Rallye: Loeb a Elena majstrami

Štvrtok, 06 november 2008

Druhý november 2008 si Sébastien Loeb a Daniel Elena zapíšu do svojho kalendára zlatým písmom. Stali sa piatykrát v rade majstrami sveta v automobilových súťažiach, čo sa doteraz žiadnej posádke ani žiadnej značke okrem Citroënu nepodarilo.

Sébastien Loeb Sébastien Loeb

Loeb so spolujazdcom Alenom už od roku 2004 kraľujú na tratiach svetových rallye. Najprv za volantom Citroëna Xsary, potom i v súčasnosti Citroëna C4. V roku 2005, ako aj teraz získali toto uznanie v krajine vychádzajúceho slnka – Japonsku. Teraz tri týždne pred poslednou časťou seriálu, ktorá bude vo Walese. Po získaní titulu v kategórii posádok sa Loeb/Elena a Sordo/Marti pokúsia s C4 WRC získať titul aj v Pohári konštruktérov.

Pred predposlednou Rallye Japonsko mal vedúci jazdec seriálu Loeb pred druhým z priebežného poradia Fínom Hirvonenom náskok 14 bodov. Aby si Hirvonen udržal nádej na zisk titulu majstra sveta, musel získať v Japonsku minimálne o päť bodov viac ako Francúz. Znamenalo by to napríklad, že ak by Fín vyhral, Loeb by nesmel skončiť lepšie ako na štvrtom mieste. Lenže – v Japonsku aj keď Hirvonen bol prvý, Loeb skončil tretí a tak ho už Fín vo Walese nemôže predstihnúť, a to ani v prípade, ak by tu Loeb nezískal ani bod a Hirvonen vyhral. Loeb má totiž na svojom konte toľko víťazstiev, že Fín by ho už nemohol predstihnúť. A tak Loeb s Alenom sa už v Japonsku mohli tešiť z titulu majstrov sveta.

Sébastien Loeb M. Hirvonen

Taktike, že stačí byť v cieli tretí, prispôsobil Loeb svoju taktiku na japonských šotolinových rozbitých lesných cestách. Zbytočne nezrýchľoval a neriskoval. A vyšlo mu tu. Hirvonen, aj keď statočne bojoval a vyhral, nič mu to nebolo platné, pretože majstrom sveta už byť nemôže. Dobre mu sekundoval ďalší Fín na Forde, Latvala, ktorý skončil druhý a odsunul Loeba o jedno miesto dozadu, ale to nestačilo. Aj preto je škoda, že Duval na ďalšom Forde Focus havaroval (spolujazdec ťažko zranený) v siedmej rýchlostnej skúške a v súťaži už nepokračoval. Možno práve on mohol byť tým ďalším, kto by skončil pred Loebom a urobil by šampionát zaujímavým do posledného dielu seriálu.

Loeb je teda už päťnásobným majstrom a v historických tabuľkách má o jeden titul viac ako Fíni Juha Kankkunen a Tomi Mäkinen, ktorí získali po štyri tituly. Mäkinen štyri roky po sebe v rokoch 1996 až 1999. A tak je Francúz Loeb šampiónom šampiónov. Prvé víťazstvo si zaknihoval na nemeckej rallye v roku 2002. Na štarte svetových rallye stál celkom 112 krát a v nich prešiel cieľom víťazne až štyridsaťšesťkrát. Takže: nech žije kráľ.

Suverénnemu kráľovi však dôstojne kráčal v pätách Fín Hirvonen. Aj on veľmi túžil stať sa majstrom sveta. Aj keď mal veľmi dobrú sezónu a jazdil spoľahlivo a vyrovnane, na Francúza Loeba to nestačilo. Svetové automobilové súťaže však majú v ňom po Loebovi ďalšieho skvelého jazdca. A to je veľkým prísľubom do budúcej sezóny, ktoré môže byť rovnako napínavá ako tá tohtoročná.

Výsledky Rallye Japonska

1. M. Hirvonen/J. LehtinenFord Focus3:25:03 hod
2. JM. Latvala/M. AnttilaFord Focus+31,1 s
3. S. Loeb/D. ElenaCitroën C4+2:30,6 min
4. C. Atkinson/S. PrevotSubaru Imprezza+3:42,4
5. PG. Andersson/J. AnderssonSuzuki SX4+5:12,9
6. T. Gardemeister/T. TuominenSuzuki SX4+6:09,4
7. M. Wilson/S. MartinFord Focus+7:05,3
8. P. Solberg/P. MillsSubaru Impezza+13:19,9
9. F. Villagra/L. Pérez-CompancFord Focus+15:40,8
10. J. Hänninen/M. MarkkulaMitsubishi Lancer+18:27,4

Priebežné poradie jazdcov

1. S. Loeb112 bodov
2. M. Hirvonen102
3. D. Sordo59
4. C. Atkinson50
5. JM. Latvala50
6. P. Solberg41
7. H. Solberg22
8. F. Duval22
9. G. Galli17
10. M. Wilson15
11. U. Aava13
12. F. Villagra9

Pohár konštruktérov

1. Citroën175 bodov
2. Ford164
3. Subaru93
4. Stobart64
5. Suzuki28
6. Munchi's22

Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5
lexus-lbx-venezia
Lexus sa už po siedmy raz vracia ako oficiálne vozidlo medzinárodného filmového festivalu v Benátkach a potvrdzuje, že je patrí k svetu svetovej kinematografie. Nový kompaktný crossover LBX bude súčasťou flotily elektrifikovaných vozidiel Lexus pre luxusnú prepravu VIP účastníkov festivalu. Medzi hercami, ktorí sa objavia na červenom koberci, budú okrem iných Zendaya (Spider Man: Bez domova), Mike Faist (West Side Story), Josh O’Connor (Koruna) či Caroline Murino (Casino Royale). V poradí 80. ročník festivalu sa bude konať na benátskom Lide od 30. augusta do 9. septembra.