroby a stagnujúcemu predaju na domácom kórejskom trhu, ako aj v dôsledku fluktuácie výmenných kurzov devíz.

1 Hyundai Motor

Obrat z predaja v roku 2013 vzrástol oproti predchádzajúcemu roku o 3,4 percenta, vďaka zvýšeniu predaja na zámorských trhoch. Operatívny zisk medziročne poklesol o 1,5 percenta a čistý zisk sa znížil o 0,7 percenta.

Hyundai v roku 2013 celosvetovo predal vyše 4,7 milióna automobilov, z toho v Kórei viac ako 640 tisíc a v zahraničí takmer 4,1 milióna kusov, čo predstavuje nárast o 7,3 percenta oproti predchádzajúcemu roku. Kým predaj v Kórei medziročne poklesol o 4,0 percenta na spomínaných 640 tisíc kusov, predaj na zahraničných trhoch vzrástol o 9,3 percenta na 4,1 milióna kusov: Z toho pripadlo na export takmer 1,2 milióna automobilov a na výrobu v zahraničných závodoch vyše 2,.9 milióna automobilov.

V štvrtom štvrťroku 2013 sa obrat znížil o 3,4 percenta pri globálnom predaji to predstavuje viac ako 1,2 milióna automobilov. Napriek tomu však operatívny zisk vzrástol o 10,8 percenta oproti rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka.

Hyundai predpokladá, že domáci kórejský trh i exportné trhy budú v roku 2014 stagnovať, a to rovnako vyspelé ako aj rozvíjajúce sa trhy. Preto sa spoločnosť plánuje zamerať na upevnenie svojich základných pilierov a zabezpečenie konkurencieschopnosti do budúcnosti, napríklad ďalším znižovaním spotreby paliva a vývojom tzv. inteligentných automobilov, ktoré kombinujú čistý pohon a vyspelé technológie.

Hyundai plánuje v roku 2014 celosvetovo predať 4,9 milióna automobilov, z toho v Kórei 682 tisíc a na zahraničných trhoch vyše 4,2 milióna, čo by predstavovalo zvýšenie o 3,6 percenta oproti uplynulému roku. Na dosiahnutie tohto cieľa Hyundai plánuje maximalizovať efektivitu svojej zahraničnej výrobnej základne a uviesť nové modely, napríklad Genesis sedan a Sonatu novej generácie.

1 Hyundai Motor 2 Hyundai Motor 3 Hyundai Motor
Autor: TS-HY
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5