Nový vzhľad Renaultov prichádza s novým šéfdizajnérom

Utorok, 21 január 2014

Renault bude mať novú dizajnovú stratégiu. Mužom, ktorý zmení tvár automobilov značky Renault, navštívil práve v týchto dňoch Slovensko. Jeho meno je Laurens van den Acker a je novým mužom zodpovedný za to, ako budú nové Renaulty vyzerať. Na Slovensku sa zastavil pri príležitosti predstavenia nového modelu Renault Mégane.

Laurens van den Acker
Nový šéfdizajnér Renault Laurens van den Acker hovorí o úlohe a dôležitosti dizajnu

Laurens van den Acker ako nový šéf dizajnu automobilov Renault a Dacia je zodpovedný za zmenu dizajnu týchto dvoch automobilových značiek. Pod jeho taktovkou sa už zrodila nová stratégia značky Renault a jeho prvými výtvormi sú Renault Clio zatiaľ poslednej generácie a model kompaktného SUV Captur.

Na medzinárodnom autosalóne v Ženeve v marci tohto roku predstaví Renault ďalší model z dielne Laurens van den Acker – model Edison. Na jeseň tohto roku potom v Paríži bude nasledovať nový Espace. Neskôr prídu na rad nové modely Megane a Laguna.

Dizajn Laurens van den Ackera je skutočne vydarený a v Renaulte veria, že aj najbližšia budúcnosť tejto francúzskej značky bude novým dizajnérom zabalená do krásneho a príťažlivého obalu a priláka do showroomov nových zákazníkov Renaultu.

V posledným dvadsiatich rokoch bol Renault jedným z hlavných hráčov na poli automobilového dizajnu konceptov. Udržať sa na vrchole v dnešnej ťažkej konkurencii vyžaduje byť vždy o krok pred ostatnými. Renault svojim dizajnom zachádza do sfér, ktoré sú ešte nezmapované, definuje inovatívne koncepty a vymýšľa nové formy estetiky.

Prvý projekt pod novou identitou značky, vedený priamo šéfdizajnérom, bol koncept DeZir. Tento športový koncept je vyjadrením záväzku Renaultu pre viac emotívny dizajn. Jeho krvavo červená farba a vášnivý profil vyjadruje vášeň pre autá. Koncept poháňa elektromotor a tak komunikuje s oblasťou ochrany životného prostredia a automobilovou eleganciou.

Aj tie ďalšie, ako Captur, R-Space, Frendzy, Twin'Z a Twin'Run, spájajú v sebe novú dizajnovú stratégiu a ukazujú smerovanie budúcich automobilov. Aj koncept Initiale Paris,predstavený v Ženeve v roku 2013, predstavuje víziu nástupcu modelu Espace a zosobňuje víziu vozidiel v prémiovom segmente spoločnosti Renault.

Renault ako výrobca automobilov vie ponúknuť to správne riešenie pre každého zákazníka so zreteľom na jeho individuálne potreby. Ponúka automobily, ktoré sa stávajú súčasťou života a životného štýlu a uvedomuje si, aký dôležitý je dizajn každého automobilu.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5