Írsko patrilo Loebovi, Sordovi a Citroënu

Štvrtok, 05 február 2009

Tím Citroënu si v Írsku pripísal vďaka posádkam Sébastien Loeb/Daniel Elena a Dani Sordo/Marc Marti dvojité víťazstvo. Francúzsko-španielski tandem sa postaral o to, aby si Citroën pripísal do hodnotenia v Pohári konštruktérov plný bodový zisk.

S. Loeb

Po dvoch dňoch neustáleho dažďa prišlo na sever Írska suché chladné slnečné počasie. Vo chvíli keď posádky opúšťali servisnú zónu a presúvali sa na štart súťaže, vynorila sa otázka na voľbu pneumatík. Ponechať od piatkového obeda používané snehové Pirelli Sottozero, alebo zvoliť asfaltové PZero? Po zvážení všetkých dostupných informácií, sa tím Citroënu rozhodol pre pneumatiky na sneh. Vzhľadom na náskok, ktorý mali Loeb a Sordo, si tím Citroënu mohol dovoliť hrať na istotu. Jeho piloti totiž vedia, akú priľnavosť mohli očakávať od pneumatík na tomto povrchu. Ukázalo sa, že táto voľba bola pre ďalší vývoj na trati rozhodujúca a aj najlepším riešením.

Voľba pneumatík hrala Citroënu do kariet aj počas druhej sobotňajšej etapy. Záverečný tretí deň rallye sa skladal z dvoch častí: prvú predstavovali tri rýchlostné skúšky v okolí mesta Sligo a dva neznáme špeciály Donegal Bay a Donegal Town. Po návrate do servisnej zóny po prvej časti bol Sébastien Loeb spokojný, že na prenasledovateľa Mikka Hirvonena, ktorý jazdil na pneumatikách PZero, stratil iba pár sekúnd. Bol prekvapený, že jeho ani Sorda Hirvonen až tak neohrozil. Napriek tomu mal vraj pocit, že pneumatiky Sottozero siahli v týchto podmienkach na svoj limit. Ale neľutoval túto voľbu.

Loeb a Elena

Ani Dani Sordo nestratil veľa, iba pár sekúnd. Aj podľa neho boli pneumatiky do snehu dobrou voľbou, aj keď miestami nebolo jednoduché jazdiť s týmito pneumatikami na takmer suchom asfalte. Rovnako ako v sobotu aj on jazdil veľmi sústredene na udržanie druhého miesta.

Piloti tímu Citroën vyrážali do špeciálok v okolí mesta Donegal s komfortným náskokom. Sébastien Loeb a Daniel Elena zaznamenali trináste asfaltové víťazstvo v rade, z toho desiate s modelom C4 WRC. Okrem prvých rýchlostných skúšok počas prvého dňa, kde zle zvolili pneumatiky, kontrolovali celý priebeh Írskej rallye. Nebolo to jednoduché, lebo podmienky boli veľmi náročné, ale Citroën C4 WRC bol v týchto ťažkých podmienkach skvelý. Víťazstvo v Írsku bolo pre Citroën tým najlepším spôsobom ako vstúpiť do sezóny.

Hirvonen a Latvala na Fordoch hrali v Írsku druhé husle, aj keď to spočiatku tak nevyzeralo. Jednotka Mikko Hirvonen totiž vyhral úvodný Shakedown pred Loebom. Aj keď iba tesne, ale naznačil, že pre päťnásobného majstra sveta bude veľkým súperom. Svoje ambície ešte viac povýšil, keď v prvom rýchlostnom teste porazil Loeba o nevídaných štyridsať sekúnd. To však Francúz mal obuté nevhodné pneumatiky. V ďalšom priebehu však po správne zvolených pneumatikách už suverénne kraľoval Loeb.

Dobrý začiatok mal aj druhý pilot Fordu Jari-Matti Latvala, ale po sérii defektov, ale aj havárii, klesol až do druhej desiatky. Hirvonen sa vzchopil znovu v závere rallye, vyhral dve posledné RS, ale na prvé a druhé miesto Loeba a Sorda to nestačilo. Obaja si v pohodlí udržiavali náskok pred tretím Hirvonenom, a tak jediní čo skutočne v Írsku bojovali o každý meter až po cieľ boli Henning Solberg a Chris Atkinson (takmer spôsobil svojim C4 menšiu energetickú krízu, keď po šmyku skolil stĺp elektrického vedenia). Atkinson sa chvíľu aj dostal pre Solberga, ale ďalší výlet mimo trať ho vrátil naspäť na piatu priečku za Solberga.

Prvú tohtoročnú rallye poznačila malá účasť posádok. Na štart ich prišlo 36, odštartovalo však len 35 posádok. Jednou z príčin je aj minuloročné odstúpenie hneď dvoch továrenských tímov Subaru a Suzuki z finančných dôvodov. Súťaž v Írsku dokončilo 27 posádok.

Poradie v cieli Írskej rallye

1. Loeb/ElenaCitroën C42:48:25,7 hod
2. Sordo/MartiCitroën C4+1:27,9 min
3. Hirvonen/LehtinenFord Focus+2:07,8
4. Solberg/MenkerudFord Focus+6:32,4
5. Atkinson/PrévotCitroën C4+7:51,9
6. Ogier/IngrassiaCitroën C4+10:44,0
7. Wilson/MartinFord Focus+11:23,8
8. Qassimi/OrrFord Focus+14:07,9
9. Boland/MorrisseySubaru Impreza+15:23,4
10. Aava/SikkFord Focus+15:35,4

Poradie jazdcov po 1. súťaži

1. S. Loeb10 b
2. D. Sordó8
3. M. Hirvonen6
4. H. Solberg5
5. C. Atkinson4
6. S. Ogier3
7. M. Wilson2
8. K. Al Qassimi1

Pohár konštruktérov po 1. súťaži

1. Citroën18 b
2. Ford8
3. Stobart8
4. Citroën Junior5

Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5