Frankfurt 2011: bohatá úroda noviniek

Štvrtok, 15 september 2011

Každý veľký autosalón sa začína novinárskymi dňami. Tak je to v Ženeve, ktorá je každoročne začiatkom marca, ale aj vo Frankfurte alebo Paríži, ktoré sa striedajú po roku a sú vždy na jeseň. V nepárne roky hostí svetový motoristický svet Frankfurt, v párne Paríž. Dnes, 15. septembra, sa otvorili brány 64. ročníka autosalónu vo Frankfurte pre verejnosť, keď dva predchádzajúce dni patrili novinárom. Vo Frankfurte mala zastúpenie aj naša redakcia a my vám už z domácej pôdy prinášame prvé spravodajstvo z IAA Frankfurt.

Frankfurt IAA
Nemecký výrobca BMW je na IAA na domácej pôde a vo Frankfurte mal samostatnú halu

Novinárov bolo vo Frankfurte akosi priveľa, akoby novinárska obec bola jednou z najpočetnejších profesií na sveta. Tých skutočných novinárov poznať podľa zápisníka, diktafónu, mikrofónu s nahrávacou aparatúrou, profesionálneho fotoaparátu alebo kamery. Tých ostatných, ktorí sa na autosalóne počas novinárskych dní pohybovali a novinárom skôr prekážali v práci, poznať podľa igelitiek a podobných tašiek, fotografovania bezvýznamných detailov mobilnými telefónmi a zdĺhavým a nepochopiteľným prehliadaním interiéru a fotografovaním nezmyselných detailov.

Evidentne to dokumentuje napríklad fotografia, keď jeden "tiežnovinár" hneď po uvedení najnovšieho modelu Ferrari spároval svoje tašky s týmto špičkovým športovým roadsterom. Nedivme sa však tomu, pretože tak ako to bolo v predošlých dvoch dňoch vo Frankfurte, tak je to aj v Paríži či Ženeve. Ak sa novinár chystá stlačiť spúšť na fotoaparáte, môže si byť istý, že v tom momente sa práve z toho smeru priženie k fotografovanému autu "odborný" (protekčný?) návštevník autosalónu, otvorí na ňom dvere, usadí sa do interiéru a dlho a podrobne "skúma" každý malý detail.

Frankfurt IAA
Jeden "tiežnovinár" si spároval svoje tašky s najnovším športovým modelom Ferrari

Chceme tým povedať, že za takýchto podmienok sa ťažko získavajú bezchybné a "čisté" zábery, ktoré by sme návštevníkom nášho internetového portálu najradšej predkladali. Dokument však plní (v podstate) svoju funkciu aj vtedy, ak vzniká v partizánskych podmienkach. Takže takto sa pozerajte aj na fotografie, ktoré vám predkladáme. Aj napriek tomu, že sme na ich nasnímanie použili kvalitnú techniku.

Ak sa chystáte navštíviť autosalón vo Frankfurte, potom sa vám môže hodiť každá praktická rada. Cestovať môžete osobným autom, autobusom, alebo vlakom. Pokiaľ sa rozhodnete využiť hromadnú dopravu, vhodné je cestovať autobusom. Vo Frankfurte potom nemáte problémy s parkovaním a cesta s komfortným autobusom môže trvať napríklad z Bratislavy len dvanásť hodín a vyjde vás to približne na 65 eur.

Range Rover
Nemeckú premiéru mal vo Frankfurte kompaktný malý SUV Range Rover Evoque

Vlakom je to drahšie a cesta z Bratislavy do miesta autosalónu vychádza s miestenkou približne až o sto eur viac ako autobusom. Ak by ste sa rozhodli cestovať osobným autom, potom vám poradíme, že parkovať môžete napríklad v podzemných garážach prakticky pri vchode na autosalón a hodina parkovania tu stojí tri eurá. Trasa do Frankfurtu cez Rakúsko je dlhá približne 800 kilometrov, cez Českú republiku o 50 kilometrov viac. Hľadanie autosalónu v meste Frankfurt zverte navigačnému prístroju alebo hľadajte dominantnú výškovú budovu podobnú vztýčenej ceruzke.

Autosalón je otvorený od štvrtka 15. septembra do nedele 25. septembra denne od 9,00 do 19,00 hodiny. Vstupné na autosalón pre dospelú osobu je 13 eur vo všedných dňoch a 15 eur počas víkendu. Vstupné po 15 hodine je 8 eur, študenti majú zľavu a za vstup zaplatia 7,5 eur.

