Hyundai Ioniq 5 sa odhaľuje

Pondelok, 18 január 2021

Hyundai postupne zverejňuje upútavky na svoj nový elektrický Ioniq 5. Cieľom s časovým predstihom približovať nový model verejnosti je poslednými videami navodiť a zvýšiť pozornosť na model, ktorý je označovaný za revolučný.

1-Hyundai-Ioniq-5

Spoločnosť Hyundai ukázala niekoľko videí, z ktorých sa dá vytvoriť ucelený obraz o tom, ako nový elektrický Hyundai Ioniq 5 bude vyzerať. Ukazuje sa, že Ioniq 5 bude mať veľa spoločného s konceptom 45 z roku 2019, ktorý kórejská spoločnosť označovala za elektromobil novej éry.

Zo záberov zverejnených pre médiá samotným Hyundaiom sa po ich vyladení dá vidieť ako bude Ioniq 5 vyzerať. Poznáme teda jeho vzhľad ešte pred svetovou premiérou, ktorá bude vo februári tohto roku.

Hyundai Inoniq 5 stojí na novej platforme Electric-Global Modular Platform od samotnej automobilky Hyundai. Na nej budú stáť aj ďalšie modely Hyundai, poslúži však aj automobilke Kia.

Aký bude nový elektrický Hyundai Ioniq 5 v prvom vydaní? Zákazníci sa môžu tešiť na systémový výkon 230 kW/313k, ktorý sa bude prenášať na všetky štyri kolesá. Akcelerovať z nuly na stovku bude za 5,2 sekundy a dojazd (podľa WLTP) by mal byť na úrovni 450 kilometrov. Vzťahuje sa to na základnú verziu s batériou 58 kWh.

Podobnosť s konceptom Hyundai 45 EV Concept (posledné tri snímky vo fotogalérii) má Ioniq 5 aj vo výraznom "pixelovom" osvetlení vpredu i vzadu. Ioniq 5 použije kamery namiesto spätných zrkadiel, možno už v základe, určite vo vyšších výbavách, prípadne na prianie. Hyundai si dal záležať aj na špeciálne tvarovaných diskoch kolies, ktoré budú až 20palcové, a nie úzke.

Praktické budú dve 230 voltové zásuvky pod zadnými sedadlami pre pripojenie elektrických zariadení alebo spotrebičov, napríklad bežeckého pásu, prípadne aj elektrickej rúry na pečenie pri kempovaní – na odber prúdu do 3,5 kW. Hyundai Ioniq 5 bude disponovať tiež vysokovýkonným 800-voltovým DC nabíjaním, ktoré umožní nabiť batériový modul z 20 % na 80 % približne do15 minút.

Významnou novinkou, a to nielen modelu Ioniq 5, je solárny panel umiestnený na streche automobilu. Slúži na priebežné nabíjanie batérie auta pri jazde i pri parkovaní.

1-Hyundai-Ioniq-5 2-Hyundai-Ioniq-5 3-Hyundai-Ioniq-5 4-Hyundai-45-EV-Concept 5-Hyundai-45-EV-Concept 6-Hyundai-45-EV-Concept
Autor: J. Goldberger, Zdroj: Hyundai
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
1-Eli-Tomac
Pneumatiky Dunlop Geomax MX53 pre motokros dostali ocenenie Výrobok roka 2020. Po rozsiahlom testovaní je to výraz uznania za ich úžitkové vlastností a dlhú životnosť. Testy organizoval špecializovaný Cross Magazin. Ocenenie sa motokrosovým pneumatikám dostalo za vlastnosti na stredne tvrdom až tvrdom teréne a za životnosť, ktorú preukázali v testoch. Dunlop Geomax MX53 nielen že predstavujú pokrok v porovnaní s predchádzajúcou generáciou Geomax MX52, ale sú kompromis medzi úžitkovými vlastnosťami a dlhou životnosťou. Pneumatikám Dunlop Geomax dôverujú poprední motocykloví výrobcovia, ktorí ich používajú na prvotnú výbavu svojich motocyklov, ale aj víťazní jazdci a tímy z majstrovstiev sveta v motokrose MXGP a Monster Energy Supercross.
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.