Parížsky autosalón predstavuje novinky

Piatok, 05 október 2018

Parížsky autosalón patrí tradične medzi najväčšie automobilové výstavy na svete. Koná sa každé dva roky a pravidelne sa strieda s autosalónom vo Frankfurte nad Mohanom. Autosalón pod Eiffelovou vežou sa koná vždy v párne roky a je najväčšou jesennou európskou prehliadkou noviniek automobilovej produkcie z celého sveta.

Skoda Kodiaq RS
Značka Škoda na autosalóne v Paríži - v popredí sedemmiestna Škoda Kodiaq

Jeden z najstarších svetových autosalónov, Mondial de l'Automobile, sa po prvý raz konal v roku 1898. V tomto roku otvoril svoje brány pre verejnosť včera 4. októbra, pre novinárov a odbornú verejnosť to bolo 2. októbra. Otvorený bude do nedele 14. októbra.

Parížsky autosalón patrí medzi najväčšie autosalóny sveta a vystavujú tu takmer všetky veľké automobilky z celého sveta. V tomto roku sa ho nezúčastňujú Volkswagen, Nissan, Volvo a na autosalóne absentujú aj niektoré ďalšie automobilky.

Napriek neúčasti niektorých významných vystavovateľov, parížsky autosalón podľa prvých ohlasov prekvapil. Noviniek je naozaj dosť, z nich sú mnohé veľmi významné.

Hneď po otvorení autosalónu bola vo veľkom obliehaní expozícia BMW s veľkou novinkou – novou generáciou modelu radu 3. Významnou novinkou Bavorov je aj nová generácia roadsteru Z4, čo je krásny športový automobil.

Veľký záujem je v Paríži aj o ďalšie novinky ako Ferrari Monza SP1, vari najväčší krásavec autosalónu, alebo SP2, čo je jednomiestny alebo dvojmiestny speedster.

Verejnosť zaujme aj Mercedes-Benz triedy B, vzorový automobil kategórie MPV. Na svoje si prídu v Paríži aj tí, čo hľadajú autá pre obyčajných ľudí, alebo chcú superšporty, či len vidieť súťažné automobily WRC pre rallye, alebo formule1 či elektrické E.

Česká škodovka má v Paríži najšportovejšie sedemmiestne SUV Kodiaq RS a koncept Vision RS, predobraz budúceho kompaktného hatchbacku Škoda Rapid novej generácie, ktorý by mal byť konkurentom pre VW Golf.

Pozornosť budí zo skupiny PSA mestské SUV ešte stále novej značky DS, model DS3 Crossback, brat väčšieho DS7 Crossback, ktorý bude patriť medzi najvýznamnejších zástupcov vo svojom segmente.

Krásna je nová Kia Proceed, ktorá dopĺňa rad ceed hatchback a kombi o ďalšiu verziu s novou a štýlovejšou zadnou partiou. Novinkou kórejskej značky, aj keď len európskou, je čisto elektrické e-Niro, ktoré prichádza po verziách hybrid a plug-in hybrid.

Ďalším novinkám parížskeho autosalónu sa budeme venovať priebežne v najbližších dňoch.

Pre tých, čo autosalón chcú navštíviť a do Paríža cestovať autom, tak do navigácie by si mali poznačiť, že prehliadka svetových automobilových noviniek je na výstavisku Porte de Versailles, 1 Place de la Porte de Versailles, 75015.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
skoda
Okrúhle výročia sú vždy vhodné na oslavu. Škoda na Slovensku je pripravená osláviť svoju tridsaťročnú prítomnosť na slovenskom trhu a pripravila si u vybraných predajcov po celom Slovensku deň otvorených dverí. Na návštevníkov čaká pestrý program, ako súťaže, testovacie jazdy na modeloch 30 edition, ale aj možnosť vyskúšať si elektrifikované modely najnovších generácií. Ďeň otvorených dverí sa uskutoční v sieti predajcov Škoda počas soboty 1. apríla 2023. Najväčším lákadlom pre návštevníkov okrem príjemného občerstvenia, programov pre celé rodiny a testovacích jázd bude súťaž o dovolenku s elektromobilom Enyaq iV.
1-goodyear-urbanmax
Goodyear uviedol na trh nové pneumatiky pre verejnú osobnú dopravu. Pneumatiky Urbanmax Commuter preklenujú medzeru medzi pneumatikami na diaľkové a mestské použitie. Vyvinuli ich špeciálne pre vozidlá prevádzkované na medzimestských a prímestských spojoch. Pneumatiky Urbanmax Commuter sú pripravené na elektrický pohon, na vozidlá s elektrickým, hybridným aj bežným dieselovým pohonom. To znižuje požiadavky na skladové zásoby prevádzkovateľa, pretože dopravcovia môžu používať rovnaké pneumatiky na všetkých vozidlách bez ohľadu na ich pohon. Pneumatiky spĺňajú najdôležitejšie požiadavky elektrických vozidiel, takže pre dopravcov predstavujú dobré riešenie pri prechode z konvenčného na elektrický pohon.
Martin-Lauer
Na čele marketingového a komunikačného oddelenia českého, slovenského a maďarského zastúpenia výrobcu nákladných vozidiel Scania stojí od januára tohto roku Martin Lauer. Má bohaté skúsenosti z vedúcich pozícií na oddeleniach komunikácie a marketingu. Pracoval okrem iného v spoločnostiach Mercedes-Benz Czech Republic, Škoda Auto, Ogilvy One alebo v Českomoravskej stavebnej sporiteľni. Na pozícii strieda Ondřeja Koubka. Martin Lauer je absolventom pražskej VŠ ekonomickej. Do spoločnosti Scania sa vracia po viac než desiatich rokoch do automotive. V osobe Martina Lauera získala Scania človeka s bohatými skúsenosťami v oblasti marketingu a komunikácie.