Mini povyrástlo: je tu Mini Cooper Clubman

Pondelok, 06 august 2007

Od bavorského výrobcu bolo oživenie Mini na prelome storočí skvelým ťahom. BMW si tak s novým Mini zvýšilo svoj imidž a následne urobilo dieru do sveta. V roku 2001 debutoval u nového majiteľa prvý nový Mini a na jeseň toho istého roku Cooper S s kompresorom. Zakrátko po ich uvedení sa stali oba veľmi žiadanými, ba dokonca skromne povedané, kultovými modelmi. Neskôr sa modelová paleta ešte viac rozšírila a ponuka s benzínovými motormi sa rozrástla o dieselovú pohonnú jednotku. A aby to nebolo všetko, pred rokom prešlo Mini veľkou a zásadnou modernizáciou.

Mini Cooper Clubman Mini Cooper Clubman

Teraz, presne po roku, prichádza nové Mini. Narástlo do dĺžky i šírky a k trom doterajším pribudli ďalšie dvere. Spolu ich má pätoro, navyše, netradične rozmiestnené. Je tu teda ďalšie Mini – s dodatkom Clubman, a značka je bohatšia o celý nový modelový rad. Tvorcovia Clubmana siahli do šesťdesiatych rokov minulého storočia a oprášili známe a v tých rokoch veľmi populárne Morris Mini Traveller, Austin Mini Countryman a Mini Clubman Estate. Terajší vlastník britskej značky tak reinkarnoval dnes už historické ostrovné miniikony na atraktívny a mimoriadne extravagantný modelový rad.

Ako nový Mini Clubman vyzerá, čo je na ňom nové? Charakteristické sú rovnako ako u predchádzajúceho radu krátke previsy karosérie vpredu i vzadu a veľký rozchod kolies. Nový Clubman má dlhšiu karosériu o takmer 24 cm, o 8 cm je väčší rázvor náprav a presne o toľko sa zväčšil priestor pre nohy pre cestujúcich na zadných sedadlách, čím sa zvýšil komfort sedenia vzadu. K dvojici bočných dverí pribudli na pravej strane tretie menšie v štýle a'la Mazda RX8 (čím sa do veľkej miery eliminoval nedostatok dvojdverových karosérií), ktoré sa otvárajú proti smeru jazdy a dvojkrídlové do strán otvárateľné dvojité dvere batožinového priestoru vzadu. Automobil je päťmiestny, batožinový priestor je väčší o 100 litrov a má 260, pri sklopení zadných operadiel až 930 litrov.

Pod kapotou je teraz nová generácia motorov naďalej s jednotným objemom 1,6 litra – benzínových prepĺňaných turbodúchadlom s technológiou twin-scroll a variabilným manažmentom ventilov Valvetronic a naftových s priamym vstrekovaním common-rail. Všetky pohonné jednotky prešli radom inovácií na zlepšenie hospodárnosti a zníženia emisií ako Start-Stop, Brake Energy Regeneration, indikátor momentu preradenia a iné.

Mini Cooper Clubman Mini Cooper Clubman

Modelový rad teraz pozostáva z Mini Cooper Clubman, Mini Cooper D a Mini Cooper S, ktoré sa od seba líšia pohonnými jednotkami. Pod kapotou je buď zážihový atmosférický motor s objemom 1,6 l s výkonom 120 konských síl, alebo turbodiesel s rovnakým objemom 1,6 l (110 k), prípadne preplňovaný benzínový 1,6 l s výkonom 175 koní. Štandardne sa výkon u všetkých prenáša na vozovku prostredníctvom 6-stupňových prevodoviek s ručným radením, alebo na prianie šesťstupňovými automatmi. Jazdné vlastnosti by podľa výrobcu mali naďalej zostať "motokárové". V základnej bezpečnostnej výbave má Mini Clubman šesť airbagov, ABS, brzdový asistent, EBD, CBS a stabilizačný systém DSC.

Mini Cooper Clubman

Nový Mini Clubman vo všetkých troch verziách sa verejnosti predstaví na blížiacom sa septembrovom autosalóne vo Frankfurte. V Nemecku sa začne predávať už v prvej polovici novembra a krátko na to aj na ostatných trhoch Európy.

Mini Clubman

MotorCooperCooper SCooper D
Zdvihový objem [cm3]159815981560
Valce/ventily4/44/44/4
Najvyšší výkon [k/ot/min]120/6000175/5500110/4000
Naj. krút. mom. [Nm/ot/min]160/4250240 (260)/1600-5000240 (260)/1750-2000
CO2 (g/km)132150109

Jazdné výkonyCooperCooper SCooper D
Naj. rýchlosť (km/h)201 (195)*224 (219)*193 (188)*
Zrých. 0-100 km/h (s)9,8 (10,9)*7,6 (7,8)*10,4 (10,9)*
Komb. spotreba [l/100 km]5,5 (6,6)*6,3 (7,0)*4,1 (5,1)*

* s automatickou prevodovkou

Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5