Nové Mini s technikou z vyšších modelov

Štvrtok, 21 november 2013

Je tu nové Mini tretej generácie. Predstavilo sa včera na autosalóne v Los Angeles a od 23. novembra aj na Tokyo Motor Show. Silueta aj pre novú generáciu Mini zostala takmer navlas podobná dvom predchádzajúcim, nastupujú však nové motory a pribudli nové pokrokové technológie vyhradené skôr pre väčšie modely.

Mini
Nové Mini sa v týchto dňoch predstavuje na autosalónoch v Los Angeles i Tokiu

Novinka má kódové označenie F56 a základ má vo Frankfurte predstavenom koncepte Mini Vision. Oproti predchodcovi je dlhšia o 98 milimetrov (má 3821 mm – Mini Cooper S), širšia je o 44 milimetrov (1727 mm) a vyšší je o 7 milimetrov (1414 mm). Väčší je aj rázvor náprav o 28 mm (2495 mm) i rozchod kolies - vpredu o 42 mm, vzadu o 34 mm.

Väčší priestor je aj vo vnútri vozidla, a to na všetkých štyroch miestach. Interiér novinky ponúka aj vyšší komfort vďaka novej konštrukcii sedadiel s väčšími možnosťami nastavovania predných sedadiel a dlhším sedákom vzadu. Viac priestoru je v oblasti ramien, tiež pre nohy a lepšie je aj nastupovania pre zadných pasažierov. Objem batožinového priestoru je väčší o 51 litrov. Má 211 litrov a patrí medzi najmenšie v triede. Sklopné operadlo zadných sedadiel je delené v pomere 60:40.

Novémi Mini zostali charakteristické dizajnérske znaky ako mriežka chladiča v tvare šesťuholníka, široké chrómované lemovanie predných svetlometov a zadných svetiel, nová interpretácia bočných smeroviek a priebežného čierneho rámovania karosérie, vďaka ktorému sú plochy ešte viac zvýraznené.

Prepracovaný podvozok má nižšiu hmotnosť, vyššiu tuhosť a nastavovanie pruženia a tlmenia. Doplnkovo je prvýkrát k dispozícii aj dynamická kontrola tlmičov. Brzdná sústava je výkonnejšia kvôli vyšším jazdným výkonom. Sériové disky z ľahkých zliatin majú rozmer 15, prípadne 16 palcov (MINI Cooper S); na prianie až do 18 palcov. Nová predná náprava je typu McPherson a nové je aj viacprvkové zavesenie zadnej nápravy s odľahčenou konštrukciou. Sériovo sa dodáva dynamická kontrola stability (DSC), dynamická trakčná kontrola (DTC) a Electronic Differential Lock Control (EDLC), pri MINI Cooper S navyše s Performance Control.

Nová generácia prichádza s novými motormi s technológiou TwinPower Turbo. Ponúkne tri modelové varianty: Mini Cooper so 100 kW/136k benzínovým trojvalcom, Mini Cooper S so 141 kW/192k s benzínovým štvorvalcom a Mini Cooper D s trojvalcovým naftovým motorom 85 kW/116k. Základom je šesťstupňová prevodovka s manuálnym radením, ale zákazník môže mať aj šesťstupňovú automatickú prevodovku, prípadne aj novú športovú s automatom a radením páčkami pod volantom.

Interiér má vyšší komfort známy z väčších modelov. V novom Mini sa po prvý raz objaví hed-up displej, adaptívny tempomat na báze kamery, cúvacia kamera a parkovací asistent. Samozrejmosťou je navigácia ovládaná otočným prvkom ako má BMW iDrive. Nechýba volič jazdných režimov s možnosťami Mid, Sport a Green. Tu sa môže meniť charakteristika adaptívnych tlmičov, odozva plynového pedála i akustický prejav motora.

Mini Cooper S je poriadny rýchlik - s dvojlitrovým štvorvalcovým preplňovaným benzínovým motorom s priamym vstrekovaním paliva, s výkonom 192 koní a 280 Nm zrýchli z 0–100 km/h za 6,8 sekundy a dokáže ísť rýchlosťou 235 km/h. Priemerná spotreba je 5,7 – 5,8 litra na sto kilometrov a emisie CO2 133 – 136 g/km a spĺňa emisnú normu EU6.

Mini Cooper trojvalcovým benzínovým motorom s objemom 1499 cm³ a turbom a priamym vstrekovaním paliva má výkon136 koní, najvyšší krútiaci moment: 220 Nm.

Zrýchľuje na stovku za 7,9 sekundy, maximálna rýchlosť je 210 km/h, priemerná spotreba 4,5 – 4,6 l/100 km a emisie CO2 105 – 107 g/km.

Mini Cooper D je rekordér značky v spotrebe. Jeho trojvalcový naftový motor s technológiou Mini TwinPower Turbo so zdvihovým objemom 1496 cm³ má výkon: 116 koní, 270 Nm, na zrýchlenie z 0–100 km/h potrebuje len 9,2 sekundy, dosahuje najvyššiu rýchlosť 205 km/h, priemerne spotrebuje 3,5 - 3,6 l/100 km, do vzduchu vypúšťa CO2 len 92 – 95 g/km a spĺňa emisnú normu EU6.

Mini Mini Mini Mini Mini Mini
Autor: J. Goldberger
Foto: Mini
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5