Autosalón v Bratislave bez mnohých veľkých hráčov

Utorok, 13 apríl 2010

Značne ochudobnený v poradí už dvadsiaty bratislavský autosalón otvoril svoje brány v utorok 13. apríla pre novinárov a odbornú verejnosť. Od dnes až do nedele 18. apríla budú výstavné exponáty v areáli Incheby prístupné verejnosti. Na výstavnej ploche 38 000 m² sa predstaví neúplná ponuka slovenského trhu s novými osobnými automobilmi. Škoda, že nie kompletná, keďže mnohé značky sa autosalónu nezúčastňujú.

Peugeot RCZ

Na bratislavskom autosalóne sa v tomto roku nezúčastňujú takí silní hráči ako BMW, Mercedes, Fiat, Alfa Romeo, Ford, Opel, Toyota, Lexus, Honda, Nissan, Mitsubishi, Lancia a ďalšie. Niečo môžeme pripísať na vrub krízy, ale určite aj na stále omieľanú tému - či dva autosalóny, jarný bratislavský a jesenný nitriansky, nie sú pre malé Slovensko priveľká záťaž pre vystavovateľov. V priestoroch Incheby sa teraz prezentuje 127 vystavovateľov, ale chýbajú tí veľkí. No je tu v plnej sile zastúpený koncern Volkswagen so značkami Audi, VW, Škoda a Seat, ďalej Renault, Dacia, Kia, Citroën, Peugeot, Volvo, Jaguar, Land Rover, Suzuki, Subaru, dokonca aj čínsky zástupca Gonow, dovedna 31 značiek z Českej republiky, Francúzska, Poľska, Rakúska a Slovenska.

Vystavovatelia sa v Inchebe prezentujú 62 výstavnými novinkami. Nie všetky sú síce absolútnymi novinkami, nájdu sa však aj tie. Spomeňme napríklad Volvo S60, Jaguar XJ, Renault Wind, Peugeot BB1, Suzuki Alto, VW Tuareg, Citroen C-Zero, Citroen GTbyCitroen, Dacia Duster, Seat Ibiza ST, Škoda Fabia RS, Fabia a Fabia Combi facelift, Škoda Roomster facelift, Audi A5 Sportback, no za premiéry sa vydávajú na druhej strane aj novinky, ktoré sa už nejaký čas bežne predávajú. Tak napríklad Kia Venga, Kia Sorento či Hyundai iX35 a ďalšie. Predaj ďalších sa začne v najbližších týždňoch či mesiacoch. Každopádne je prospešné, ak si motoristická verejnosť môže na autosalóne vytvoriť obraz o aktuálnej ponuke, pripomeňme však znova, že oklieštenej a neúplnej.

Otvárací deň je vždy plný očakávaní. Inak tomu nebolo ani teraz. Novučičké koberce čakajú na kontakt s prvými návštevníkmi, pod plachtami zahalené novinky zasa na svoje odhalenie. Atmosféru expozícií dekoruje popri naleštených krásavcoch množstvo mladých hostesiek, jedna krajšia od druhej. Vystavovatelia sa pripravujú na tlačové konferencie a predstavenia svojich horúcich noviniek. Takže z tohto pohľadu žije autosalón svojim životom bez ohľadu na počet zúčastnených či chýbajúcich vystavovateľov.

Na bratislavský autosalón vás náš internetový portál pozýva pozrieť si vystavované exponáty prostredníctvom fotografií, ktoré sme pre vás pripravili.

Peugeot RCZ Peugeot RCZ Citroen GT by Citroen Citroen DS3 Citroen C5 Tourer Citroen C-Zero Citroen C3 Škoda Fabia S2000 Škoda Fabia RS Škoda Fabia facelift Škoda Yeti Škoda Fabia Combi facelift Seat Ibiza ST Seat Leon FR Kia Sorento Kia Venga Kia Soul Volvo S60 Jaguar XJ Jaguar XJ Lotus Evora 2+2 Wiesmann GT Suzuki Alto Suzuki Grand Vitara a Jimny Renault Megane RS Renault Wind Renault Megane Renault Clio Grandtour Dacia Duster Audi A8 Audi A5 Sportback VW Touareg Hybrid Hyundai iX-35 Peugeot 308 CC Nissan GT-R Peugeot BB1 Chevrolet Corvette ZR1 Chevrolet Spark Chevrolet Cruze Subaru Legacy Subaru Outback Subaru Forester Velor X-Trike Attack K1 Artega GT Spyker C8 Spyder Ford Mustang Shelby GT500
Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."