Nitra 2008: oklieštená účasť

Piatok, 12 september 2008

Šestnásty ročník nitrianskeho autosalónu otvorili pre odbornú verejnosť a novinárov v utorok 10. septembra, pre verejnosť o deň neskôr, v stredu 11. septembra.

Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008

Do pondelka 15. septembra vrátane si návštevníci môžu prezrieť vo výstavných priestoroch Agrokomplexu okrem osobných aj úžitkové a nákladné automobily, doplnky a servisnú techniku, autopríslušenstvo, garážovú techniku, tuningom upravené i historické automobily. Pre širokú verejnosť sú ako každoročne pripravené aj sprievodné akcie a ukážky techniky. Vstupenky sú zároveň žrebom, na ktorý jeden šťastný návštevník bude vyžrebovaný a získa nový osobný automobil Dacia Sandero.

My sme si autosalón v Nitre podrobne prezreli v deň jeho otvorenia. Tak, ako sme pred jeho otvorením uviedli, časť je ochudobnená o viacerých vystavovateľov z radov renomovaných značiek ako BMW (tiež Mini), Mercedes-Benz (aj Chrysler, Dodge, Smart), celú skupinu Fiat (značky Alfa Romeo, Fiat, Lancia), značky koncernu Volkswagen (najmä Audi a VW), ďalej Toyota i Lexus, Land Rover, Jaguar, Mazda, Peugeot, Saab, Subaru a ďalšie značky. Aj preto by ste v našej fotogalérii márne hľadali automobily týchto značiek.

Tie značky, ktoré do Nitry vystavovať prišli, predstavili svoju takmer kompletnú ponuku, najmä osobných automobilov. Viacerí doviezli do Nitry aj svoje posledné novinky, ktoré svoje výstavné premiéry majú už za sebou. Niektoré z nich sa medzičasom už dostali do predaja (napríklad Volvo XC 60), iné to ešte len čaká (čerstvá novinka značky Opel – model Insignia). Renault (Mégane Concept Coupé) a Kia (koncept Kee) predstavili aj svoje štúdie, budúce modely. V Nitre uvidia návštevníci aj nový produkt najmenšej slovenskej automobilky. Sídli v Devínskej Novej Vsi, ročne v podstate ručne vyrobí na objednávky približne päťdesiat športových krásavcov s menom K1-Attack. Kto do Nitry na autosalón príde, určite sa z mnohých exponátov poteší. Tí, ktorí sa sem z rôznych príčin nedostanú, si môžu prezrieť našu fotogalériu.

Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008 Nitra 2008
Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
thumbnail
Botanická záhrada na univerzite vo Freiburgu má novú atrakciu: pavilón livMatS, ktorý kombinuje udržateľné stavebné materiály, architektúru a digitálne technológie. Túto unikátnu štruktúru vytvorili v interdisciplinárnej spolupráci medzi univerzitami v Stuttgarte a Freiburgu. Skupina Exolon podporila projekt polykarbonátovými pevnými plechmi. Pavilón nie je len atraktívnym miestom, ale je aj príkladom udržateľnej alternatívy ku konvenčným stavebným metódam, ktorá efektívne využíva zdroje, a je teda medzníkom pre udržateľnosť v architektúre. Ide totiž o prvú budovu, v ktorej nosnú konštrukciu tvoria výlučne roboticky vinuté ľanové vlákna. Návrh prenáša princípy z prírody do architektúry, možno aj do oblasti automotive, a umožňuje ľahkú, ale stabilnú konštrukciu.
lowRes-munich
BMW ponúka tento rok už tretiu bezdrôtovo dostupnú aktualizáciu softvéru. Nová komplexná diaľková aktualizácia softvéru Remote Software Upgrade sa zameriava na rozšírenie a vylepšenie asistenčných systémov vodiča. Do konca roka 2021 bude po svete jazdiť najväčšia flotila vozidiel kompatibilných s aktuálnymi inováciami, čo bude predstavovať viac ako 2,5 milióna pripojených vozidiel BMW. Akcia sa spustila v Nemecku a ďalšie trhy budú nasledovať. Viac zábavy prinesie na palubu služba Spotify, ktorá rozširuje ponuku BMW Connected Music a teraz môže prehrávať aj podcasty. Nové funkcie ponúkajú zákazníkom viac pohodlia, vyššiu bezpečnosť a aj viac radosti z jazdy.
Toyota-Tundra
Kríza v automobilovom priemysle sa výrazne prejavuje aj v tohtoročnej ponuke inzerovaných áut na slovenskom trhu. Z ponuky áut podľa typu karosérie vyplýva, že ich počet v tomto roku klesol vo všetkých kategóriách. Najnižší pokles je u vozidiel SUV, ktoré slovenskí inzerenti ponúkajú najviac, a to 29,4 %. Zatiaľ čo ich ponuka medziročne klesla o 4 %, dopyt vzrástol o 18 %. Zvyšuje sa však ich vek a počet najazdených kilometrov. Vozidlá SUV zostarli o viac ako 12 %, pričom mladšie sú len viacmiestne. Spolu s klesajúcou ponukou automobilov sa zvyšuje ich vek a počet najazdených kilometrov. Najvyšší medziročný nárast veku inzerovaných áut na slovenskom trhu možno pozorovať pri sedanoch, kde autá zostarli o 32,2 % na 7,8 roka. Všetky uvádzané údaje vychádzajú z analýzy trhu s jazdenými vozidlami spoločnosti Aures.