Korzika: ďalší triumf Loeba s Alenom

Utorok, 14 október 2008

Trinástemu podujatiu šampionátu majstrovstiev sveta WRC, 52. ročníku Rallye de France - Tour de Corse s cieľom v meste Ajaccio, kraľovali od prvej etapy Sébastien Loeb a Daniel Elena a ich Citroën C4. Tím štvornásobného majstra sveta zaznamenal desiate prvenstvo v tejto sezóne a urobil tak ďalší krok za ziskom piateho titulu majstra sveta.

Rallye Korzika Rallye Korzika

Posádka Citroëna C4 Loeb-Alena začala korzickú rallye skvele. Vyhrávala jednu rýchlostnú skúšku za druhou a zvyšovala svoj náskok na Hirvonena, v závere seriálu už jediného konkurenta na titul tohtoročného majstra sveta v automobilových súťažiach. Tak tomu bolo aj v piatok a sobotu, prvé dva dni rallye a Loeb v podstate neohrozene, pokiaľ sa nestane niečo neočakávané, kraľoval v náročnej a rýchlej asfaltovej korzickej rallye.

V nedeľu čakali na jazdcov už len dva prejazdy úsekov Agosta/Pont de Calzola (31,81 km) a Pierra Rossa/Verghia (26,32 km), dvoch klasických rýchlostných skúšok, avšak v opačnom poradí ako zvyčajne. Týchto ostrých 116,26 km mohlo pripraviť ešte zopár prekvapení. Loeb s Alenom na Citroëne C4 mali na Hirvonena náskok 50 sekúnd. Najprv sa vysporiadali so stúpaním na Col de Bellevalle i s prudkým klesaním do Pila-Canale. Potom sa pohrali najprv s rýchlou, širokou, hladkou cestou počas stúpania na Col de Gradello, prešli cez niekoľko legendárnych vláseniek a úzkou, rozbitou a rýchlou cestou klesali smerom do Coti-Chiavari. Počas nej stanovili traťové rekordy a ešte zdôraznili svoj náskok.

Rallye Korzika Rallye Korzika

"Prvé dve zo štyroch záverečných rýchlostných skúšok prebehli veľmi dobre", povedal Sébastien v slnkom zaliatom prístave v Ajacciu. "Najpodstatnejšie bolo prinútiť sa ostať v plnom sústredení. Preto som jazdil rýchlo, ale bez toho, aby som sa snažil dotýkať limitov. Aj keď som čistil trať, mohol som sa spoliehať na hladkú cestu a neobával som sa, že natrafím na kameň. Rozhodnutie, že rýchlostné skúšky sa išli v opačnom smere, pre nás nepredstavovalo nijaký vážny problém. Na druhej strane, pri problémoch, ktoré mal môj súper počas 13. RS, ma premkol zvláštny pocit, že majstrovský titul by som mohol získať už tu... Našťastie, ostal v pretekoch."

Leob mal na mysli Hirvonena, ktorý v trinástej rýchlostnej skúške mal defekt pneumatiky a veľa stratil. Aby si zachoval pred dvomi poslednými súťažami v Japonsku a na britských ostrovoch teoretickú šancu na titul, použil tímovú taktiku a "stiahol" druhého jazdca Fordu Duvala z druhej priečky, na ktoré sa posunul Hirvonen. Na obhajobu Hirvonena však treba povedať, že bol proti takémuto rozhodnutiu šéfa tímu Malcolma Wilsona, ktorý však po skončení rallye povedal, že tak Hirvonen, ako aj Duval sa zachovali profesionálne, keď k tejto taktike pristúpili.

Absolvovanie dvoch rovnakých rýchlostných skúšok prebehlo pre ostatné posádky bez väčších problémov. Loeb vyhral na Korzike po štvrtý raz za sebou, čo sa doteraz ešte nikomu za 52 ročníkov neporadilo. Celkovo je to jeho 46. víťazstvo v seriáli majstrovstiev sveta WRC.

