Opel Astra: prvá jazda

Streda, 20 január 2010

Prvý raz sme sa s novou Astrou stretli v júli minulého roka na statickej prezentácii neďaleko Budapešti. Už vtedy funkčný model ukázal, že najpredávanejší model automobilky Opel, ktorá doteraz nemá vyriešené svoje vzťahy s koncernom General Motors o možnom predaji, nie je bežným konfekčným modelom. Opel vsadil na Astru, ako by ju považoval za svojho záchrancu. Použil na to viacero nástrojov: mimoriadne atraktívny a príťažlivý dizajn, nové menšie ekologické a úsporné motory, nový podvozok, skvelé jazdné vlastnosti a v neposlednom rade prepracovaný interiér. Zaberie nová Astra aj na trhu a získa si srdcia zákazníkov?

Opel Astra

V závere minulého týždňa sme sa zúčastnili dynamickej prezentácie sériového modelu novej Astry. Počas nej sme si mohli v okolí Bratislavy vyskúšať päťdverovú verziu, ktorá prichádza na trh ako prvá a od decembra minulého roku sa ponúka zákazníkom v salónoch predajcov značky Opel. Veľký hatchback nižšej strednej triedy už na prvý pohľad upúta pozornosť každého motoristu.

Oproti predsériovému modelu sa nová Astra takmer nezmenila. Zvonku krásny dizajn, vo vnútri priestranný, elegantný a kvalitný interiér. Pod kapotou nové motory a celé to posadené na sofistikovanom podvozku. Takto vyzbrojená Astra chce osloviť nielen svoju terajšiu klientelu, ale bude chcieť získať aj nových zákazníkov. Nielen svojim vzhľadom, ale aj bohatou výbavou, ponukou výborných motorov a jazdným komfortom. To všetko ju podporí vo večnom súperení s VW Golf. Oproti aktuálnemu Golfu je nová Astra až o 22 centimetrov dlhšia, má takmer o 11 cm väčší rázvor náprav, vďaka tomu aj väčší interiér, čo spolu s pútavým dizajnom môže byť výhodou novej Astry pred konzervatívnejším vzhľadom Golfu.

Nová Astra, model nižšej strednej triedy, svojim vnútrajškom dosť pripomína väčšiu Insigniu, a už tento fakt ju stavia na vyššiu úroveň. Prístrojový štít, volant a stredová konzola s ovládaním audia, klimatizácie i niektoré ďalšie časti interiéru novej Astry sú akoby požičané od jej väčšej sestry. Ale aj tu, podobne ako v Insignii, je tých tlačidiel trošku priveľa, takže na ich správne využívanie si treba nejaký čas zvykať.

Miesta je vpredu aj pre vyššie postavy dosť, pričom pohodlie ešte zvýšia kvalitné sedadlá. Umožňuje to aj rozsah ich nastavenia. Priestor na zadných sedadlách je však skôr pre priemerne urastených ako pre dlháňov, najmä ak sú predné sedadlá posunuté do zadnej krajnej polohy. Solídne veľký batožinový priestor (370 litrov) s dvojitým, tzv. falošným dnom sa sklopením operadiel zadných sedadiel dá veľmi jednoducho zväčšiť. Na prepravu bicyklov slúži nosič FlexFix integrovaný do zadného nárazníka, ktorý používa napríklad aj menšia Corsa.

Opel na predvádzanie pripravil všetky momentálne dostupné motory, a tak sme viaceré z nich vyskúšali – benzínové s objemom 1,4 a 1,6 litra s výkonmi 100 a 115 koní, ale aj preplňované s rovnakým objemom a výkonmi 140 a 180 koní. Pri všetkých sa nám páčil tichý a kultivovaný chod, ochota vytáčať sa a dobrý záťah, najmä pri turbomotoroch, už od nižších otáčok. Radosť sľubujú budúcim majiteľom aj naftové motory. Astra ich ponúka tiež štyri (1,3 CDTI/95 k, 1,7 CDTI/110 k, 1,7 CDTI/125 k a 2,0 CDTI/160 k). My sme vyskúšali 1,7 CDTI/125 k. Bol tichý, mal kultivovaný chod a najmä by mal byť úsporný, samozrejme aj ekologický.

Kvalitu jazdy novej Astry zvyšuje podvozok s novou zadnou nápravou s Wattovým priamovodom a príplatkovým adaptívnym podvozkom, ktorý je súčasťou systému FlexRide (možnosť prepínania zo štandardného nastavenia do športového režimu Sport alebo komfortného Tour). FlexRide je tým čarovným prútikom, ktorému vďačí Astra za bezpečnú a pohodlnú jazdu aj na cestách s menej kvalitným povrchom.

Viac o novej Astre nám napovie komplexný test, ktorý práve dokončujeme a už o krátky čas ho uverejníme.

Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra
Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5
lexus-lbx-venezia
Lexus sa už po siedmy raz vracia ako oficiálne vozidlo medzinárodného filmového festivalu v Benátkach a potvrdzuje, že je patrí k svetu svetovej kinematografie. Nový kompaktný crossover LBX bude súčasťou flotily elektrifikovaných vozidiel Lexus pre luxusnú prepravu VIP účastníkov festivalu. Medzi hercami, ktorí sa objavia na červenom koberci, budú okrem iných Zendaya (Spider Man: Bez domova), Mike Faist (West Side Story), Josh O’Connor (Koruna) či Caroline Murino (Casino Royale). V poradí 80. ročník festivalu sa bude konať na benátskom Lide od 30. augusta do 9. septembra.