Majster vrchov je z Púchova

Streda, 21 november 2007

Peter Jureňa získal v tohtoročnej sezóne titul absolútneho majstra Európy v pretekoch automobilov do vrchu.

Peter Jureňa Peter Jureňa

Patrí k špičke automobilových pretekárov do vrchu. Už z minulosti ho zdobia tituly z európskych kopcov. V tohtoročnej sezóne dominoval na európskych vrchoch a stal sa vo svojej už pomerne dlhej pretekárskej kariére po prvý raz absolútnym majstrom Európy. Najmä to bol dôvod, prečo sme sa s jazdcom Matadoru Motorsport Petrom Jureňom porozprávali.

Aká bola tohtoročná sezóna?

Pre mňa bola vynikajúca aj preto, že som sa stal po prvý raz v kariére absolútnym majstrom Európy v pretekoch do vrchu. Okrem toho som získal aj absolútneho majstra Slovenska v rovnakej disciplíne. Nestáva sa to každý deň a aj preto mám z toho naozajstnú radosť.

Koľko pretekov mal tohtoročný európsky šampionát a koľko pretekov bolo treba absolvovať na zisk titulu?

Býva ich dvanásť, v tomto roku ich však bolo netradične o jeden viac, teda trinásť. Sú rozdelené na dve polovice a každá sa zvlášť započítava. Jedny preteky z každej polovice sa môžu škrtnúť. Prvá časť mala sedem, druhá šesť pretekov. Majstrovstvá Slovenska pozostávali z deviatich pretekov.

Aké boli umiestnenia v európskych pretekoch do vrchu?

Okrem dvoch pretekov, v ktorých som skončil na druhom a treťom mieste, som všetky ostatné vyhral. Mohol som si preto dovoliť dvoje pretekov v závere seriáli vynechať, keďže už po pretekoch v Ilirskej Bistrici v Slovinsku som v predstihu mal zaistený titul.

Predstavte nám automobil, ktorý sa pričinil o zisk vzácneho titulu.

Štartoval som s novým Mitsubishi Lancer Evo IX. Pod kapotou má dvojlitrový turbomotor, ktorého výkon sa odhaduje na 380 koní. Poháňa všetky štyri kolesá a má aktívny medzinápravový diferenciál riadený počítačom.

Aká bola konkurencia na európskych vrchoch?

Súperi jazdili zväčša na autách rovnakej značky a rovnakom modeli ako ja, teda na Lanceroch Evo IX. Iní jazdili na Subaru alebo BMW. V seriáli však jednoznačne dominovali automobily Lancer Evo IX od Mitsubishi.

A čo budúca sezóna?

Nové pravidlá FIA pre budúcu sezónu budú známe až v decembri, takže príprava automobilu sa bude môcť začať až potom. Oproti vlaňajšku by sa však nič nové či mimoriadne, pokiaľ ide o auto, nemalo udiať. Takže zostávam pri modeli, s ktorým som jazdil tento rok. Aj preto, že sa osvedčilo, že som si naň zvykol a že je vynikajúce. Má výborné jazdné vlastnosti i dostatočne výkonný motor.

Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5