Autosalón Ženeva 2016: Svetová prehliadka noviniek

Nedeľa, 06 marec 2016

V Ženeve po dvoch novinárskych dňoch už naplno beží v poradí 86. autosalón aj pre ostatnú verejnosť, najväčšia jarná automobilová výstava na svete. Zúčastnila sa na nej aj naša redakcia v plnom zložení "One Man Show". Sme (vlastne som), po daždivej dlhej noci cestovania do Ženevy testovacím autom Opel Mokka konečne doma. Štyri stovky fotografií výstavných exponátov sú roztriedené a čakajú na uverejnenie. Takže práve teraz spúšťame prvú ženevskú fotogalériu.

DSC 0059
Subaru XV Concept. Takto by mala vyzerať druhá generácia kompaktného crossovera.

Tohtoročný autosalón v meste na brehu ženevského jazera bol zasa iný ako tie predchádzajúce. Každý rok je iný, ale vždy rovnako zaujímavý, krásny a plný nových modelov automobilov, konceptov budúcich áut i kreácií dizajnérskych a tuningových firiem. Navyše vždy je v Európe prvý v roku.

Pred hospodárskou krízou koncom prvého desaťročia nového tisícročia sa vystavovatelia predháňali v pohostinnosti a obrovitánska hala voňala okolo poludnia najvychýrenejšími jedlami. V čase krízy nastal potom útlm a jedlo sa v bufetoch či vo výstavných reštauračných zariadeniach podávalo za švajčiarske franky. Ani táto etapa netrvala večne a vystavovatelia začali klásť na pulty svoju espressovú ponuku minerálok, káv, "jednohubiek" a sem-tam aj šampanského a vybraných vín. Táto forma pohostenia pre novinárov a ostatnú odbornú verejnosť ženevskému autosalónu naozaj sluší, je primeraná a určite dlho vydrží.

Čo však je na ženevskom autosalóne každoročnou trvalkou, sú krásne hostesky pri výstavných exponátoch. Nechýbajú prakticky pri exponátoch žiadnej významnejšej automobilovej značky. V tomto roku bolo vraj ženskej krásy vo výstavných priestoroch ako nikdy doteraz. Čo však ženevský autosalón v súvislosti s krásnymi dievčatami ctí je, že v úplnej väčšine išlo o vkusne a elegantne oblečené krásky. Ak ich v našej fotogalérii nájdete poriedku, nie je to preto, že by nás nezaujali, ale preto, že náš fotoobjektív si viac všímal krásne autá.

Priestory ženevského autosalónu sú najkompaktnejšie spomedzi všetkých svetových autosalónov. Všetko je sústredené v jednej jedinej hale Palexpo, takže návštevník sa nemusí presúvať z budovy do budovy a všetky exponáty má sústredené v jednom priestore. To všetko na ploche 106.000 m², z ktorých vyše 77 tisíc m² obsadili výstavné automobilové exponáty s približne stodvadsiatimi novinkami.

Vystavovateľov, teda hlavné značky, ktorí sem chodia každý rok, doplnili v tomto roku ďalší noví. Ženeva bola aj tentoraz rajom superšportových automobilov i renomovaných dizajnérskych a tuningových firiem. Inak tomu nebolo ani s novinkami, ktoré už onedlho uvidíme na cestách Európy i celého sveta. Niektoré z nich si pozrite v tejto i v ďalších našich fotogalériách.

DSC 0001 DSC 0002 DSC 0003 DSC 0004 DSC 0005 DSC 0006 DSC 0007 DSC 0008 DSC 0009 DSC 0010 DSC 0012 DSC 0013 DSC 0014 DSC 0015 DSC 0016 DSC 0017 DSC 0018 DSC 0019 DSC 0020 DSC 0021 DSC 0022 DSC 0023 DSC 0024 DSC 0025 DSC 0026 DSC 0027 DSC 0028 DSC 0029 DSC 0030 DSC 0031 DSC 0032 DSC 0033 DSC 0034 DSC 0035 DSC 0036 DSC 0037 DSC 0038 DSC 0039 DSC 0040 DSC 0041 DSC 0042 DSC 0043 DSC 0047 DSC 0048 DSC 0049 DSC 0050 DSC 0051 DSC 0052 DSC 0054 DSC 0056 DSC 0057 DSC 0058 DSC 0059 DSC 0060 DSC 0061 DSC 0062 DSC 0063 DSC 0064 DSC 0065 DSC 0066 DSC 0067 DSC 0068 DSC 0069 DSC 0070 DSC 0072 DSC 0074 DSC 0075 DSC 0076 DSC 0078 DSC 0079 DSC 0080 DSC 0081 DSC 0083 DSC 0085 DSC 0086 DSC 0087 DSC 0088 DSC 0090 DSC 0091 DSC 0092 DSC 0093 DSC 0094 DSC 0095 DSC 0096 DSC 0098 DSC 0100 DSC 0101 DSC 0102 DSC 0103 DSC 0104 DSC 0105 DSC 0106 DSC 0107
Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.