Koleos: prvý crossover Renaultu

Streda, 13 február 2008

Renault dlho odolával pokušeniu vstúpiť do sveta pseudoterénnych automobilov. Nový crossover Koleos však tomuto pokušeniu neodolal.

Renault Koleos Renault Koleos

Už aj Renault má svoj crossover, Koleos. Premiéru bude mať na ženevskom autosalóne začiatkom marca tohto roku. Koncipovali ho ako viacúčelový automobil, vďaka čomu je vhodný rovnako do mesta, na bežné cesty, na diaľnice a tiež do terénu. Koleos je pohodlný ako hatchback (batožinový priestor má 450 alebo 1380 litrov – pri sklopení zadných sedadiel) a vyznačuje sa aj vlastnosťami kompaktného jednopriestorového automobilu. Ponúka tiež vysokú úroveň bezpečnosti a komfortu.

Koleos naplánoval a navrhol Renault, vyvinul Nissan a vyrobila ho fabrika Renault Samsung Motors v Kórei. Je dielom spolupráce tímov troch značiek aliancie Renault-Nissan. Svojim prvým crossoverom s pohonom 4x4 dokázal Renault svoju schopnosť aj v segmente, v ktorom doteraz nemal tradíciu. Ide o pohodlný a ľahko ovládateľný automobil, ktorý bude môcť aj do terénu. Koleos má striedme rozmery: dĺžku 4,52 m a šírku 1,85 m. Využíva štylistické prvky automobilov 4x4, zachováva si dynamicky vyvážené línie a nechýbajú mu ani atribúty terénneho vozidla ako väčšia svetlá výška a robustnosnosť.

Renault Koleos

Renault sa na vstup do segmentu SUV pripravoval dlhší čas. Už v roku 2000 pripravil štúdiu a v roku 2006 v Paríži predstavený koncept už s menom Koleos predstavoval základ nového modelu. Stojí na platforme 4x4 s pohonom všetkých kolies od Nissanu, zatiaľ čo karoséria je bližšia Renaultu. Podvozok pochádza z X-Trailu, predná náprava je typu McPherson a zadná viacprvková. Pri pohone 4x4 za normálnych okolností sa krútiaci moment prenáša na predné kolesá, pri strate adhézie až 50 % aj na zadné. Priechodnosť v teréne limitujú nasledovné hodnoty: svetlá výška 188 mm až 206 mm (turbodiesel a benzín), a nájazdové uhly vpredu/vzadu 27 a 31 stupňov.

Koleos sa bude dodávať v dvoch vyhotoveniach hnacieho ústrojenstva. Pre pohon iba prednej nápravy budú pohonnými jednotkami benzínový štvorvalec 2,5 l (170 k, 226 Nm) od Nissanu, alebo francúzsky turbodiesel 2,0 dCi (150 k, 320 Nm) v spojení so 6stupňovou manuálnou prevodovkou alebo prevodovkou CVT od Nissana. Táto jednotka bude poháňať aj Koleos 4x4. Silnejší turbodiesel 2,0 dCi (172 k, 360 Nm) bude výhradne pre Koleos 4x4 v spojení so 6stupňovým manuálom.

Záruka na crossover Renault Koleos bude 3 roky alebo 150 tisíc km. Renault by sa ním rád dostal do spoločnosti najlepších v tejto kategórii. Predaj sa má začať v polovici tohto roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5