BMW i8 Concept
Budúcnosť a perspektíva pre bavorskú automobilku je aj v "elektrickom" modeli i8

Noviniek bolo vo Frankfurte neúrekom. Postupne vás budeme oboznamovať so všetkými veľkými svetovými premiérami, ale aj ostatnými zaujímavými novinkami 64. medzinárodného autosalónu IAA vo Frankfurte nad Mohanom.

Dnes prinášame prvú časť fotogalérie, pre krátkosť času ešte neroztriedené. Veríme však, až aj ich prezeranie uspokojí vašu počiatočnú zvedavosť. Neskôr, akonáhle nám to čas dovolí, nájdete pri každej fotografii presné označenie každého modelu.

BMW ALPINA B6 Bi-Turbo Cabrio BMW ALPINA B6 Bi-Turbo BMW ALPINA B6 Bi-Turbo BMW ALPINA B6 Bi-Turbo Range Rover Evoque 3D Range Rover Evoque 3D Range Rover Evoque 5D Range Rover Evoque 5D Range Rover Evoque 5D Land Rover DC 100 Jaguar C-X16 Aston Martin One-77 Aston Martin One-77 Aston Martin One-77 Aston Martin Cygnet Aston Martin Cygnet Aston Martin Cygnet Jaguar XJ Jaguar XF Jaguar XKR-S Wiesmann roadster Wiesmann roadster Brabus Ultimate Style Brabus Ultimate Style Brabus Ultimate Style Jeep Vrangler Jeep Vrangler Maserati GranCabrio Fendi Maserati Miesto pre Jeep Ferrari 458 Italia Ferrari 458 Italia Ferrari 458 Spider Ferrari 458 Spider Ferrari 458 Spider Ferrari 599 GTB Fiorano Fiat Abarth Lancia Ypsilon Alfa Romeo 4C Concept Alfa Romeo 4C Concept Lancia Thema Lancia Thema Lancia Ypsilon Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo MiTo Lancia Flavia Lancia Flavia Hyundai i30 Hyundai i40 Hyundai i30
Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
Lexus-NX
Lexus doteraz predal viac ako jeden a pol milióna luxusných hybridov, ale v jeho ponuke nebol s plug-in hybridnou technológiou (PHEV). To sa má už onedlho zmeniť. Mohol by vzniknúť na báze Lexusu NX, prípadne novej Toyoty RAV4. Podľa generálneho riaditeľa austrálskej divízie Lexusu Scotta Thompsona má Lexus pripravenú dobrú informácií o modeli PHEV. Prvý plug-in hybrid so značkou Lexus by mohol prísť okolo roku 2021 a mohol by ním byť Lexus NX. Tento model ako SUV strednej veľkosti uviedla japonská značka v roku 2014. Auto je do istej miery spríbuznené s Toyotou RAV4 predchádzajúcej generácie. Podoba spočíva v rozmeroch a podobnom dizajne, ako aj systéme pohonu. Nový Lexus NX bude pravdepodobne profitovať z osvedčenej architektúry TNGA podobnej ako má nová Toyota RAV4. To otvorí cestu, aby sa plug-in hybridný systém dostal aj pod kapotu nového NX.
1-Seat-eScooter-concept
Seat bude prvým európskym automobilovým výrobcom, ktorý rozbehne výrobu vlastného elektrického skútra s parametrami motocykla s objemom motora 125 cm3. Koncept Seat eScooter mal oficiálnu premiéru 19. novembra na veľtrhu Smart City Expo World Congress v Barcelone. Bude prvým elektrickým skútrom vyrábaným európskym automobilovým výrobcom. Jeho predaj sa rozbehne v roku 2020 zákazníkom a spoločnostiam, ktoré poskytujú zdieľanie dopravných prostriedkov. Seat už dávnejšie oznámil, že preberá rolu lídra stratégie mikromobility v rámci koncernu Volkswagen. Tá zahŕňa štúdiu mestského vozidla Minimó, čo je štvorkolesové dvojmiestne vozidlo kombinujúce najvýhodnejšie prvky automobilu a motocykla. Súčasťou stratégie je aj elektrická kolobežka eXS Kickscooter powered by Segway, ktorú Seat predstavil v roku 2018 a ktorá sa už bežne predáva.
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.