Opel Mokka má následníka, nový vzhľad aj elektrický pohon

Štvrtok, 29 október 2020

V druhej polovici septembra mal premiéru nový crossover Opel Mokka. Svetu ho predstavil vrchný šéf automobilky Michael Lohscheller v sídle spoločnosti v Rüsselsheime.

1-Opel-Mokka

Nový Opel Mokka ponúka viacero kľúčových noviniek. Nový je vzhľad prednej časti auta nazvaný Opel Vizor – moderný a dynamický dizajn, aký budú mať všetky ďalšie modely značky. V interiéri je najväčšou novinkou Opel Pure Panel zložený z dvoch širokouhlých obrazoviek, na ktorých je sústredená väčšina ovládacích funkcií.

Pre bezpečnosť posádky nového modelu Mokka, na ktorú kladie Opel veľký dôraz, sú zamerané funkcie, ktorých ovládanie nemajú za jazdy rozptyľovať pozornosť vodiča a majú sa ovládať intuitívne, preto tvorcovia navrhli modelu Mokka klasické tlačidlové. Prepracovaný bol aj znak značky a označenie modelu, keď z Mokka X sa vypustilo písmenko X.

Zásadnou novinkou pri modeli Opel Mokka je to, že ide o prvý automobil značky Opel, ktorá je od roku 2017 súčasťou francúzskeho koncernu PSA, že okrem tradičných spaľovacích motorov pribudol aj model Mokka s čisto elektrickým pohonom. Ten bude v ponuke hneď od spustenia predaja.

Generálny riaditeľ spoločnosti Michael Lohscheller: "Nový Opel Mokka je dôkazom, že sme splnili sľub z augusta 2017, keď došlo k spojeniu so skupinou PSA. Vtedy sme si povedali, že budeme elektrifikovať Opel a postaráme sa o to, aby spoločnosť bola zisková. Toto vozidlo sme vytvorili úplne od nuly s nevídaným nadšením a maximálne odhodlaní priviesť značku Opel k vzrušujúcej budúcnosti." Zmienil sa aj o cenách nového Mokka pre nemecký trh. Základný model sa začína na sume 19 990 eur. Elektrický Mokka-e je dostupný od 32 990 eur.

Kompaktný päťmiestny Mokka je dlhý 4,15 metra, má krátke previsy vpredu i vzadu a široký postoj. Pôsobivým prvkom pri pohľade spredu je nová maska Opel Vizor. Novú prednú masku prekrýva ochranný štít, ktorý plynulo spája mriežku chladiča, LED svetlomety a novo navrhnutý znak Opel v tvare blesku do jedného celku.

Elektrický Mokka-e poháňa elektromotor s výkonom 100 kW (136 k) a maximálnym krútiacim momentom 260 Nm. Na výber sú tri jazdné režimy – Normal, Eco a Sport. Mokka-e čerpá energiu z batérie s kapacitou 50 kWh, ktorá umožňuje ísť maximálnou rýchlosťou 150 km/hod, ktorá je elektronicky obmedzená.

Mokka štandardne ponúka možnosť rýchleho nabíjania až 100 kW, pri ktorom sa akumulátor nabije za 30 minút na 80 percent svojej kapacity. Mokka-e má podľa WLTP papierový dojazd do 324 kilometrov.

Okrem vysokorýchlostného nabíjania alebo nabíjanie káblom z domácej zásuvky je nová Mokka-e pripravená aj na nabíjanie z jednofázovej až po trojfázovú nabíjačku pri výkone 11 kW.

Nová Mokka ponúka tiež úsporné benzínové a naftové motory s výkonmi od 74 kW/100k do 96 kW/130k. Charakterizuje ich nízka spotreba paliva (od 3,8 do 4,8 l/100 km) a na danú kategóriu vysoký výkon.

Jazdu v novom modeli Opel Mokka si môžete ešte viac spríjemniť so službami OpelConnect a aplikáciou myOpel. Používajú sa veľmi jednoducho prostredníctvom aplikácií.

