Austrálčan Stoner majstrom, Rossi sklamaný

Pondelok, 24 september 2007

Dážď sa postaral o zaujímavý priebeh 14. pretekov seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov na Veľkej cene Japonska v Motegi. Rozhodol, že titul v predstihu získal Austrálčan Stoner a Talian Rossi ho už druhý raz za sebou nezíska. Chcete vedieť prečo?

C. Stoner L. Capirossi

V triede MotoGP Valentino Rossi ako jediný vážny prenasledovateľ Austrálčana Stonera v boji o titul neuspel a stratil aj poslednú šancu na jeho získanie. Český jazdec Lukáš Pešek v najslabšej triede dvakrát spadol, ale i tak dojazdil. Po prvý raz sa z víťazstva v prostrednej triede tešil Fín Kallio.

Rossi ani tentoraz, ako viackrát v tomto roku, neodštartoval najlepšie. Postupne však zrýchľoval, v 12. kole sa dostal už pred druhého Stonera a priblížil sa vedúcemu Marcovi Melandrimu. Jazdci odštartovali na mokrých pneumatikách, ale keďže trať rýchlo schla, bolo len otázkou času, kedy zabočia do boxov na výmenu motocyklov so suchými pneumatikami. Začal to Hayden, za ním navštívili boxy Capirossi a Guintoli. Rossi zahol na výmenu motocykla ako posledný, navyše sa do boxov musel vrátiť kvôli zlému nastaveniu motocykla, klesol hlboko dozadu a tak prišiel o šancu, ktorá sa mu ponúkala. Bol na čele a mohol vyhrať, žiaľ, neskorým striedaním motocykla a jeho nesprávnym nastavením prišiel o všetko: o víťazstvo v pretekoch i o možnosť byť ďalej v hre o titul.

Na mokrých pneumatikách on i Melandri, ktorý tiež neskoro striedal, strácali šesť až sedem sekúnd na kolo na tých, čo včas navštívili boxy. Stoner kontroloval situáciu, vedel, že mu v Japonsku stačí byť pred Rossim, aby už tu mohol osláviť titul. Dojazdil na šiestom mieste a stal sa už v predstihu majstrom sveta. Z víťazstva sa tešil Capirossi, garde na pódiu mu robili Randy de Puniet a Tony Elias. Melandri bojoval a dotiahol sa na piatu priečku. Rossi sa dokázal popasovať so svojim strojom a skončil trinásty.

Austrálčan sa majstrom sveta v najsilnejšej triede naposledy stal pred deviatimi rokmi a bol ním fenomenálny Mick Doohan.

Najbližšie preteky sa uskutočnia v Austrálii 14. októbra na okruhu Phillip Island.

Výsledky Veľkej ceny Japonska

Trieda do 125 cm³

1. M. Pasini Tal./Aprilia 46:29,90 min
2. G. Talmácsi Maď./Aprilia + 2,98 s
3. H. Faube Špan./Aprilia + 22,41
4. D. Meglio Franc./Honda + 33,75
5. J. Olive Špan./Aprilia + 37, 35
6. S. Corsi Tal./Aprilia + 39,06

12. L. Pešek - Derbi - + 1:10,33

Priebežné poradie (po 14 zo 17)

1. G. Talmácsi 229 bodov
2 H. Faubel 220
3 T. Koyama 156
4 M.Pasini 144
5 S. Corsi 142
6 L. Pešek 136

Trieda do 250 cm³

1. M. Kallio Fín./KTM 48:28,58 min
2. A. Dovizioso Tal./Honda + 4,89 s
3. E. Laverty Ír./Honda + 7,92
4. Hamamoto Jap./Yamaha + 8,44
5. J. Barbera Špan./Aprilia + 21,53
6.Y. Takahashi Jap./Honda + 23,49

Priebežné poradie (14/17)

1. J. Lorenzo 262 bodov
2 A. Dovozioso 226
3 A. De Angelis 208
4 A. Bautista 161
5 H. Barbera 146
6 M.Kallio 119

MotoGP:

1. L. Capirossi Tal./Ducati 47:05,48 min
2. R. de Puniet Franc./Kawasaki + 10,85 s
3. T. Elias Špan./Honda + 11,53
4. S. Guintoli Franc./Yamaha + 12,19
5. M.Melandri Tal./Honda + 28,57
6. C. Stoner Austr./Ducati + 31,18

Priebežné poradie (14/17)

1. C. Stoner 297 bodov
2. V. Rossi 214
3. D. Pedrosa 188
4. J. Hopkins 156
5. Ch. Vermeulen 152
6. M. Melandri 148
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5