V Číne double mercedesov, vyhral Hamilton

Nedeľa, 20 apríl 2014

Brit Hamilton na mercedese si víťazstvom na Veľkej cene Číny formuly 1 zopakoval rovnaký úspech z týchto pretekov v rokoch 2008 a 2011. Teraz vyhral pred Nemcom Rosbergom na rovnakom monoposte a Španielom Alonsom na Ferrari. Mercedesy tak potvrdili svoju dominanciu z prvých troch pretekov tohtoročnej sezóny, keď dva razy vyhral Hamilton a raz Rosberg. Hamiltonovo víťazstvo v Číne je jeho tretím v rade v tohtoročnom seriáli.

N. Rosberg, Ron Meadows (Mercedes), Hamilton, Alonso
Rosberg (zľava), Ron Meadows (šéf tímu Mercedes), Hamilton a Alonso na stupni víťazov

Po výmene šéfa tímu Ferrari, keď odstupujúceho Stefana Domenicaliho nahradil Marco Mattiacci, Ferrari akoby vstalo z mŕtvych a najmä Alonsov monopost tromfol oba Red Bully a nestačil len na mercedesy Hamiltona a Rosberga a v tomto roku sa po prvý raz dostal na stupne víťazov. V priebehu pretekov to dokonca vyzeralo tak, že by mohol skončiť aj druhý za Hamiltonom, ale na jednej z dvoch dlhých roviniek okruhu pri Šanghaji Rosberg predviedol rýchlosť svojho mercedesa a veľmi ľahko sa prehnal okolo Alonsa.

Tí čo nepozerali priamy televízny prenos sa môžu pýtať, že kde sú Red Bully, najmä ako si viedol majster sveta Nemec Vettel, ktorý v tomto roku ani teraz nedosiahol na pódium. Štvornásobný majster sveta, ktorý v minulej sezóne absolútne dominoval, najmä v druhej polovici seriálu, nedokáže držať krok s monopostami mercedes, ale ako sa ukázalo teraz v Číne, ani s Farrari Fernanda Alonsa.

Vettel sa v úvode pretekov krátky čas držal na druhej pozícii, ale po prvých zastávkach v boxoch klesol za Alonsa na tretiu priečku. Vettel nemôže dokonca súperiť ani s Danielom Ricciardom, ktorý sedlá rovnaké auto. Ťažko sa mu tiež počúva z tímového rádia príkaz, aby pustil pred seba tímového partnera Ricciarda, ktorý dosahoval na kolo lepšie časy. Ricciardo skončil štvrtý za Alonsom, Vettel piaty, ale oproti Austrálčanovi bol v cieli o vyše dvadsať sekúnd pomalší. Príčinu pozná pravdepodobne len sám Vettel.

Fín Kimi Räikkönen nemal v Číne vydarenú kvalifikáciu, v ktorej bol jedenásty. Ťažko sa potom predieral dopredu a skončil ôsmy. Aj v Číne si však veľmi dobre viedol Nemec Hülkenberg z Force India, ktorý skončil šiesty hneď za Vettelom. Siedmy bol fínsky talent Valtteri Bottas na Williamse, zatiaľ čo jeho tímového partnera Brazílčana Massu aj teraz prenasledovala smola, keď mu pri prvej zastávke v boxoch nedokázali mechanici nasadiť a dotiahnuť ľavé zadné koleso, stratil tak príliš veľa času a v cieli bol až pätnásty. Deviaty v cieli bol Mexičan Perez na druhom monoposte Force India a desiaty 19-ročný Rus Kviat, nováčik v tíme Toro Rosso, ktorý už tretí raz v seriáli bodoval.

Po radikálnych technických zmenách, ktorými prešli po minuloročnej sezóne monoposty, sú teraz preteky formuly 1 síce omnoho vyrovnanejšie, ale posledné v Číne neboli príliš dramatické a priniesli iba málo vzruchu. Suverénne najrýchlejšie sú mercedesy, ale zvyšok sveta je veľmi vyrovnaný. Technický náskok stratil Red Bull, kým Ferrari sa najmä z pohľadu výkonov Alonsa na rakúsky tím akoby dotiahol. Skvelú výkonnosť majú monoposty Force India, ktoré teraz v Číne obsadili šieste a deviate priečky, ale tiež Williamsy Bottasa a Massu. Dobrým ťahom tímu Toro Rosso bolo angažovanie mladého Russa Kviata, ktorý sa v troch pretekoch umiestnil do desiateho miesta a bodoval.

V boji o titul vedie Rosberg s náskokom štyroch bodov pred Hamiltonom a až o 38 bodov pred Alonsom. Darí sa Hülkenbergovi, ktorý je štvrtý pred krajanom Vettelom. Šiesty Ricciardo by bol vyššie, nebyť diskvalifikácie kvôli vysokej spotrebe paliva (prekročil povolených 100 kg benzínu) v Austrálii.

Seriál formuly 1 bude pokračovať 11. mája. Na programe bude Veľká cena Španielska na okruhu Catalunya pri Barcelone.

Výsledky Veľkej ceny Číny

1. Lewis HamiltonV. Brit./Mercedes1:33:28,338 hod
2. Nico RosbergNem./Mercedes+18,0 s
3. Fernando AlonsoŠpan./Ferrari+23,6
4. Daniel RicciardoAustr./Red Bull+27,1
5. Sebastian VettelNem./Red Bull+47,8
6. Nico HülkenbergNem./Force India+54,3
7. Valtteri BottasFín./Williams+55,7
8. Kimi RäikkönenFín./Ferrari+1:16,3 min
9. Sergio PerezMex./Force India+1:22,6
10. Daniil KviatRus./Toro Rosso-1 kolo
11. Jenson ButtonV. Brit.McLaren-1 kol
12. Jean-Eric VergneFranc./Toro Rosso-1 kolo

Priebežné poradie jazdcov (po 4 podujatiach z 19)

1. Nico Rosberg79 bodov
2. Lewis Hamilton75
3. Fernando Alonso41
4. Nico Hülkenberg36
5. Sebastian Vettel33
6. Daniel Ricciardo24
7. Valtteri Bottas24
8. Jenson Button23
9. Kevin Magnussen20
10. Sergio Perez18
11. Felipe Massa12
12. Kimi Räikkönen11

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Mercedes154 bodov
2. Red Bull57
3. Force India54
4. Ferrari52
5. McLaren43
6. Williams36
7. Toro Rosso8
8. Lotus0
9. Sauber0
10. Marussia0
11. Caterham0

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5