Frankfurt 2011: bohatá úroda noviniek

Štvrtok, 15 september 2011

Každý veľký autosalón sa začína novinárskymi dňami. Tak je to v Ženeve, ktorá je každoročne začiatkom marca, ale aj vo Frankfurte alebo Paríži, ktoré sa striedajú po roku a sú vždy na jeseň. V nepárne roky hostí svetový motoristický svet Frankfurt, v párne Paríž. Dnes, 15. septembra, sa otvorili brány 64. ročníka autosalónu vo Frankfurte pre verejnosť, keď dva predchádzajúce dni patrili novinárom. Vo Frankfurte mala zastúpenie aj naša redakcia a my vám už z domácej pôdy prinášame prvé spravodajstvo z IAA Frankfurt.

Frankfurt IAA
Nemecký výrobca BMW je na IAA na domácej pôde a vo Frankfurte mal samostatnú halu

Novinárov bolo vo Frankfurte akosi priveľa, akoby novinárska obec bola jednou z najpočetnejších profesií na sveta. Tých skutočných novinárov poznať podľa zápisníka, diktafónu, mikrofónu s nahrávacou aparatúrou, profesionálneho fotoaparátu alebo kamery. Tých ostatných, ktorí sa na autosalóne počas novinárskych dní pohybovali a novinárom skôr prekážali v práci, poznať podľa igelitiek a podobných tašiek, fotografovania bezvýznamných detailov mobilnými telefónmi a zdĺhavým a nepochopiteľným prehliadaním interiéru a fotografovaním nezmyselných detailov.

Evidentne to dokumentuje napríklad fotografia, keď jeden "tiežnovinár" hneď po uvedení najnovšieho modelu Ferrari spároval svoje tašky s týmto špičkovým športovým roadsterom. Nedivme sa však tomu, pretože tak ako to bolo v predošlých dvoch dňoch vo Frankfurte, tak je to aj v Paríži či Ženeve. Ak sa novinár chystá stlačiť spúšť na fotoaparáte, môže si byť istý, že v tom momente sa práve z toho smeru priženie k fotografovanému autu "odborný" (protekčný?) návštevník autosalónu, otvorí na ňom dvere, usadí sa do interiéru a dlho a podrobne "skúma" každý malý detail.

Frankfurt IAA
Jeden "tiežnovinár" si spároval svoje tašky s najnovším športovým modelom Ferrari

Chceme tým povedať, že za takýchto podmienok sa ťažko získavajú bezchybné a "čisté" zábery, ktoré by sme návštevníkom nášho internetového portálu najradšej predkladali. Dokument však plní (v podstate) svoju funkciu aj vtedy, ak vzniká v partizánskych podmienkach. Takže takto sa pozerajte aj na fotografie, ktoré vám predkladáme. Aj napriek tomu, že sme na ich nasnímanie použili kvalitnú techniku.

Ak sa chystáte navštíviť autosalón vo Frankfurte, potom sa vám môže hodiť každá praktická rada. Cestovať môžete osobným autom, autobusom, alebo vlakom. Pokiaľ sa rozhodnete využiť hromadnú dopravu, vhodné je cestovať autobusom. Vo Frankfurte potom nemáte problémy s parkovaním a cesta s komfortným autobusom môže trvať napríklad z Bratislavy len dvanásť hodín a vyjde vás to približne na 65 eur.

Range Rover
Nemeckú premiéru mal vo Frankfurte kompaktný malý SUV Range Rover Evoque

Vlakom je to drahšie a cesta z Bratislavy do miesta autosalónu vychádza s miestenkou približne až o sto eur viac ako autobusom. Ak by ste sa rozhodli cestovať osobným autom, potom vám poradíme, že parkovať môžete napríklad v podzemných garážach prakticky pri vchode na autosalón a hodina parkovania tu stojí tri eurá. Trasa do Frankfurtu cez Rakúsko je dlhá približne 800 kilometrov, cez Českú republiku o 50 kilometrov viac. Hľadanie autosalónu v meste Frankfurt zverte navigačnému prístroju alebo hľadajte dominantnú výškovú budovu podobnú vztýčenej ceruzke.

Autosalón je otvorený od štvrtka 15. septembra do nedele 25. septembra denne od 9,00 do 19,00 hodiny. Vstupné na autosalón pre dospelú osobu je 13 eur vo všedných dňoch a 15 eur počas víkendu. Vstupné po 15 hodine je 8 eur, študenti majú zľavu a za vstup zaplatia 7,5 eur.

BMW i8 Concept
Budúcnosť a perspektíva pre bavorskú automobilku je aj v "elektrickom" modeli i8

Noviniek bolo vo Frankfurte neúrekom. Postupne vás budeme oboznamovať so všetkými veľkými svetovými premiérami, ale aj ostatnými zaujímavými novinkami 64. medzinárodného autosalónu IAA vo Frankfurte nad Mohanom.

Dnes prinášame prvú časť fotogalérie, pre krátkosť času ešte neroztriedené. Veríme však, až aj ich prezeranie uspokojí vašu počiatočnú zvedavosť. Neskôr, akonáhle nám to čas dovolí, nájdete pri každej fotografii presné označenie každého modelu.

BMW ALPINA B6 Bi-Turbo Cabrio BMW ALPINA B6 Bi-Turbo BMW ALPINA B6 Bi-Turbo BMW ALPINA B6 Bi-Turbo Range Rover Evoque 3D Range Rover Evoque 3D Range Rover Evoque 5D Range Rover Evoque 5D Range Rover Evoque 5D Land Rover DC 100 Jaguar C-X16 Aston Martin One-77 Aston Martin One-77 Aston Martin One-77 Aston Martin Cygnet Aston Martin Cygnet Aston Martin Cygnet Jaguar XJ Jaguar XF Jaguar XKR-S Wiesmann roadster Wiesmann roadster Brabus Ultimate Style Brabus Ultimate Style Brabus Ultimate Style Jeep Vrangler Jeep Vrangler Maserati GranCabrio Fendi Maserati Miesto pre Jeep Ferrari 458 Italia Ferrari 458 Italia Ferrari 458 Spider Ferrari 458 Spider Ferrari 458 Spider Ferrari 599 GTB Fiorano Fiat Abarth Lancia Ypsilon Alfa Romeo 4C Concept Alfa Romeo 4C Concept Lancia Thema Lancia Thema Lancia Ypsilon Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo MiTo Lancia Flavia Lancia Flavia Hyundai i30 Hyundai i40 Hyundai i30
Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.