Autosalón Paríž 2016 otvorený

Štvrtok, 29 september 2016

Včerajší deň na autosalóne v Paríži bol otvárací, teda prvý z dvoch novinárskych. V ôsmich halách na výstavnej ploche 220 000 metrov štvorcových si rozložili svoje expozície hlavné svetové automobilky, ale aj menší výrobcovia automobilov. V Paríži chýbajú hádam iba štyria veľký hráči: Aston Martin, Ford, Mazda a Volvo, ale návštevníci autosalónu sa aj tak majú na čo pozerať. Pre verejnosť sa brány parížskeho autosalónu otvárajú v sobotu 1. októbra a zavrú sa v nedeľu 16. októbra.

1 Citroen CXperience
Citroën zastupuje v Paríži svoju budúcnosť takmer päťmetrovým konceptom CXPerience

Parížsky autosalón sa koná v Paris Expo Porte de Versailles, ktoré je ideálnym miestom pre veľtrhy, veľké medzinárodné konferencie či semináre. Na začiatku mal areál rozlohu 135 hektárov, 44 zasadacích miestností a 3 sály. Dnes tu stojí 8 výstavných hál s plochou 220 000 m² výstavnej plochy. Brány výstaviska sú počas autosalónu otvorené každý deň od 10,00 do 20,00 hodiny.

Zvyk z minulosti, keď výrobcovia tajili do poslednej chvíle svoje novinky, z ktorých potom sťahovali plachty pred zrakmi návštevníkov a takto predstavovali svoje nové modely, sú už dávno za nami. Teraz sa týždne pred otvorením autosalónu predbiehajú v predstavovaní chystaných noviniek. A tak už vopred vieme, že ktorá značka aký model predstaví. O niektorých sme už na našom portáli písali, s ďalšími vás postupne zoznámime.

BMW Concept X2

Bavorská automobilka má v Paríži predviesť nový BMW radu 5. Tento model by mal byť jednou z najdôležitejších premiér parížskeho autosalónu. Má mať mnoho spoločného s väčších modelom radu 7, má sa mu podobať a prebrať z väčšieho brata techniku i luxusnú výbavu.

V BMW sa pravdepodobne rozhodli odložiť premiéru radu 5 na neskôr do Detroitu a v Paríži upriamili pozornosť návštevníkov na nové SUV BMW Concept X2. Novinka prináša výrazný dizajn, ktorým sa odlišuje od ostatných modelov X, zároveň sa však hlási k tradícii modelov v štýle BMW. Ide o nádherný kompaktný koncept s mestským športovým duchom.

Charakter BMW Concept X2 sa ukazuje v jeho proporciách. Kým veľké kolesá a známe dvojpriestorové usporiadanie karosérie poukazujú na funkčný charakter modelu X, dlhý rázvor, predĺžená línia strechy, krátke previsy a výrazne dopredu naklonené C-stĺpiky vytvárajú dojem nízkej siluety tesne nad cestou. Kombinácia tmavých dielov obkladu a nápadného červeného laku Luminous Red pri pohľade zboku zoštíhľujú Concept X2 ešte výraznejšie.

2 BMW Concept X2

Audi Q5

V Paríži predstavuje nemecký výrobca novinku Audi O5, ktorá nahradí doterajší, jeden z najstarších SUV modelov tejto automobilky. Bude väčší ako jeho predchodca, to najmä z dôvodu, aby uvoľnil priestor pre menšie modely Q2 a Q3. Druhou novinkou v expozícii automobilky so štyrmi kruhmi v znaku je model A3 sedan.

3 Audi Q5

Citroën C3, C3 WRC a CXperience

V prológu parížskeho autosalónu spomenieme aj premiéru francúzskej značky s dvojitým šípom v znaku, modelu Citroën C3. Ide o úplne novú generáciu C3, ktorý je z jej portfólia najpredávanejším modelom. Nový C3 dosť zásadne mení svoj dizajn, keď z "vajíčkového" prechádza na crosoverový podobný Cactusu. Na výstavnej ploche mu asistuje súťažný špeciál C3 WRC, s ktorým sa ráta pre majstrovstvá sveta kategórie WRC.

V Paríži predvádza Citroën aj svoju budúcnosť v podaní konceptu CXperience. Môže vyzerať aj takto: dĺžka tesne pod päť metrov, kombinovaný výkon hybridnej techniky 300 koní a na elektrinu prejde 60 kilometrov. Taký je koncept CXperience, ktorý francúzska automobilka vystavuje na autosalóne v Paríži ako jeden zo svojich veľkých ťahákov.

4 Citroen C3 WRC
Citroën C3 WRC

Land Rover Discovery

Land Rover predstavuje v Paríži model Discovery po výraznej medzigeneračnej zmene. Zásadnou zmenou je to, že už nebude mať rámovú konštrukciu, ale stojí na hliníkovej platforme. Aj tento model podobne ako Škoda Kodiaq a Peugeot 5008 je päťmiestny automobil, o ktorom automobilka hovorí ako o rodinnom automobile. Brit bude mať pod kapotou motory novej generácie – benzínové i turbodiesely. Do úvahy má pribudnúť neskôr aj hybridný pohon.

