Automobilový svet vo Frankfurte (2)

Nedeľa, 16 september 2007

V úvodnej časti spravodajstva z Frankfurtu, druhého najvýznamnejšieho autosalónu v Európe v tomto roku, sme predstavili na viac než osemdesiatich fotografiách prvú časť najzaujímavejších produkčných modelov a konceptov, ktoré v meste nad riekou Mohan vystavovali najvýznamnejší svetoví producenti osobných automobilov.

V tejto druhej časti pokračujeme v uverejňovaní fotografií ďalších noviniek. Ako sme už predtým naznačili, tohtoročný frankfurtský autosalón bol značne "zelený", čo sa prejavilo v množstve ekologicky orientovaných automobilov, ktoré do Frankfurtu pripravila prakticky každá významnejšia automobilka. Cieľom je znižovanie škodlivých exhalátov z výfukových plynov automobilov a zmiernenie nebezpečného otepľovania na našej zemeguli.

Potešiteľné je, že automobilky neberú znižovanie exhalátov ako povinnosť, ale ako nastúpený trend ochrany životného prostredia. Aj preto sa vo Frankfurte vystavovalo toľko nových modelov so zníženými emisiami vo výfukových plynoch. I tento fakt svedčí o tom, že frankfurtský autosalón nebol len výkladnou skriňou toho, čo produkuje a pripravuje automobilový priemysel, ale že to bola zároveň aj diskusia a prezentácia výrobcov automobilov o budúcnosti automobilového priemyslu. A to bol vlastne druhý rozmer autosalónu vo Frankfurte.

Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte Automobilový svet vo Frankfurte
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.