Frankfurt 2011: bohatá úroda noviniek

Štvrtok, 15 september 2011

Každý veľký autosalón sa začína novinárskymi dňami. Tak je to v Ženeve, ktorá je každoročne začiatkom marca, ale aj vo Frankfurte alebo Paríži, ktoré sa striedajú po roku a sú vždy na jeseň. V nepárne roky hostí svetový motoristický svet Frankfurt, v párne Paríž. Dnes, 15. septembra, sa otvorili brány 64. ročníka autosalónu vo Frankfurte pre verejnosť, keď dva predchádzajúce dni patrili novinárom. Vo Frankfurte mala zastúpenie aj naša redakcia a my vám už z domácej pôdy prinášame prvé spravodajstvo z IAA Frankfurt.

Frankfurt IAA
Nemecký výrobca BMW je na IAA na domácej pôde a vo Frankfurte mal samostatnú halu

Novinárov bolo vo Frankfurte akosi priveľa, akoby novinárska obec bola jednou z najpočetnejších profesií na sveta. Tých skutočných novinárov poznať podľa zápisníka, diktafónu, mikrofónu s nahrávacou aparatúrou, profesionálneho fotoaparátu alebo kamery. Tých ostatných, ktorí sa na autosalóne počas novinárskych dní pohybovali a novinárom skôr prekážali v práci, poznať podľa igelitiek a podobných tašiek, fotografovania bezvýznamných detailov mobilnými telefónmi a zdĺhavým a nepochopiteľným prehliadaním interiéru a fotografovaním nezmyselných detailov.

Evidentne to dokumentuje napríklad fotografia, keď jeden "tiežnovinár" hneď po uvedení najnovšieho modelu Ferrari spároval svoje tašky s týmto špičkovým športovým roadsterom. Nedivme sa však tomu, pretože tak ako to bolo v predošlých dvoch dňoch vo Frankfurte, tak je to aj v Paríži či Ženeve. Ak sa novinár chystá stlačiť spúšť na fotoaparáte, môže si byť istý, že v tom momente sa práve z toho smeru priženie k fotografovanému autu "odborný" (protekčný?) návštevník autosalónu, otvorí na ňom dvere, usadí sa do interiéru a dlho a podrobne "skúma" každý malý detail.

Frankfurt IAA
Jeden "tiežnovinár" si spároval svoje tašky s najnovším športovým modelom Ferrari

Chceme tým povedať, že za takýchto podmienok sa ťažko získavajú bezchybné a "čisté" zábery, ktoré by sme návštevníkom nášho internetového portálu najradšej predkladali. Dokument však plní (v podstate) svoju funkciu aj vtedy, ak vzniká v partizánskych podmienkach. Takže takto sa pozerajte aj na fotografie, ktoré vám predkladáme. Aj napriek tomu, že sme na ich nasnímanie použili kvalitnú techniku.

Ak sa chystáte navštíviť autosalón vo Frankfurte, potom sa vám môže hodiť každá praktická rada. Cestovať môžete osobným autom, autobusom, alebo vlakom. Pokiaľ sa rozhodnete využiť hromadnú dopravu, vhodné je cestovať autobusom. Vo Frankfurte potom nemáte problémy s parkovaním a cesta s komfortným autobusom môže trvať napríklad z Bratislavy len dvanásť hodín a vyjde vás to približne na 65 eur.

Range Rover
Nemeckú premiéru mal vo Frankfurte kompaktný malý SUV Range Rover Evoque

Vlakom je to drahšie a cesta z Bratislavy do miesta autosalónu vychádza s miestenkou približne až o sto eur viac ako autobusom. Ak by ste sa rozhodli cestovať osobným autom, potom vám poradíme, že parkovať môžete napríklad v podzemných garážach prakticky pri vchode na autosalón a hodina parkovania tu stojí tri eurá. Trasa do Frankfurtu cez Rakúsko je dlhá približne 800 kilometrov, cez Českú republiku o 50 kilometrov viac. Hľadanie autosalónu v meste Frankfurt zverte navigačnému prístroju alebo hľadajte dominantnú výškovú budovu podobnú vztýčenej ceruzke.

Autosalón je otvorený od štvrtka 15. septembra do nedele 25. septembra denne od 9,00 do 19,00 hodiny. Vstupné na autosalón pre dospelú osobu je 13 eur vo všedných dňoch a 15 eur počas víkendu. Vstupné po 15 hodine je 8 eur, študenti majú zľavu a za vstup zaplatia 7,5 eur.

BMW i8 Concept
Budúcnosť a perspektíva pre bavorskú automobilku je aj v "elektrickom" modeli i8

Noviniek bolo vo Frankfurte neúrekom. Postupne vás budeme oboznamovať so všetkými veľkými svetovými premiérami, ale aj ostatnými zaujímavými novinkami 64. medzinárodného autosalónu IAA vo Frankfurte nad Mohanom.

Dnes prinášame prvú časť fotogalérie, pre krátkosť času ešte neroztriedené. Veríme však, až aj ich prezeranie uspokojí vašu počiatočnú zvedavosť. Neskôr, akonáhle nám to čas dovolí, nájdete pri každej fotografii presné označenie každého modelu.

BMW ALPINA B6 Bi-Turbo Cabrio BMW ALPINA B6 Bi-Turbo BMW ALPINA B6 Bi-Turbo BMW ALPINA B6 Bi-Turbo Range Rover Evoque 3D Range Rover Evoque 3D Range Rover Evoque 5D Range Rover Evoque 5D Range Rover Evoque 5D Land Rover DC 100 Jaguar C-X16 Aston Martin One-77 Aston Martin One-77 Aston Martin One-77 Aston Martin Cygnet Aston Martin Cygnet Aston Martin Cygnet Jaguar XJ Jaguar XF Jaguar XKR-S Wiesmann roadster Wiesmann roadster Brabus Ultimate Style Brabus Ultimate Style Brabus Ultimate Style Jeep Vrangler Jeep Vrangler Maserati GranCabrio Fendi Maserati Miesto pre Jeep Ferrari 458 Italia Ferrari 458 Italia Ferrari 458 Spider Ferrari 458 Spider Ferrari 458 Spider Ferrari 599 GTB Fiorano Fiat Abarth Lancia Ypsilon Alfa Romeo 4C Concept Alfa Romeo 4C Concept Lancia Thema Lancia Thema Lancia Ypsilon Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo MiTo Lancia Flavia Lancia Flavia Hyundai i30 Hyundai i40 Hyundai i30
Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.