BMW M6 Gran Coupé: tretie M v modelom rade 6

Pondelok, 17 december 2012

Aj tretí karosársky variant BMW radu 6 bude mať po modeloch Coupé a Cabrio vysokovýkonnú športovú verziu, keď k dvom už existujúcim verziám pridáva teraz automobilky aj M6 Gran Coupé. Aj nový člen rodiny M6 má pre BMW typické charakteristiky divízie M a aj extra porciu luxusu. Výkonný vysokootáčkový motor V8 s technológiou M TwinPower Turbo má výkon 560 koní a katapultuje nový M6 Gran Coupé z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy.

BMW M6 Gran Coupé
BMW pridáva do svojho vysokovýkonného radu 6 ku Coupé a Cabrio aj M6 Gran Coupé

BMW po prvý raz predstavilo svoje nové štvordverové štvor- až päťmiestne Gran Coupé na autosalóne v Ženeve na jar tohto roku. Mohlo to vzbudzovať dojem, že ide o protimodel pre Audi A7 alebo Mercedes-Benz CLS. BMW však už pri vývoji radu 6 rátalo s tým, že kupé a kabriolet modelového radu 6 doplní štvordverovým modelom. Už model Concept Gran Coupé v roku 2010 naznačil krok, ktorý BMW urobil v Ženeve, keď predstavil štvordverové kupé. Teraz ho odel do "emkového" hávu a pridal mu všetko to, čo M6 musí mať.

Prednej časti M6 Gran Coupé dominujú rozľahlé veľké vstupy, štandardné adaptívne LED svetlá a M obličky dvojitej mrežky chladiča, vytvorené špeciálne pre tento model. Pri pohľade zboku je štvordverové kupé z produkcie BMW M jasne odlíšiteľné od M6 Coupé vďaka druhej dvojici dverí a rázvoru dlhšiemu o 113 mm. Nízka línia strechy plynulo prechádza do zadných partií, línia lemu na úrovni kľučiek dverí a bočné okná, zasahujúce hlboko do C-stĺpikov, zdôrazňujú dynamicky natiahnutú siluetu.

Elegantné športové línie štvordverového kupé dopĺňajú špecifické prvky, napríklad strecha z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami. Väčší vnútorný priestor BMW M6 Gran Coupé dopriava aj dvom zadným pasažierom veľkorysý komfort, pričom pre krátke cesty je k dispozícii aj miesto pre tretieho cestujúceho.

Na exteriéri nájdeme charakteristické M "žiabre", aerodynamicky optimalizované vonkajšie spätné zrkadlá, štandardný balík BMW Individual High-gloss Shadow Line a exkluzívne 20palcové M zliatinové disky kolies spolu s ďalším typickým M prvkom – dvojitými koncovkami výfukov. V zadnom nástavci je pod podlahou vozidla difúzor vyrobený z karbónu.

"Emkový" špecifický kokpit kombinuje športový štýl s veľkorysým priestorom a luxusom. Vodič a spolujazdec na prednom sedadle majú M športové sedadlá s integrovanými držiakmi bezpečnostných pásov. K štandardnej špecifikácii patrí aj čalúnenie z kože Merino. Zadný rad ponúka dve alebo tri miesta na sedenie, operadlo delené v pomere 40:60 je možné sklopiť pri zväčšovaní batožinového priestoru zo 460 na 1265 litrov.

Pohon obstaráva dvojicou turbodúchadiel twin-scroll preplňovaný motor V8 M TwinPower Turbo s objemom 4395 cm3, ktorý má výkon 560 koní pri 6000 až 7000 otáčkach, maximálny krútiaci moment 680 Nm dosahuje od 1500 do 5750 otáčok a využíva priame vstrekovanie, premenlivý zdvih a variabilné časovanie ventilov. Šprintuje z nuly na 100 km/h za 4,2 sekundy a najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h, prípadne 305 km/h, ak M6 Gran Coupé má pridaný balík M Driver's Package. Priemerná spotreba paliva je 9,9 l/100 km a emisie CO2 sú na úrovni 232 g/km.

Silu na kolesá zadnej nápravy prenáša sedemstupňová M dvojspojková prevodovka Drivelogic. Voľbu správneho prevodu z hľadiska optimálnej trakcie riadi elektronický manažment vybavený funkciou Launch Control pre maximálnu akceleráciu, asistentom nízkej rýchlosti pre extra komfort a funkciou Auto Stop/Start. Pri mimoriadne dynamickej akcelerácii zo zákrut, ako aj v zlom počasí, pomáha maximálnu trakciu dosiahnuť aj aktívny M diferenciál. Jeho viaclamelová konštrukcia pracuje v koordinácii so systémom dynamickej kontroly stability DSC a reguluje distribúciu pohonu medzi ľavým a pravým zadným kolesom.

Podvozok M6 Gran Coupé je konštruovaný s cieľom usmerniť výkon do špičkovej dynamiky vozidla. Tak ako integrálna zadná náprava, aj predná náprava s dvojitými priečnymi ramenami má špecifickú kinematiku a komponenty z kovaného hliníka. M6 Gran Coupé je štandardne vybavené M špecifickou verziou dynamického riadenia tlmičov a hydraulického posilňovača riadenia s premenlivým účinkom. Brzdy sú z nového typu karbónovo-keramickej kombinácie, ktorá je viac odolná voči prehriatiu, má nižšiu hmotnosť a výnimočne vzdoruje opotrebovaniu.

BMW M6 Gran Coupé má obuté 20palcové M zliatinové disky kolies, kožené čalúnenie, vyhrievané predné sedadlá, automatické stmievanie všetkých spätných zrkadiel, alarm a rádio BMW Professional s hi-fi reproduktormi – to všetko už v štandardnej výbave. Alternatívou k automatickej dvojzónovej klimatizácie je štvorzónová s ovládacím panelom aj vzadu. K doplnkovej výbave je možné si prikúpiť M multifunkčné sedadlá, vyhrievané zadné sedadlá, komfortný vstup, vyhrievaný volant, automatické dovieranie dverí, elektrické interiérové roletky alebo novú generáciu navigačného systému Professional a Bang&Olufsen High End Surround Sound systém.

Kupé M6 Gran Coupé je dlhé 5011 mm, na šírku meria 1899 mm, na výšku 1393 mm a rázvor náprav má 2964 mm. Vo výbave má aj viacero prvkov BMW ConnectedDrive, napríklad M-špecifický Head-Up displej, parkovacie senzory Park Distance Control, cúvaciu kameru, Asistenta diaľkových svetiel, Speed Limit Info, varovné systémy zmeny a opustenia jazdného pruhu, Surround View a BMW Night Vision s rozoznávaním chodcov. Zákazníci si budú môcť integrovať do vozidla svoj iPhone alebo iné smartfóny a využiť palubné funkcie na báze internetu.

BMW M6 Gran Coupé BMW M6 Gran Coupé BMW M6 Gran Coupé BMW M6 Gran Coupé BMW M6 Gran Coupé BMW M6 Gran Coupé
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5