Koncept Mini John Cooper Works štartuje elektrickú éru

Nedeľa, 06 december 2020

Prísne emisné normy zavádzané EU nútia automobilových výrobcov elektrifikovať svoje modely a prispôsobovať sa prísnym emisným limitom. Tí sa tak chcú vyhnúť vysokým pokutám za nesplnenie emisných limitov za celé portfólio značky. Výrobca Mini pri rozširovaní svojich modelových radov siahol teraz na model John Cooper Works a pripravuje ho s typickým ostrým, ale tentoraz už bezemisným elektrickým pohonom.

Mini-JCW-electric

Rozvoj modelového radu značky Mini sa zameriava na ďalšiu expanziu elektrickej mobility a ponúka nové možnosti pre modely britskej značky, teraz pre John Cooper Works. Budúca konštrukcia vozidiel Mini bude vytvorená tak, aby extrémny výkon a zábavu z jazdy dokázali poskytnúť aj vozidlá s elektrickými pohonmi

Výrobca Mini už v oblasti elektrickej mobility urobil veľký pokrok. Už plug-in hybridný model Cooper SE Countryman ALL4 (spotreba paliva 1,7 až 2,0 l/100 km, spotreba elektrickej energie 13,1 až 14,0 kWh/100 km a emisie CO240 až 45 g/km) spôsobil, že päť percent všetkých predaných vozidiel značky využíva elektrifikovaný pohon.

Po spustení predaja druhého elektrifikovanému modelu Mini Cooper SE, plne elektrického modelu s nulovými emisiami CO2, sa podiel predaných áut značky Mini s elektrifikovaným pohonom v priebehu pár mesiacov zdvojnásobil.

Po týchto skúsenostiach a v záujme čo najlepšie sa pripraviť na výzvy budúcnosti, začína automobilka Mini s vývojom elektrických modelov John Cooper Works.

Zameranie sa na vývoj elektrického Mini John Cooper Works Electric je namiešať výnimočné spojenie trvalej udržateľnosti, výkonu a vášne z jazdy. Modely John Cooper Works s konvenčnými spaľovacími motormi budú aj naďalej zohrávať dôležitú úlohu. Vďaka nim dokáže značka spĺňať požiadavky a potreby zamerané na výkon a uspokojiť aj nároky nadšencov značky Mini.

Zameraním sa na elektrický výkon vytvára Mini nové možnosti, ako ešte viac priostriť výrazný charakter značky Mini a modelov John Cooper Works.

Autor: J. Goldberger
Foto: MINI
Pridať komentár
Bleskovky
homola
Víkend seriálu TCR na Nürburgringu sa vinou extrémnej hustej hmly, dažďa a nízkych teplôt nevydaril. Piatok počas voľných tréningov bolo ešte pekné počasie, ale v sobotu od rána až do 17tej hodine sa všetky aktivity na okruhu postupne rušili a nekonala sa ani kvalifikácia a neodjazdili sa ani prvé sobotňajšie preteky. Ak by sa boli odjazdili, Homola by podľa piatkových tréningových výsledkov štartoval do druhých nedeľňajších pretekov z nádejného druhého miesta. Prvé a jediné preteky sa tak konali až v nedeľu. Náš jazdec štartoval z deviatej pozície na štarte. Pred nájazdom do štvrtej zákruty sa dostal do neprehľadnej situácie, došlo ku kontaktu s iným vozidlom a vážnemu poškodeniu jeho auta a z pretekov odstúpil. Z deviatich pretekov seriálu videl Homola cieľovú pásku len štyrikrát. V septembri sa jazdia predposledné preteky seriálu na talianskej Monze, kde Homola minulý rok vyhral. Hádam mu to tam vyjde!
aaa-auto
Predajcovia jazdených vozidiel sieti spoločnosti Aures – AAA Auto, Mototechna a Auto Diskont, ponúkajú rozsiahlejšie zľavy na automobily zo svojej ponuky. Letné zľavy sa týkajú takmer polovice ponúkaných vozidiel a dosahujú celkový objem šesťstotisíc eur. Zľavy sú reakciou na rast cien a na stagnáciu predaja v poslednom období. Snahou je podporiť trend spomaľovania rastu cien jazdených áut, preto pripravili väčšiu zľavovú akciu. Z celkovej ponuky 3500 vozidiel zlacnilo 1500 áut.
Bulik-Aragon
Piate preteky motocyklových majstrovstiev Španielska ESBK sa konali na okruhu Motorland v Aragónsku a zúčastnil sa ich aj 15-ročný slovenský jazdec Michal Búlik. Jazdil v triede Stock 600 v českom tíme New2 Project. V kvalifikácii si v početnom pretekárskom poli počínal veľmi dobre a obsadil pekné 14. miesto. V prvých pretekoch prešiel cieľom na celkovom jedenástom mieste a vo svojej triede Stock bol štvrtý. V druhých pretekoch došlo v piatej zákrute ku kolízii a pádu niekoľkých jazdcov pred ním, vyhnúť sa im už nedokázal, skončil v hromadnom páde a preteky nedokončil.