Sobota, 09 február 2019

Motocykle na Slovensku sú každoročne populárnejšie a zaznamenávajú rekordné predaje. Najväčší záujem v uplynulom roku bol o značku Honda – predala najviac motocyklov.

1 Honda CB650R
Honda CB650R – nekapotovaný Street fighter, mestský pouličný bojovník, stroj v štýlu Neo Sports Café, vhodný na preháňanie sa po meste či okresných cestách

Piatok, 21 október 2011

Výnimočný motocykel vznikol v spolupráci výrobcu motocyklov Ducati a AMG, špecialistu na vysokovýkonné luxusné automobily Mercedes-Benz. Tento osobitý dvojkolesový produkt pomenovali Ducati Diavel AMG Special Edition a svoju premiéru mal prednedávnom na autosalóne vo Frankfurte.

Ducati Diavel AMG Special Edition
Jedinečný motocykel Ducati Diavel AMG Special Edition vznikol v spolupráci s AMG

Piatok, 17 august 2007

Honda si modelom Hornet získala priazeň a popularitu u vyznávačov naháčov. Od roku 1998, odkedy sa Hornet vyrába, sa mohli presvedčiť o jeho výkonnosti i spoľahlivosti a aj to je dôvodom veľkej obľúbenosti tohto naháča. Teraz prišla Honda s novým Hornetom štvrtej generácie, ktorý má kompletne prepracovaný dizajn. Nový je motor, prevodovka i gravitačne odlievaný hliníkový rám Mono-Backbone, aj vďaka ktorému je motocykel teraz o nejaké to kilo ľahší, no najmä tuhší.

Honda CB600F Hornet Honda CB600F Hornet Honda CB600F Hornet
Bleskovky
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."