V Portugalsku Latvala porazil Ogiera

Utorok, 26 máj 2015

Portugalskú rallye, piate podujatie seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach, vyhral Fín Jari-Matti Latvala pred Francúzom Sebastienom Ogierom a Nórom Mikkelsenom. Latvala vyhral po prvý raz v tejto sezóne a rovnako po prvý raz porazil po dlhom čase aj svojho tímového partnera z Volkswagenu a suverénneho lídra priebežného poradia Sebastiena Ogiera.

J.-M. Tlatvala
Takýmito skokmi zdolával horizonty víťaz Portugalskej rallye Fín Jari-Matti Latvala

Francúz Ogier napriek tomu, že z 15 rýchlostných skúšok (jednu, v poradí piatu, organizátori anulovali) vyhral až šesť, nezískal vavrín víťaza. Ten skončil na krku Fína Latvalu, ktorý doteraz vždy ťahal za kratší koniec, aj keď obaja sedia v rovnakom aute VW Polo R. Až teraz na šotolinovej trati ukazoval Latvala svojmu tímovému partnerovi chrbát už od štvrtej RS, ktorú Fín vyhral.

Prvé tri rýchlostné testy sa stali korisťou Nóra Mikkelsena (Polo R), Španiela Sorda (Hyundai i20) a Brita Östberga (Citroën DS3). Potom Latvala vyhral ešte ďalšie dve rýchlostné skúšky, podstatné pre neho však bolo, že Ogiera si držal na dištanc od šiestich do desiatich sekúnd. Určite to nebolo pre Latvalu psychicky ľahké, ale zvládol to až do cieľa a vyhral s náskokom 8,2 sekundy.

Tretí v cieli za Latvalom a Ogierom bol Nór Mikkelsen na treťom továrenskom VW Polo R a dokončil tak triumf Volkswagenu. Aj o ďalšie priečky sa v Portugalsku tuho bojovalo. Veď štvrtý Brit Meeke (Citroën DS3) zaostal za pozíciou na stupni pre víťazov len o 20 sekúnd, o ďalšiu minútu piaty Estónec Tänak (Ford Fiesta) a približne o minútu a pol (na tretieho Mikkelsena) pomalší bol v cieli na šiestej pozícii Španiel Dani Sordo (Hyundai i20).

Siedmy skončil Nór Östberg (Citroën DS3) a jazdec z N. Zélandu v službách Hyundaia Paddon bol ôsmy. Pozornosť si zasluhuje Poliak Kubica. Ani nie tak za deviate miesto a prvé dva body do hodnotenia, ale za to, že sa dokázal natoľko krotiť, že po prvý raz v tejto sezóne nehavaroval. Pre Čecha Martina Prokopa sa tentoraz ušlo len desiate miesto a jeden bod.

Priebežné poradie suverénne vedie Francúz Ogier s náskokom 42 bodov pred Fínom Latvalom (- 48) a Nórom Östbergom. Štvrtý je Brit Meeke (- 58) a až piaty víťaz Portugalskej rallye Fín Latvala.

V Portugalsku štartovala aj slovenská posádka Martin Kočí-Lukáš Kostka v kategórii WRC2 na Peugeote 208 T16. Pre poruchu motora v šiestej RS už počas prvého dňa súťaž predčasne skončili.

Pozornosti médií neušiel syn majstra sveta z roku 1981 Ari Vatanena. Dvadsaťštyriročný Max skončil v absolútnom poradí na 29. mieste z celkom 69 klasifikovaných posádok.

Seriál majstrovstiev sveta WRC bude pokračovať v dňoch od 11. do 14. júna na Sardínii.

Výsledky Portugalskej rallye

1. Latvala J. - Anttila M.Fín./VW Polo R3:30:35,3 hod
2. Ogier S. - Ingrassia J.Franc./VW Polo R+8,2 s
3. Mikkelsen A. - Flöne O.Nór./VW Polo R+28,6
4. Meeke K. - Nagle P.V. Brit./Citroën DS3+48,7
5. Tänak O. - Molder R.Est./Ford Fiesta+1:56,8 min
6. Sordo D. - Martí M.Špan./Hyundai i20+2:27,9
7. Östberg M. - Andersson J.Nór./Citroën DS3+2:32,2
8. Paddon H. - Kennard J.N. Zél./Hyundai i20+2:54,3
9. Kubica R. - Szczepaniak M.Poľ./Ford Fiesta+4:39,1
10.Prokop-TománekČR/Ford Fiesta+7:31,2

Priebežné poradie jazdcov (po 5 z 13 podujatí)

1. Sebastien Ogier105
2. Andreas Mikkelsen63
3. Mads Östberg57
4. Kris Meeke47
5. Jari-Matti Latvala46
6. Elfyn Evans41
7. Dani Sordo38
8. Thierry Neuville35
9. Martin Prokop27
10.Ott Tänak23

Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5