Suzuki boduje u zákazníkov

Piatok, 06 máj 2011

Suzuki bojuje, a veľmi úspešne. Dominuje najmä v segmente malých áut. Nebývalý úspech u zákazníkov má model Swift. Lákal predchádzajúcou generáciou, ale aj novou. Malý Swift však nie je jediný model, ktorý robí pre Suzuki výsledky. Hovorí o tom aj bilancia, ktorú japonský výrobca zverejnil v týchto dňoch.

Suzuki Swift
Prvá generácia modelu Swift naštartovala japonskú automobilku a vyslala dobrý signál

Počas fiškálneho roku 2010, od 1. apríla 2010 do 31. marca 2011, dosiahla japonská automobilka Suzuki (Suzuki Motor Corporation, Hamamatsu, Japonsko) v 196 krajinách celkový odbyt 2 641 634 automobilov, čo je oproti fiškálnemu roku 2009 nárast o 12,4 percenta. Takže – Suzuki má za sebou rekordný fiškálny rok.

Spolu 35 kľúčových závodov Suzuki pritom vyrobilo vo fiškálnom roku 2010 historicky najviac za takéto obdobie: 2 milióny 878 tisíc áut. V porovnaní s predošlým fiškálnym rokom to je celkové zvýšenie o 13,1 percenta a pri automobiloch určených na export o 18,8 percenta.

Dosiahnuté výsledky podnietil najmä úspešný odbyt malých vozidiel a áut s pohonom 4x4. Tiež skutočnosť, že Suzuki si v sledovanom období udržalo silné postavenie aj na rastúcich trhoch Indie, Číny, Indonézie a Pakistanu.

Úspech zožala táto japonská značka tiež na domácom trhu. Vyše pol milióna (520 731), teda 32 percent zo všetkých tzv. "kei car" automobilov dodaných v Japonsku za uvedené obdobie, bolo značky Suzuki. Kei car je japonské označenie pre vozidlá maximálnej dĺžky 3,4 m, objemu motora do 0,66 litra a výkonu do 47kW/ 64 koní.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5
lexus-lbx-venezia
Lexus sa už po siedmy raz vracia ako oficiálne vozidlo medzinárodného filmového festivalu v Benátkach a potvrdzuje, že je patrí k svetu svetovej kinematografie. Nový kompaktný crossover LBX bude súčasťou flotily elektrifikovaných vozidiel Lexus pre luxusnú prepravu VIP účastníkov festivalu. Medzi hercami, ktorí sa objavia na červenom koberci, budú okrem iných Zendaya (Spider Man: Bez domova), Mike Faist (West Side Story), Josh O’Connor (Koruna) či Caroline Murino (Casino Royale). V poradí 80. ročník festivalu sa bude konať na benátskom Lide od 30. augusta do 9. septembra.