Škoda vystavuje MissionL v Katare

Štvrtok, 26 január 2012

Automobilka Škoda vystavuje na práve prebiehajúcom autosalóne v Katare (od 26. do 29. januára) štúdiu MissionL, po prvý raz mimo Európu. Model blízky budúcemu sériovému modelu ponúka veľkorysý priestor a početné riešenia typické pre značku Škoda.

Škoda MissionL
Po premiére vo Frankfurte sa štúdia MissionL predstavila aj arabskému svetu v Katare

Veľkosťou štúdia MissionL a teda neskorší sériový model zapadne medzi modely Fabia a Octavia a ponúkne veľmi dobrý pomer ceny a úžitkovej hodnoty a urobí z neho zaujímavú ponuku najmä pre rodiny.

Štúdia MissionL nadchne štruktúrou a precíznosťou, ale aj športovým dojmom. "Túto štúdiu sme vypracovali veľmi čisto, s jednoduchým a pôsobivým rozdelením plôch. Mnoho ľudí túži po jednoduchom, ale precíznom posolstve. A toto prianie dizajn MissionL spĺňa," hovorí hlavný dizajnér značky Škoda Jozef Kabaň.

Na prednej časti vozidla je jasne viditeľný nový dizajn značky. Nové logo značky Škoda sa nachádza na zaoblenom prednom konci kapoty. Mriežka chladiča je lemovaná chrómovaným rámčekom a skladá sa z vertikálne usporiadaných lamiel. Upútajú aj svetlomety usporiadané do tvaru štvorlístka.

Pod hlavnými svetlometmi s dvojitou optikou ohraničujú masku chladiča takmer rovnako veľké hmlové svetlomety. Smerovky a svetlá pre denné svietenie tvoria jemné pásy na spodnej hrane hlavných svetlometov. Kryštalická štruktúra ich krytov pripomína remeselný um českých brusičov skla a vidieť ju na mnohých komponentoch karosérie a interiéru.

Interiér štúdie kryje čierna priehľadná sklenená strecha, ktorá zvýrazňuje usporiadanú eleganciu, jasnú ergonómiu a vysokú funkčnosť. Prístrojová doska, poťahy sedadiel a volantu sú kombináciou bielej a béžovej a dodávajú vozidlu mladistvý dojem.

Škoda MissionL Škoda MissionL Škoda MissionL
Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5
lexus-lbx-venezia
Lexus sa už po siedmy raz vracia ako oficiálne vozidlo medzinárodného filmového festivalu v Benátkach a potvrdzuje, že je patrí k svetu svetovej kinematografie. Nový kompaktný crossover LBX bude súčasťou flotily elektrifikovaných vozidiel Lexus pre luxusnú prepravu VIP účastníkov festivalu. Medzi hercami, ktorí sa objavia na červenom koberci, budú okrem iných Zendaya (Spider Man: Bez domova), Mike Faist (West Side Story), Josh O’Connor (Koruna) či Caroline Murino (Casino Royale). V poradí 80. ročník festivalu sa bude konať na benátskom Lide od 30. augusta do 9. septembra.