Opel Mokka má následníka, nový vzhľad aj elektrický pohon

Štvrtok, 29 október 2020

V druhej polovici septembra mal premiéru nový crossover Opel Mokka. Svetu ho predstavil vrchný šéf automobilky Michael Lohscheller v sídle spoločnosti v Rüsselsheime.

1-Opel-Mokka

Nový Opel Mokka ponúka viacero kľúčových noviniek. Nový je vzhľad prednej časti auta nazvaný Opel Vizor – moderný a dynamický dizajn, aký budú mať všetky ďalšie modely značky. V interiéri je najväčšou novinkou Opel Pure Panel zložený z dvoch širokouhlých obrazoviek, na ktorých je sústredená väčšina ovládacích funkcií.

Pre bezpečnosť posádky nového modelu Mokka, na ktorú kladie Opel veľký dôraz, sú zamerané funkcie, ktorých ovládanie nemajú za jazdy rozptyľovať pozornosť vodiča a majú sa ovládať intuitívne, preto tvorcovia navrhli modelu Mokka klasické tlačidlové. Prepracovaný bol aj znak značky a označenie modelu, keď z Mokka X sa vypustilo písmenko X.

Zásadnou novinkou pri modeli Opel Mokka je to, že ide o prvý automobil značky Opel, ktorá je od roku 2017 súčasťou francúzskeho koncernu PSA, že okrem tradičných spaľovacích motorov pribudol aj model Mokka s čisto elektrickým pohonom. Ten bude v ponuke hneď od spustenia predaja.

Generálny riaditeľ spoločnosti Michael Lohscheller: "Nový Opel Mokka je dôkazom, že sme splnili sľub z augusta 2017, keď došlo k spojeniu so skupinou PSA. Vtedy sme si povedali, že budeme elektrifikovať Opel a postaráme sa o to, aby spoločnosť bola zisková. Toto vozidlo sme vytvorili úplne od nuly s nevídaným nadšením a maximálne odhodlaní priviesť značku Opel k vzrušujúcej budúcnosti." Zmienil sa aj o cenách nového Mokka pre nemecký trh. Základný model sa začína na sume 19 990 eur. Elektrický Mokka-e je dostupný od 32 990 eur.

Kompaktný päťmiestny Mokka je dlhý 4,15 metra, má krátke previsy vpredu i vzadu a široký postoj. Pôsobivým prvkom pri pohľade spredu je nová maska Opel Vizor. Novú prednú masku prekrýva ochranný štít, ktorý plynulo spája mriežku chladiča, LED svetlomety a novo navrhnutý znak Opel v tvare blesku do jedného celku.

Elektrický Mokka-e poháňa elektromotor s výkonom 100 kW (136 k) a maximálnym krútiacim momentom 260 Nm. Na výber sú tri jazdné režimy – Normal, Eco a Sport. Mokka-e čerpá energiu z batérie s kapacitou 50 kWh, ktorá umožňuje ísť maximálnou rýchlosťou 150 km/hod, ktorá je elektronicky obmedzená.

Mokka štandardne ponúka možnosť rýchleho nabíjania až 100 kW, pri ktorom sa akumulátor nabije za 30 minút na 80 percent svojej kapacity. Mokka-e má podľa WLTP papierový dojazd do 324 kilometrov.

Okrem vysokorýchlostného nabíjania alebo nabíjanie káblom z domácej zásuvky je nová Mokka-e pripravená aj na nabíjanie z jednofázovej až po trojfázovú nabíjačku pri výkone 11 kW.

Nová Mokka ponúka tiež úsporné benzínové a naftové motory s výkonmi od 74 kW/100k do 96 kW/130k. Charakterizuje ich nízka spotreba paliva (od 3,8 do 4,8 l/100 km) a na danú kategóriu vysoký výkon.

Jazdu v novom modeli Opel Mokka si môžete ešte viac spríjemniť so službami OpelConnect a aplikáciou myOpel. Používajú sa veľmi jednoducho prostredníctvom aplikácií.

Nový Opel Mokka disponuje pokročilými systémami, ako sú adaptívny tempomat a systém aktívneho vyrovnávania v jazdnom pruhu. Má tiež systémy osvetlenia v podobe adaptívnych, teda neoslňujúcich maticových svetlometov IntelliLux LED zo 14 svetelných prvkov, ktoré sú v segmente modelu Mokka jedinečné a dostať sa môžu do vyšších verzií modelu Mokka. Všetky varianty modelu Mokka sú štandardne vybavené elektrickou parkovacou brzdou a systémom rozpoznávania dopravných značiek. Nechýba ani 180-stupňová zadná kamera a automatický parkovací asistent.

Typickým luxusom Opla je skvelé konštrukčné spracovanie sedadiel. V rámci toho ponúka Mokka čalúnenie Alcantarou, ďalej pre tento segment dosť nezvyčajný celokožený interiér, podobne ako vyhrievané kožené sedadlo vodiča s masážnou funkciou. Pre vodiča a predného spolujazdca je k dispozícii tiež bezdrôtové nabíjanie mobilných telefónov.

Prvé nové modely Mokka by sa do predaji mali dostať v priebehu najbližších mesiacov.

1-Opel-Mokka 2-Opel-Mokka 3-Opel-Mokka 4-Opel-Mokka 5-Opel-Mokka 6-Opel-Mokka
Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."