Nový Opel Mokka disponuje pokročilými systémami, ako sú adaptívny tempomat a systém aktívneho vyrovnávania v jazdnom pruhu. Má tiež systémy osvetlenia v podobe adaptívnych, teda neoslňujúcich maticových svetlometov IntelliLux LED zo 14 svetelných prvkov, ktoré sú v segmente modelu Mokka jedinečné a dostať sa môžu do vyšších verzií modelu Mokka. Všetky varianty modelu Mokka sú štandardne vybavené elektrickou parkovacou brzdou a systémom rozpoznávania dopravných značiek. Nechýba ani 180-stupňová zadná kamera a automatický parkovací asistent.

Typickým luxusom Opla je skvelé konštrukčné spracovanie sedadiel. V rámci toho ponúka Mokka čalúnenie Alcantarou, ďalej pre tento segment dosť nezvyčajný celokožený interiér, podobne ako vyhrievané kožené sedadlo vodiča s masážnou funkciou. Pre vodiča a predného spolujazdca je k dispozícii tiež bezdrôtové nabíjanie mobilných telefónov.

Prvé nové modely Mokka by sa do predaji mali dostať v priebehu najbližších mesiacov.

1-Opel-Mokka 2-Opel-Mokka 3-Opel-Mokka 4-Opel-Mokka 5-Opel-Mokka 6-Opel-Mokka
Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
homola
Víkend seriálu TCR na Nürburgringu sa vinou extrémnej hustej hmly, dažďa a nízkych teplôt nevydaril. Piatok počas voľných tréningov bolo ešte pekné počasie, ale v sobotu od rána až do 17tej hodine sa všetky aktivity na okruhu postupne rušili a nekonala sa ani kvalifikácia a neodjazdili sa ani prvé sobotňajšie preteky. Ak by sa boli odjazdili, Homola by podľa piatkových tréningových výsledkov štartoval do druhých nedeľňajších pretekov z nádejného druhého miesta. Prvé a jediné preteky sa tak konali až v nedeľu. Náš jazdec štartoval z deviatej pozície na štarte. Pred nájazdom do štvrtej zákruty sa dostal do neprehľadnej situácie, došlo ku kontaktu s iným vozidlom a vážnemu poškodeniu jeho auta a z pretekov odstúpil. Z deviatich pretekov seriálu videl Homola cieľovú pásku len štyrikrát. V septembri sa jazdia predposledné preteky seriálu na talianskej Monze, kde Homola minulý rok vyhral. Hádam mu to tam vyjde!
aaa-auto
Predajcovia jazdených vozidiel sieti spoločnosti Aures – AAA Auto, Mototechna a Auto Diskont, ponúkajú rozsiahlejšie zľavy na automobily zo svojej ponuky. Letné zľavy sa týkajú takmer polovice ponúkaných vozidiel a dosahujú celkový objem šesťstotisíc eur. Zľavy sú reakciou na rast cien a na stagnáciu predaja v poslednom období. Snahou je podporiť trend spomaľovania rastu cien jazdených áut, preto pripravili väčšiu zľavovú akciu. Z celkovej ponuky 3500 vozidiel zlacnilo 1500 áut.
Bulik-Aragon
Piate preteky motocyklových majstrovstiev Španielska ESBK sa konali na okruhu Motorland v Aragónsku a zúčastnil sa ich aj 15-ročný slovenský jazdec Michal Búlik. Jazdil v triede Stock 600 v českom tíme New2 Project. V kvalifikácii si v početnom pretekárskom poli počínal veľmi dobre a obsadil pekné 14. miesto. V prvých pretekoch prešiel cieľom na celkovom jedenástom mieste a vo svojej triede Stock bol štvrtý. V druhých pretekoch došlo v piatej zákrute ku kolízii a pádu niekoľkých jazdcov pred ním, vyhnúť sa im už nedokázal, skončil v hromadnom páde a preteky nedokončil.