5 Land Rover Discovery

Peugeot 5008

Peugeot 5008 druhej generácie prechádza zo stredného veľkopriestorového MPV do segmentu crosoverov či SUV. Jeho interiér poskytne priestor na prepravu až sedem osôb. Oproti predchodcovi je dlhší o 11 centimetrov, takže narástol na 464 centimetrov. Interiér pokračuje v začatej ceste súčasných modelov, čo okrem iného prináša koncepciu i-cockpit s 12,3 palcovým displejom, vyššie posadeným prístrojovým panelom, malou stredovou konzolou a malým vencom volantu. Do predaja druhá generácia Peugeota 5008 príde na jar budúceho roa.

6 Peugeot 5008

Honda Civic

Podrobnejšie sme už o desiatej generácii Hondy Civic písali pred pár dňami. V sériovej podobe sa päťdverový hatchback v Paríži predstavuje po prvý raz. Vo verziách sedan a kupé sa už v Amerike predáva. Sedan by sa mal neskôr dostať aj na európsky trh. Nový hatchbach je oproti predošlej generácii dlhší o takmer 13 centimetrov, je aj širší, ale nižší. Na dĺžku meria takmer štyri a pol metra, presne 4497 mm. Novinkou v interiéri je jednoduchý prístrojový štít, ktorý nahrádza doterajší dvojúrovňový. Novinkou sú výlučne preplňované motory. K štvorvalcom pribudol nový trojvalec 1,0 VTEC (129 k). Prevodovky sú šesťstupňové s manuálnym radením a bezstupňové CVT. Nový Civic bude v predaji na jar 2017.

7 Honda Civic

Škoda Kodiaq

Česká automobilka Škoda má v Paríži očakávanú novinku Kodiaq, päť- i sedemmiestne SUV. Vychádza z konceptu VisionS. Je doteraz historicky najväčším škodováckym modelom. Premiéru mala už pred Parížom a podrobne sme už o nej písali.

8 Škoda Kodiaq

Hyundai i30 a i10

V premiére sa predstavuje tretia generácia päťdverového hatchbacku Hyundai i30. Od predchodcu má nový i30 úplne odlišný dizajn. Veľké zmeny sú aj v interiéri a hlavným prvkom zmenšenej palubnej dosky je dotykový displej multimediálneho systému. Jeho pohon budú obstarávať prevažne preplňované motory od trojvalca 1,0 T-GDI (120 k) cez štvorvalec 1,4 T-GDi (140 k) a turbodiesel 1,6 CRDi (100 k). Ponúkať sa bude aj nepreplňovaný štvorvalec 1,4 MPI (100 k). Ostrým žihadielkom má byť RN 30, ktorý sa v Paríži ukázal ako koncept.

9 Hyundai i30

Opel Ampera-e

Opel Ampera-e je nový elektromobil z produkcie Opla. V Paríži pri svojej premiére má byť jednou z hviezd tohto autosalónu. Najprv Opel informoval o dojazde 400 km, tesne pred autosalónom prišla oprava s tým, že nový elektromobil prejde na jedno nabitie až 500 kilometrov. Týmto dojazdom sa Opel Ampera-e radí medzi špičku vo svojom segmente.

10 Opel Ampera-e 2

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
across
Japonská automobilka Suzuki očakáva v účtovnom roku 2021 sedempercentný medziročný nárast konsolidovaných tržieb - na celkových okolo 26,09 miliardy eur. Predpoveď pritom zohľadňuje nejasný výhľad ohľadom pokračovania nedostatku polovodičov. Automobilka predpokladá, že sa jej výdavky na výskum a vývoj medziročne zvýšia o 336,12 milióna eur na 1,46 miliardy eur. Výsledok týchto snažení vidieť aj na Slovensku, napríklad v podobe mildhybridných modelov. Ním je napríklad prvý plug-in hybrid nabíjateľný z bežnej elektrickej zásuvky, športovo-rodinné SUV Suzuki Across s čisto elektrickým dojazdom až 75 kilometrov, s benzínovým štvorvalecom s objemom 2,5 litra a dvomi elektromotormi so systémovým výkonom 225 kW/306 k (0 až 100 km/h za 6 sekúnd, kombinovaná spotreba adekvátna len 1 l/100 km).
maxim-repak
Vo francúzskom Magny Cours sa cez víkend uskutočnilo piate podujatie seriálu Yamaha R3 European Cup ako súčasť podujatí World Superbike. V pretekoch sa predstavil aj 15-ročný Slovák Maxim Repák, ktorý na predchádzajúcich pretekoch v českom Moste bol dvakrát druhý. V prvej jazde doplatil na chybu súpera a po páde z prvého miesta preteky nedokončil. V druhej jazde znovu bojoval v čelnej skupinke. Výsledkom bolo tretie miesto, ktoré ho udržalo v boji o celkové víťazstvo v seriáli, keď na priebežne prvého Španiela Juliana Girala stráca len desať bodov. O celkovom víťazovi sa rozhodne 18. septembra v španielskej Barcelone.
skoda-flotila
V rámci stratégie udržateľnosti firma Prodcen/DHolandia pristupuje k zmene svojho vozového parku na elektrický pohon, keď zaradila doň prvých sedem plne elektrických modelov Škoda Enyaq iV. Na Slovensku bude tak prvou čisto elektrickú flotilou, ktorá využíva elektromobily na firemné účely. Okrem lákavého pomeru ceny a výkonu zaujal firmu elektrický Enyaq iV nízkymi nákladmi na prevádzku a údržbu a veľkým dojazdom. Firma sa na prechod na zelenú mobilitu pripravovala už dlhšie, a to vytvorením uceleného systému nabíjania pre elektromobily s 12 stojanmi, ktoré čerpajú energiu z inštalovaných solárnych panelov na streche svojich výrobných hál.