V Nemecku pohroma favoritov, vyhral Neuville

Štvrtok, 28 august 2014

Nemecká rallye, deviate podujatie majstrovstiev sveta automobilových súťaží, sa skončila triumfom pre Belgičana Thierryho Neuvilla so spolujazdcom Nicolasom Gilsoulom na automobile Hyundai i20. Pre jazdca i kórejskú značku je to prémiové víťazstvo v majstrovstvách sveta. Druhý za Neuvillom so stratou vyše 40 sekúnd bol Španiel Dani Sordo na rovnakom aute. Tretí skončil Nór Mikkelsen na netovárenskom VW Polo R.

1 T. Neuville
Manifestačná jazda víťaznej belgickej posádky Neuville-Gilsoul a ich Hyundaia i20

Dvadsaťšesťročný Belgičan sa tak stal po prvý raz víťazom rallye zaradenej do seriálu majstrovstiev sveta. Dokonalý triumf značky Hyundai dokončil druhým miestom Dani Sordo na druhom továrenskom aute a potvrdil snahy kórejskej automobilky dostať sa už prvý rok svojho účinkovanie vo WRC medzi najlepšie tímy a bojovať o víťazstvá. V Nemecku to tímu Hyundai vyšlo dokonale, napriek tomu, že po jazdeckých chybách vypadla väčšina favoritov.

Vedúci jazdec šampionátu a aktuálny majster sveta Francúz Ogier vyhral tri zo šiestich rýchlostných skúšok úvodného dňa. V poslednej šiestej však po dlhom skoku havaroval a značne poškodil svoje auto. Do cieľa RS však došiel po paralelnej ceste, kam po havárii spadol a dostal 10 minútovú penalizáciu. Kvôli nemeckým fanúšikom VW Polo však Ogier jazdil ďalej, aj keď vidina víťazstva sa mu definitívne stratila. Potom prišla druhá havária Ogiera a po nej aj koniec účinkovania v nemeckej rallye.

Po odstúpení Ogiera sa do vedenia dostal jeho partner z továrenského tímu VW Latvala. Na Ogiera strácal v priebežnom poradí 44 bodov a víťazstvom v nemeckej rallye, k tomu prípadne aj výhrou v zverečnej power stage sa mohol priblížiť k Ogierovi na rozdiel 16 bodov a reálne bojovať o titul majstra sveta. V tej chvíli mal pred druhým Britom Meekem náskok 37 sekúnd a pred Sordom, minuloročným víťazom nemeckej rallye, 42,6 sekundy.

2 víťazná posádka Neuville-Gilsoul
Sladká bola chuť prémiového víťazstva posádky Neuville-Gilsoul na Rallye Nemecko

V úvodnej RS tretieho záverčného dňa rallye havaroval na vlhkej a klzkej trati aj Latvala a bolo po nádejách na víťazstvo a vzdialil sa mu aj titul. V zákrutu, kde skončil, mal pôvodne poznačenú s výkričníkom, ktorý potom zrušil s tým, že trať veľmi dobre pozná. Bol tam však príliš rýchli, zákrutu nezvládol, havaroval a vypadol. Vzápätí havaroval aj ďalší nový líder Brit Chris Meeke (Citroën DS3) a do vedenia sa dostal Neuville, ktorý potom nemeckú rallye vyhral.

Osobitnú zmienku si zasluhuje účinkovanie slovenskej posádky Melichárkovcov, ktorý zvládli všetky nástrahy nemeckej rallye. Po prvom dni boli na 21. mieste, druhý deň si polepšili o päť m iest a patrilo im 16 miesto. V cieli v záverečný tretí deň poskočili dopredu o dve miesta a skončili v absolútnom poradí na konečnom 14. mieste.

Seriál bude pokračovať desiatym podujatím 11. až 14. septembra, kedy je na programe Rallye Austrália.

Výsledky Rallye Nemecko

1. Neuville/GilsoulBelg./Hyundai i203:07:20,2 hod
2. Sordo/MartíŠpan./Hyundai i10+40,7 s
3. Mikkelsen/FloeneNór./VW Polo R+58,0
4. Evans/BarrittV. Brit./Ford Fiesta RS+1:03,6 min
5. Hirvonen/LehtinenFín./Ford Fiesta RS+1:10,5
6. Östberg/AnderssonNór./Švéd./Citroën DS3+1:22,7
7. Prokop/TománekČR/Ford Fiesta RS+4:52,8
...
14. J. Melichárek/MelichárekSR/Ford Fiesta+12:54,0

Priebežné poradie jazdcov (po 9 z 13 podujatí)

1. Sebastien Ogier187 bodov
2. Jari-Matti Latvala143
3. Andreas Mikkelsen110
4. Mads Ostberg74
5. Thierry Neuville73
6. Mikko Hirvonen73
7. Elfyn Evans57
8. Kris Meeke54
9. Martin Prokop37
10. Henning Solberg26
11. Juho Hanninen20
12. Bryan Bouffier18
13. Dani Sordo18
14. Robert Kubica12
15. Ott Tanak11

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5