Je tu nové BMW radu 4 Coupé

Piatok, 05 jún 2020

Po nedávnej internetovej digitálnej premiére modelov radu BMW radu 5 Sedan a BMW radu 5 Touring mala automobilka BMW ďalšiu digitálnu premiéru, tentoraz to bolo nové BMW radu 4 Coupé.

1-BMW-4-Coupe

Priaznivci značky BMW a luxusných kupé si mohli svetovú premiéru pozerať v pohodlí svojho domova na internete v podvečer 2. júna. Túto formu svetovej premiéry nového modelu zvolila bavorská automobilka vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia po celom svete.

Nové BMW radu 4 Coupé je výraznejšie a športovejšie ako kedykoľvek predtým. Jeho virtuálne uvedenie bolo netradičné práve tak ako netypické pre bavorácke modely sú obrovité ľadvinky predstavenej novinky.

Z rámca zvyklostí vzhľadu modelov BMW sa vymykajú práve ľadvinky ako mriežka chladiča. Práve ony sú najväčším prekvapením modelu, ktorý ako koncept druhej generácie BMW radu 4 Coupé (G22) pre frankfurtský autosalón pripravila mníchovská značka.

Po premiére konceptu minulú jeseň vo Frankfurte sa hovorilo, že automobilka si chcela overiť reakcie verejnosti a odborníkov na nový dizajnový prvok s tým, že finálny produkt má byť iný. Teraz po predstavení sériového modelu s touto kontroverznou časťou novinky je isté, že dizajn s veľkými ľadvinami bol jasný zámer už pri predstavovaní konceptu.

Teraz už možno konštatovať, že prichádzajúce nové BMW radu 4 Coupé je svojim predkom najkontroverznejšie BMW, ale zároveň aj výraznejšie a športovejšie než kedykoľvek predtým. Celková konštrukcia dvojdverového vozidla od proporcií a na mieru vytvorených dizajnových prvkov až po špeciálne naladenie podvozka, to všetko predstavuje jednoznačný záväzok k maximálnemu jazdnému zážitku.

Zameranie na radosť z dynamickej jazdy vytvára jasný rozdiel medzi novým modelom BMW radu 4 Coupé a aktuálnou generáciou BMW radu 3 Sedan, pričom novinka získava výrazne ostrejší charakter ako jeho predchodca.

Nový model BMW radu 4 Coupé vznikal so zámerom nanovo definovať podstatu radosti z jazdy v prémiovom segmente strednej triedy. Aura exkluzivity a atletických schopností nadväzuje na tradíciu značky BMW s vozidlami typu kupé, ktorú už takmer 90 rokov vytvárajú legendárne športové automobily. Vynovenie nového modelového radu BMW radu 4 Coupé odráža dôraz kladený na dynamický potenciál vložený do konštrukcie vozidla.

V čase príchodu na trh, ktorý je naplánovaný na október 2020, bude na špičke ponuky tróniť model BMW M440i xDrive Coupé poháňaný benzínovým radovým 3-litrovým 6-valcovým motorom s výkonom 275 kW (374 k). Spočiatku ho doplní 4-valcový benzínový a 4-valcový naftový motor. Následne sa v marci 2021 ponuka rozšíri o dva 6-valcové radové naftové motory a výkonnejšia z týchto dvoch pohonných jednotiek sa dostane do modelu BMW M.

Dynamický vzhľad a proporcie nového BMW 4 Coupé sú výsledkom väčších rozmerov kupé ako v prípade predchodcu. Dĺžka sa natiahla o 128 milimetrov na 4768 mm, šírka o 27 mm na 1852 mm a rázvor o 41 mm na 2851 mm. Auto je vyššie o 6 mm a má 1383 milimetrov. Oproti predchádzajúcemu modelu narástla aj šírka rozchodu kolies o 28 milimetrov vpredu a o 18 milimetrov vzadu.

Nový model BMW radu 4 Coupé bude schádzať z výrobných liniek závodu BMW v meste Dingolfing. Predávať sa má začať v októbri tohto roku.

1-BMW-4-Coupe 2-BMW-4-Coupe 3-BMW-4-Coupe 4-BMW-4-Coupe 5-BMW-4-Coupe 6-BMW-4-Coupe
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Homola
Európsky šampionát cestovných vozidiel TCR pokračuje na okruhu v talianskej Monze. Slovenský pretekár Matej Homola po pódiovom umiestnení v Zolderi sa na Monzu teší a verí v dobré umiestnenie. "Monzu mám veľmi rád, je to okruh ktorý neskutočne dýcha históriou. V súčasnom nastavení nášmu autu okruh v Monze až tak nevyhovuje a dlhých rovinkách kvôli zníženému výkonu trochu strácame. S Monzou máme s tímom BRC výborné skúsenosti, pred sezónou sme tu testovali a dosiahli dobré výsledky,” vraví Homola.Voľné tréningy sú na programe v piatok, v sobotu je kvalifikácia (10,55h a 11,20 h) a prvé preteky (17,15 h), druhé potom v nedeľu (13,00 h). Naživo ich možno sledovať na Facebooku TCR Europe a na www.tcr-series.tv.
Opel-Mokka
Malé SUV nemeckej automobilky Opel Mokka X prichádza teraz v druhej generácii. Svetovú premiéru bude mať vzhľadom na pretrvávajúce opatrenia s koronavírusom iba pred malou skupinou zástupcov médií v v sídle automobilky, v nemeckom Rüsselsheime. Zato však pri počítačoch, notebookoch alebo na smartfónoch ju budú môcť virtuálne sledovať státisíce či milióny ľudí na celom svete. Svetová premiéra sa uskutoční už dnes 22. septembra o 13,00 hodine. Očakávaný nový Opel Mokka X (na snímke Mokka X súčasnej generácie) prestaví najvyšší šéf automobilky Opel Michael Lohscheller. Tlačovú konferenciu bude možné sledovať dnes od 13,00 hod. na YouTube https://www.youtube.com/opel.
Šikyňa
V talianskej Faenze sa konalo posledné podujatie série troch pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Slovák Richard Šikyňa v triede MX2 na KTM 250 obsadil v prvej jazde 14. miesto a získal 7 bodov, druhú po páde a technických problémoch nedokončil. V priebežnom hodnotení seriálu má 52 bodov a patrí mu 21. priečka. Richard Šikyňa: "Preteky sa mi príliš nevydarili. Teraz mám 2 týždne čas do ďalších pretekov. Verím, že sa mi podarí dostať sa v Mantove tam, kde patrím." Nie veľmi spokojný bol aj Šikyňov manažér Peter Kolek: "Zo série troch podujatí vo Faenze nie som z Rišových výkonov nadšený. Nevyšla mu ani jedna kvalifikácia. Aj keď ukázal, že dokáže odštartovať do desiatky a vie udržať tempo, jazdecké chyby ho stáli veľmi dôležité body do priebežného hodnotenia."