Autosalón IAA Mníchov po prvý raz namiesto Frankfurtu

Piatok, 10 september 2021

Jesenné autosalóny v Európe boli každoročne začiatkom septembra buď vo Frankfurte nad Mohanom alebo Paríži, jarný každý rok na počiatku marca. "Čínska chrípka" to všetko zmenila, Ženeva sa dvakrát nekonala a frankfurtský IAA tento roka nahrádza Mníchov, ktorý svoje brány pre verejnosť otvoril 7. septembra.

1-BMW-i-Vision-Circular
Koncept štvormiestneho BMW i Vision Circular vo svetovej premiére na IAA Mobility v Mníchove. Je pohľadom na budúcnosť kompaktných elektrických automobilov v roku 2040.

To, že Frankfurt tento rok nebude, sa vedelo už v januári 2020. Dôvodom bol hlavne malý záujem automobiliek zúčastňovať sa autosalónov, čo sa prejavilo absenciou viacerých značiek. Týkalo sa to hlavne jesenných autosalónov.

Potom ako na IAA Frankfurt 2019 chýbali francúzska skupina vtedy ešte ako PSA, potom Fiat a Chrysler a väčšina japonských značiek, Frankfurt oznámil, že autosalón v roku 2021 už organizovať nebude. Stalo sa tak po takmer 70 rokoch, keď po prvý raz sa konal v roku 1951. Klesla aj návštevnosť, v roku 2019 oproti rok 2017 až o jednu tretinu. Absencie značiek, aj keď v menšej miere, hlásila však aj Ženeva.

Štafetový kolík po Frankfurte prevzal Mníchov, aj s označením autosalónu IAA (medzinárodná automobilová výstava), ktorý prvých návštevníkov vítal 7. septembra. V Nemecku tak autosalón po rozhodnutí Asociácie automobilového priemyslu (VDA) naďalej bude, aj keď v inom meste. Ním sa potom spomedzi siedmich nemeckých kandidujúcich miest stal Mníchov, domovské mesto BMW.

Autosalón IAA sa po novom má stáť výstavou mobility, čo znamená, že okrem automobilov by sa výstave mobility mali prezentovať aj dopravné systémy inteligentného mesta, nové dopravné koncepty a nové druhy dopravy. To by mal ukázať už tento prvý ročník mníchovskej IAA Mobility, keďže práve Mníchov má na to veľmi dobré podmienky.

Prvý ročník mníchovského autosalónu je teda tu. Aj mníchovský má označenie IAA, pribudlo len označenie Mobility. Pre verejnosť je otvorený od 7. do 12. septembra. Okrem automobilov sa na autosalóne prezentujú tiež inovatívne riešenia a produkty, subdodávatelia, startupy a popredné spoločnosti z technologického a IT priemyslu.

Autosalón v Mníchove je bohatý na novinky, ktoré tu majú svetovú premiéru. Patria medzi ne v prvom rade od značiek BMW, Smart, Mercedes, Volkswagen, Dacia, Renault, Kia, Cupra a mnohé ďalšie. Viac o novinkách uverejníme v najbližších dňoch.

1-BMW-i-Vision-Circular 2-BMW-i-Vision-Circular 3-BMW-i-Vision-Circular
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
thumbnail
Botanická záhrada na univerzite vo Freiburgu má novú atrakciu: pavilón livMatS, ktorý kombinuje udržateľné stavebné materiály, architektúru a digitálne technológie. Túto unikátnu štruktúru vytvorili v interdisciplinárnej spolupráci medzi univerzitami v Stuttgarte a Freiburgu. Skupina Exolon podporila projekt polykarbonátovými pevnými plechmi. Pavilón nie je len atraktívnym miestom, ale je aj príkladom udržateľnej alternatívy ku konvenčným stavebným metódam, ktorá efektívne využíva zdroje, a je teda medzníkom pre udržateľnosť v architektúre. Ide totiž o prvú budovu, v ktorej nosnú konštrukciu tvoria výlučne roboticky vinuté ľanové vlákna. Návrh prenáša princípy z prírody do architektúry, možno aj do oblasti automotive, a umožňuje ľahkú, ale stabilnú konštrukciu.
lowRes-munich
BMW ponúka tento rok už tretiu bezdrôtovo dostupnú aktualizáciu softvéru. Nová komplexná diaľková aktualizácia softvéru Remote Software Upgrade sa zameriava na rozšírenie a vylepšenie asistenčných systémov vodiča. Do konca roka 2021 bude po svete jazdiť najväčšia flotila vozidiel kompatibilných s aktuálnymi inováciami, čo bude predstavovať viac ako 2,5 milióna pripojených vozidiel BMW. Akcia sa spustila v Nemecku a ďalšie trhy budú nasledovať. Viac zábavy prinesie na palubu služba Spotify, ktorá rozširuje ponuku BMW Connected Music a teraz môže prehrávať aj podcasty. Nové funkcie ponúkajú zákazníkom viac pohodlia, vyššiu bezpečnosť a aj viac radosti z jazdy.
Toyota-Tundra
Kríza v automobilovom priemysle sa výrazne prejavuje aj v tohtoročnej ponuke inzerovaných áut na slovenskom trhu. Z ponuky áut podľa typu karosérie vyplýva, že ich počet v tomto roku klesol vo všetkých kategóriách. Najnižší pokles je u vozidiel SUV, ktoré slovenskí inzerenti ponúkajú najviac, a to 29,4 %. Zatiaľ čo ich ponuka medziročne klesla o 4 %, dopyt vzrástol o 18 %. Zvyšuje sa však ich vek a počet najazdených kilometrov. Vozidlá SUV zostarli o viac ako 12 %, pričom mladšie sú len viacmiestne. Spolu s klesajúcou ponukou automobilov sa zvyšuje ich vek a počet najazdených kilometrov. Najvyšší medziročný nárast veku inzerovaných áut na slovenskom trhu možno pozorovať pri sedanoch, kde autá zostarli o 32,2 % na 7,8 roka. Všetky uvádzané údaje vychádzajú z analýzy trhu s jazdenými vozidlami spoločnosti Aures.