Hyundai Ioniq 5 sa odhaľuje

Pondelok, 18 január 2021

Hyundai postupne zverejňuje upútavky na svoj nový elektrický Ioniq 5. Cieľom s časovým predstihom približovať nový model verejnosti je poslednými videami navodiť a zvýšiť pozornosť na model, ktorý je označovaný za revolučný.

1-Hyundai-Ioniq-5

Spoločnosť Hyundai ukázala niekoľko videí, z ktorých sa dá vytvoriť ucelený obraz o tom, ako nový elektrický Hyundai Ioniq 5 bude vyzerať. Ukazuje sa, že Ioniq 5 bude mať veľa spoločného s konceptom 45 z roku 2019, ktorý kórejská spoločnosť označovala za elektromobil novej éry.

Zo záberov zverejnených pre médiá samotným Hyundaiom sa po ich vyladení dá vidieť ako bude Ioniq 5 vyzerať. Poznáme teda jeho vzhľad ešte pred svetovou premiérou, ktorá bude vo februári tohto roku.

Hyundai Inoniq 5 stojí na novej platforme Electric-Global Modular Platform od samotnej automobilky Hyundai. Na nej budú stáť aj ďalšie modely Hyundai, poslúži však aj automobilke Kia.

Aký bude nový elektrický Hyundai Ioniq 5 v prvom vydaní? Zákazníci sa môžu tešiť na systémový výkon 230 kW/313k, ktorý sa bude prenášať na všetky štyri kolesá. Akcelerovať z nuly na stovku bude za 5,2 sekundy a dojazd (podľa WLTP) by mal byť na úrovni 450 kilometrov. Vzťahuje sa to na základnú verziu s batériou 58 kWh.

Podobnosť s konceptom Hyundai 45 EV Concept (posledné tri snímky vo fotogalérii) má Ioniq 5 aj vo výraznom "pixelovom" osvetlení vpredu i vzadu. Ioniq 5 použije kamery namiesto spätných zrkadiel, možno už v základe, určite vo vyšších výbavách, prípadne na prianie. Hyundai si dal záležať aj na špeciálne tvarovaných diskoch kolies, ktoré budú až 20palcové, a nie úzke.

Praktické budú dve 230 voltové zásuvky pod zadnými sedadlami pre pripojenie elektrických zariadení alebo spotrebičov, napríklad bežeckého pásu, prípadne aj elektrickej rúry na pečenie pri kempovaní – na odber prúdu do 3,5 kW. Hyundai Ioniq 5 bude disponovať tiež vysokovýkonným 800-voltovým DC nabíjaním, ktoré umožní nabiť batériový modul z 20 % na 80 % približne do15 minút.

Významnou novinkou, a to nielen modelu Ioniq 5, je solárny panel umiestnený na streche automobilu. Slúži na priebežné nabíjanie batérie auta pri jazde i pri parkovaní.

1-Hyundai-Ioniq-5 2-Hyundai-Ioniq-5 3-Hyundai-Ioniq-5 4-Hyundai-45-EV-Concept 5-Hyundai-45-EV-Concept 6-Hyundai-45-EV-Concept
Autor: J. Goldberger, Zdroj: Hyundai
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
homola
Víkend seriálu TCR na Nürburgringu sa vinou extrémnej hustej hmly, dažďa a nízkych teplôt nevydaril. Piatok počas voľných tréningov bolo ešte pekné počasie, ale v sobotu od rána až do 17tej hodine sa všetky aktivity na okruhu postupne rušili a nekonala sa ani kvalifikácia a neodjazdili sa ani prvé sobotňajšie preteky. Ak by sa boli odjazdili, Homola by podľa piatkových tréningových výsledkov štartoval do druhých nedeľňajších pretekov z nádejného druhého miesta. Prvé a jediné preteky sa tak konali až v nedeľu. Náš jazdec štartoval z deviatej pozície na štarte. Pred nájazdom do štvrtej zákruty sa dostal do neprehľadnej situácie, došlo ku kontaktu s iným vozidlom a vážnemu poškodeniu jeho auta a z pretekov odstúpil. Z deviatich pretekov seriálu videl Homola cieľovú pásku len štyrikrát. V septembri sa jazdia predposledné preteky seriálu na talianskej Monze, kde Homola minulý rok vyhral. Hádam mu to tam vyjde!
aaa-auto
Predajcovia jazdených vozidiel sieti spoločnosti Aures – AAA Auto, Mototechna a Auto Diskont, ponúkajú rozsiahlejšie zľavy na automobily zo svojej ponuky. Letné zľavy sa týkajú takmer polovice ponúkaných vozidiel a dosahujú celkový objem šesťstotisíc eur. Zľavy sú reakciou na rast cien a na stagnáciu predaja v poslednom období. Snahou je podporiť trend spomaľovania rastu cien jazdených áut, preto pripravili väčšiu zľavovú akciu. Z celkovej ponuky 3500 vozidiel zlacnilo 1500 áut.
Bulik-Aragon
Piate preteky motocyklových majstrovstiev Španielska ESBK sa konali na okruhu Motorland v Aragónsku a zúčastnil sa ich aj 15-ročný slovenský jazdec Michal Búlik. Jazdil v triede Stock 600 v českom tíme New2 Project. V kvalifikácii si v početnom pretekárskom poli počínal veľmi dobre a obsadil pekné 14. miesto. V prvých pretekoch prešiel cieľom na celkovom jedenástom mieste a vo svojej triede Stock bol štvrtý. V druhých pretekoch došlo v piatej zákrute ku kolízii a pádu niekoľkých jazdcov pred ním, vyhnúť sa im už nedokázal, skončil v hromadnom páde a preteky nedokončil.