Za tri tisícky štyridsať miliónov

Streda, 17 október 2007

Za tri tisíc (ale aj za dvanásť a viac) si kupujeme krytie za štyridsať miliónov. Možno si poviete si: dobrý obchod. Prečo? Nuž - nechtiac spôsobíte škodu za pár miliónov a poškodený musí byť odškodnený. Spravidla tým, kto škodu spôsobil...

Driving Camp Driving Camp

Našťastie nie vždy to musí platiť. Existuje totiž inštitút zvaný poisťovňa. A tá škodu za vás uhradí. Aby však mala z čoho, musí si na to našetriť peniažky. A tak sa skladáme. Všetci, čo takúto alebo podobnú škodu môžu spôsobiť. V automobilovej branži sa tomu hovorilo povinné zákonné poistenie, dnes – povinné zmluvné poistenie.

Čo by bolo, keby nebolo? Túto otázku položil novinárom na tlačovej besede o povinnom zmluvnom poistení motorových vozidiel generálny riaditeľ Českej poisťovne Slovensko. A odpoveď? No predsa – zmätky, žaloby, súdy, rozsudky a ktovie čo ešte. Keď máme platiť, hundreme. Niektorí nehundrú, zato však ani neplatia a nepoisťujú. Aj takých je dosť. Tisícky. A pokuty? Až stotisíc...? Zatiaľ takú sumu za nepoistenie svojho auta asi nikto neplatil. Avšak – aj zajtra je deň, takže čo nebolo dnes, môže byť zajtra.

Driving Camp Driving Camp

Nešťastie vraj nechodí po horách, ale po ľuďoch. Najmä tých na cestách. Tak napríklad: osobné auto pri sa predchádzaní čelne zrazilo s motocyklom. Vodič motocykla sa zranil ťažko, jeho spolujazdkyňa zomrela. Poistné plnenie: vyše pätnásť a pol milióna korún. Alebo: následkom šmyku na mokrej vozovke došlo k čelnej zrážke dvoch vozidiel. Smrť a psychická ujma stáli poisťovňu vyše jedenásť miliónov korún. Ďalšia nehoda: jazda v protismere a následná zrážka dvoch automobilov: škoda na zdraví a na majetku takmer deväť miliónov korún. Aj tu je namieste otázka, že čo by bolo, keby nebolo (povinné zmluvné poistenie).

Najmä o tomto a poisťovaní sa hovorilo na pracovnom stretnutí novinárov s pracovníkmi Českej poisťovne Slovensko. Miestom stretnutia bola rakúska obec Pachfurth blízko slovenskej hranice a stredisko výcviku vodičov Driving Camp. Hovorilo sa tu o všetkom. O tom, prečo si poisťovne "zháňajú" nových klientov na povinné zmluvné poistenie, ktoré je pre ne stratové. O stratovosti a budúcnosti povinného zmluvného poistenia, o vytváraní povinných rezerv, o náhradách škôd a poistnom plnení, o tendenciách nárastu počtu poistených motorových vozidiel, o poisťovaní flotíl u firiem a organizácií, ale aj o vývoji cien na poisťovacom trhu. Tiež o dopravných nehodách, ich príčinách a možnostiach ako im predchádzať – o tom hovoril zástupca Ministerstva vnútra SR.

Driving Camp Driving Camp

Driving Camp, jedno z jedenástich rakúskych výcvikových stredísk bezpečnej jazdy, kde si vodič môže vyskúšať svoju zručnosť pri obchádzaní kolíkov, brzdenie na suchom i simulovanom zľadovatelom povrchu, ale tiež reakcie v nepredvídateľných situáciách, keď vám zrazu ukĺzne zadok či predok auta a musíme ešte uhýbať rôznym prekážkam. Keď máte plné ruky i nohy práce, aby ste šmyk na klzkom povrchu zvládli. Ale aj (a to vo väčšine prípadov, najmä pri prvých dvoch či troch jazdách) nezvládli. A následky? Žiadne, pretože je to tréning na veľkej a širokej ploche, kde je dosť miesta na vaše "hodiny". Hrozná je iba predstava, že čo by bolo, keby to nebol simulovaný šmyk, ale reálna situácia na ceste.

Simulovaných variant nebezpečných situácií je v Drining Campe omnoho viac. Zvládať ich je to, čomu vás tu rakúski inštruktori, v tomto prípade však aj naša poisťovňa, chcú naučiť.

Pridať komentár
Bleskovky
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5
lexus-lbx-venezia
Lexus sa už po siedmy raz vracia ako oficiálne vozidlo medzinárodného filmového festivalu v Benátkach a potvrdzuje, že je patrí k svetu svetovej kinematografie. Nový kompaktný crossover LBX bude súčasťou flotily elektrifikovaných vozidiel Lexus pre luxusnú prepravu VIP účastníkov festivalu. Medzi hercami, ktorí sa objavia na červenom koberci, budú okrem iných Zendaya (Spider Man: Bez domova), Mike Faist (West Side Story), Josh O’Connor (Koruna) či Caroline Murino (Casino Royale). V poradí 80. ročník festivalu sa bude konať na benátskom Lide od 30. augusta do 9. septembra.