Koncept Mini John Cooper Works štartuje elektrickú éru

Nedeľa, 06 december 2020

Prísne emisné normy zavádzané EU nútia automobilových výrobcov elektrifikovať svoje modely a prispôsobovať sa prísnym emisným limitom. Tí sa tak chcú vyhnúť vysokým pokutám za nesplnenie emisných limitov za celé portfólio značky. Výrobca Mini pri rozširovaní svojich modelových radov siahol teraz na model John Cooper Works a pripravuje ho s typickým ostrým, ale tentoraz už bezemisným elektrickým pohonom.

Mini-JCW-electric

Rozvoj modelového radu značky Mini sa zameriava na ďalšiu expanziu elektrickej mobility a ponúka nové možnosti pre modely britskej značky, teraz pre John Cooper Works. Budúca konštrukcia vozidiel Mini bude vytvorená tak, aby extrémny výkon a zábavu z jazdy dokázali poskytnúť aj vozidlá s elektrickými pohonmi

Výrobca Mini už v oblasti elektrickej mobility urobil veľký pokrok. Už plug-in hybridný model Cooper SE Countryman ALL4 (spotreba paliva 1,7 až 2,0 l/100 km, spotreba elektrickej energie 13,1 až 14,0 kWh/100 km a emisie CO240 až 45 g/km) spôsobil, že päť percent všetkých predaných vozidiel značky využíva elektrifikovaný pohon.

Po spustení predaja druhého elektrifikovanému modelu Mini Cooper SE, plne elektrického modelu s nulovými emisiami CO2, sa podiel predaných áut značky Mini s elektrifikovaným pohonom v priebehu pár mesiacov zdvojnásobil.

Po týchto skúsenostiach a v záujme čo najlepšie sa pripraviť na výzvy budúcnosti, začína automobilka Mini s vývojom elektrických modelov John Cooper Works.

Zameranie sa na vývoj elektrického Mini John Cooper Works Electric je namiešať výnimočné spojenie trvalej udržateľnosti, výkonu a vášne z jazdy. Modely John Cooper Works s konvenčnými spaľovacími motormi budú aj naďalej zohrávať dôležitú úlohu. Vďaka nim dokáže značka spĺňať požiadavky a potreby zamerané na výkon a uspokojiť aj nároky nadšencov značky Mini.

Zameraním sa na elektrický výkon vytvára Mini nové možnosti, ako ešte viac priostriť výrazný charakter značky Mini a modelov John Cooper Works.

Autor: J. Goldberger
Foto: MINI
Pridať komentár
Bleskovky
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."