Rallye Korzika

V cieli sa potom Loeb rozhovoril: "Samozrejme, že mi viac chutia víťazstvá po tvrdom boji. Víťazstvo na domácom podujatí, pred vlastným publikom, to má vždy špeciálnu atmosféru. Tu sme ho získali krok za krokom, stále sme zväčšovali náskok a jazdili sme našou rýchlosťou a v našom rytme. C4 sa opäť predviedol ako výkonný a spoľahlivý automobil a vďaka nastaveniu sme mohli vyťažiť maximum aj z toho, čo vedeli poskytnúť pneumatiky Pirelli. Na asfalte ostávame neporazení a zvyšujeme náskok v celkovom hodnotení."

V cieli sa usmieval aj šéf tímu "červených" Olivier Quesnela: "Je to veľký úspech. Našim autám vždy vyhovovali rýchlostné skúšky na ostrove plnom krás. Vďaka našim mechanikom sme tento rok dominovali od počiatku do konca. V tíme nebolo napätie, nič, čo by vytváralo nejaký stres. Séb a Danos odjazdili vynikajúcu súťaž. Mali 14 najlepších časov zo 16! Zvýšili svoj náskok v hodnotení jazdcov a s ich pomocou sme veľa nestratili ani v hodnotení konštruktérov."

Loeb na Korzike vyhral, nevyšlo mu však to, čo pred troma rokmi, keď vyhral všetky rýchlostné skúšky. Teraz mu chýbali, dve, ktoré vyhrali Duval a Hirvonen a v jednej mal rovnaký čas s Latvalom. Menej sa darilo druhému pilotovi z tími Citroën Dani Sordovi, ktorý v tretej RS havaroval. Dobre si však viedla ďalšia posádka Citroëna Aava/Sikk, ktorá skončila na siedmom mieste. Rovnako aj dvojica Ogier/Ingrassia, keď v predstihu získala titul majstrov sveta juniorov na Citroëne C2 Super 1600.

Predposledným podujatím je Rallye Japonska v dňoch 24. až 26. októbra. Posledným potom Rallye Wales 28. až 30. novembra.

Výsledky Rallye Korzika

1. S. Loeb/D. ElenaCitroën C43:42:58 hod
2. M. Hirvonen/J. LehtinenFord Focus+3:24,7 min
3. F. Duval/P. PivatoFord Focus+3:31, 6
4. J.-M. Latvala/M. AnttilaFord Focus+3:37,5
5. P. Solberg/P. MillsSubaru Impreza+5:35,4
6. C. Atkinson/S. PrevotSubaru Impreza+6:10,4
7. U. Aava/K. SikkCitroën C4+7:25,2
8. M. Wilson/S. MartinFord Focus+9:02,2
9. M. Östberg/OK. UnnerudSubaru Impreza+9:13,3
10. B. Clark/P. NagleFord Focus+13:38,3

Priebežné poradie jazdcov (po 13. z 15 podujatí)

1. S. Loeb106 bodov
2. M. Hirvonen92
3. D. Sordo59
4. C. Atkinson45
5. J.-M. Latvala42
6. P. Solberg40
7. H. Solberg22
8. F. Duval22
9. G. Galli17
10. M. Wilson13
11. U. Aava13
12. F. Villagra9

Priebežné poradie tímov v Pohári konštruktérov

1. Citroën169 bodov
2. Ford146
3. Subaru87
4. Stobart62
5. Munchi's22
6. Suzuki21

Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5
lexus-lbx-venezia
Lexus sa už po siedmy raz vracia ako oficiálne vozidlo medzinárodného filmového festivalu v Benátkach a potvrdzuje, že je patrí k svetu svetovej kinematografie. Nový kompaktný crossover LBX bude súčasťou flotily elektrifikovaných vozidiel Lexus pre luxusnú prepravu VIP účastníkov festivalu. Medzi hercami, ktorí sa objavia na červenom koberci, budú okrem iných Zendaya (Spider Man: Bez domova), Mike Faist (West Side Story), Josh O’Connor (Koruna) či Caroline Murino (Casino Royale). V poradí 80. ročník festivalu sa bude konať na benátskom Lide od 30. augusta do 9. septembra.