Grönholm ukázal, kto je doma pánom

Pondelok, 06 august 2007

Fínska rallye je jednou z najstarších súťaží v kalendári majstrovstiev sveta, jazdí sa prakticky stále na tom istom mieste v strednom Fínsku až na to, že menia sa len rýchlostné skúšky. Aj v tomto roku ich bolo až sedem úplne nových. Spolu ich bolo 23, merali celkom 360 km a celá trať 1382 km. Charakteristickým znakom rýchlostných skúšok je šotolinový povrch a rýchlosť.

Súťaž sa začína už vo štvrtok tradičnou špeciálkou, ďalšie dva dni pokračuje rýchlostnými skúškami a v nedeľu absolvujú posádky rýchlostné testy pri meste Laukaa.

Marcus Grönholm S. Loeb

Fínsky jazdec Marcus Grönholm predviedol vo svojej krajine, kto je tu doma, keď už po siedmy raz vyhral Fínsku rallye, teraz štvrtý raz za sebou, čo sa doteraz nikomu nepodarilo. Aj tentoraz jazdil na svojom Forde Focus rýchlo a razantne, navyše aj spoľahlivo a bezpečne. V pätách mal však neustále dvojku zo svojho tímu Ford, ktorý mu nedal pokojne dýchať. Tých pár sekúnd, ktoré mal k dobru pred Hirvonenom, mu nedávali ani najmenšiu možnosť chvíľku si vydýchnuť, musel šliapať na plyn naplno. Takže nie úradujúci majster sveta Sebastian Loeb, ale mladý Hirvonen naháňal vicemajstra Grönholma v každej rýchlostnej skúške. Dobre si viedla česká posádka Kopecký-Schovánek s Fabiou WRC. Postupne sa prebojovala na deviatu priečku, no v nedeľu pri útoku na posledné bodované ôsme miesto v neprehľadnom horizonte po skoku skončili v priekope a s poškodeným autom už nemohli pokračovať v súťaži. Nedarilo sa ani ďalšiemu českému jazdcovi Prokopovi a ani Slovákovi Bérešovi, ktorí boli po 10. RS na 1. a 3. mieste v juniorskej kategórii, a súťaž rovnako ako Kopecký nedokončili.

Marcus Grönholm i Ford môžu byť s doterajším priebehom tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta spokojní. Po ôsmich súťažiach seriálu je na čele priebežného poradia s náskokom 13 bodov. Naopak, sezóna nevychádza aktuálnemu majstrovi sveta Sebastianovi Loebovi ani Citroenu, keď suverén ostatných ročníkov sa nedokáže uchytiť a vyhrávať ako v minulých rokoch. Napriek nie celkom presvedčivým výkonom, keď napríklad v Grécku nezvládol trať, havaroval a súťaž nedokončil, je na priebežnom druhom mieste. Na päty mu šliape druhý jazdec Fordu Mikka Hirvonen. Je zatiaľ celkove tretí a ak Citroen a Loeb niečo nevymyslia, boj medzi týmito dvoma jazdcami môže byť ešte veľmi dramatický. Otvorený však zostáva aj boj o titul, kde ešte obaja môžu prehovoriť, pretože do konca seriálu sa má odjazdiť ešte sedem súťaží. Najbližšia Rallye Nemecka už 17.-19. augusta.

Výsledky – jazdci WRC

1. M. Grönholm
2. M. Hirvolen+24.2
3. S. Loeb+1:09.9
4. C. Atkinson+3:02.8
5. H. Solberg+4:29.4
6. X. Pons+7:00.5
7. U. Aava+7:39.6
8. M. Östberg+9:31.9
9. G. Wilks+9:39.4
10. M. Wilson+11:13.4

Klasifikovaných bolo celkom 70 jazdcov

Priebežné poradie jazdcov WRC

1. M. Grönholm75
2. S. Loeb62
3. M. Hirvonen57
4. H. Solberg28
5. D. Sordo28
6. P. Solberg26
7. C. Atkinson20
8. J. Latvala12
9. D. Carlsson9
10.M. Stohl9
11.T. Gardemeister8
12.G. Galli5
13.J. Kopecký4
14.X. Pons3
15.U. Aava2
16.M.Wilson1
17.J. Hanninen1
18.M. Ostberg1

Priebežné poradie tímov WRC

1. Ford132
2. Citroen92
3. Subaru48
4. Stobart45
5. OMV Kronos27
6. Munchis6

Priebežné poradie jazdcov WRC

1. P-G. Andersson28
2. U. Aava24
3. P. Sandell19
4. J. Molder14
5. J. Béreš9
6. A. Burkart9
7. K. Pinomaki8
8. M. Prokop6

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5
lexus-lbx-venezia
Lexus sa už po siedmy raz vracia ako oficiálne vozidlo medzinárodného filmového festivalu v Benátkach a potvrdzuje, že je patrí k svetu svetovej kinematografie. Nový kompaktný crossover LBX bude súčasťou flotily elektrifikovaných vozidiel Lexus pre luxusnú prepravu VIP účastníkov festivalu. Medzi hercami, ktorí sa objavia na červenom koberci, budú okrem iných Zendaya (Spider Man: Bez domova), Mike Faist (West Side Story), Josh O’Connor (Koruna) či Caroline Murino (Casino Royale). V poradí 80. ročník festivalu sa bude konať na benátskom Lide od 30. augusta do 9. septembra.