Suzuki na Tokyo Motor Show v Tokiu

Streda, 30 október 2019

Tokyo Motor Show, 46.ročník autosalónu v Tokiu na Tokio Big Sight v oblasti Odaiba je v plnom prúde od 24. októbra. Nechýba tu žiadna významná domáca značka, medzi nimi ani Suzuki.

Suzuki-Ignis
Suzuki Ignis je najmenšie malé SUV na našom trhu s pohonom všetkých kolies

Na autosalóne Tokyo Motor Show predstavuje značka Suzuki vývoj produktov a technológií pre ďalšiu storočnicu Suzuki Motor Corporation, od ktorej vzniku uplynie v roku 2020 presne 100 rokov.

Tohtoročný 46. tokijský autosalón je s predĺženou dobou konania a na rozšírených výstavných priestoroch. Pre novinárov ho sprístupnili už takmer pred týždňom. Pre verejnosť je autosalón otvorený od 25. októbra a svoje brány zatvorí 4. novembra.

Tokijský autosalón sa koná každé dva roky, vždy v nepárny rok a organizuje ho Japonská asociácia výrobcov automobilov. Pre Suzuki je domáci autosalón, rovnako ako aj pre ďalšie japonské značky, kľúčovým prezentačným podujatím.

V stánku Suzuki medzi predstavovanými produktmi nájdu návštevníci nielen kompaktné automobily, crossovery či dokonca mini truck, ale aj autonómne jazdiace obytné vozidlá či vozidlá spôsobilé transformovať svoje tvary.

Sú tu aj koncepty mini úžitkových vozidiel, vyvinutých pre potreby matiek a detí, navyše aj priestor v podobe baby roomu.

Medzi vystavovanými exponátmi nechýbajú ani najnovšie vyhotovenia klasických modelov: XBEE, Solio Bandit, model Escudo, čo je názov Vitary pre mimojaponské trhy. Tiež u nás známe Swift Sport, SX4 S-Coss, Jimny či starší Wagon R.

Vo svojom stánku si Suzuki nakoncipovalo svoju "Veľkú budúcnosť", čo je perspektíva značky do ďalšej storočnice. Automobilka tu vystavuje popri modeloch automobilov okrem iného aj motocykle, vrátane športového s novovyvinutým olejom chladeným motorom a motorizované invalidné vozíky a lodné motory.

(jGold)
Pridať komentár
Bleskovky
across
Japonská automobilka Suzuki očakáva v účtovnom roku 2021 sedempercentný medziročný nárast konsolidovaných tržieb - na celkových okolo 26,09 miliardy eur. Predpoveď pritom zohľadňuje nejasný výhľad ohľadom pokračovania nedostatku polovodičov. Automobilka predpokladá, že sa jej výdavky na výskum a vývoj medziročne zvýšia o 336,12 milióna eur na 1,46 miliardy eur. Výsledok týchto snažení vidieť aj na Slovensku, napríklad v podobe mildhybridných modelov. Ním je napríklad prvý plug-in hybrid nabíjateľný z bežnej elektrickej zásuvky, športovo-rodinné SUV Suzuki Across s čisto elektrickým dojazdom až 75 kilometrov, s benzínovým štvorvalecom s objemom 2,5 litra a dvomi elektromotormi so systémovým výkonom 225 kW/306 k (0 až 100 km/h za 6 sekúnd, kombinovaná spotreba adekvátna len 1 l/100 km).
maxim-repak
Vo francúzskom Magny Cours sa cez víkend uskutočnilo piate podujatie seriálu Yamaha R3 European Cup ako súčasť podujatí World Superbike. V pretekoch sa predstavil aj 15-ročný Slovák Maxim Repák, ktorý na predchádzajúcich pretekoch v českom Moste bol dvakrát druhý. V prvej jazde doplatil na chybu súpera a po páde z prvého miesta preteky nedokončil. V druhej jazde znovu bojoval v čelnej skupinke. Výsledkom bolo tretie miesto, ktoré ho udržalo v boji o celkové víťazstvo v seriáli, keď na priebežne prvého Španiela Juliana Girala stráca len desať bodov. O celkovom víťazovi sa rozhodne 18. septembra v španielskej Barcelone.
skoda-flotila
V rámci stratégie udržateľnosti firma Prodcen/DHolandia pristupuje k zmene svojho vozového parku na elektrický pohon, keď zaradila doň prvých sedem plne elektrických modelov Škoda Enyaq iV. Na Slovensku bude tak prvou čisto elektrickú flotilou, ktorá využíva elektromobily na firemné účely. Okrem lákavého pomeru ceny a výkonu zaujal firmu elektrický Enyaq iV nízkymi nákladmi na prevádzku a údržbu a veľkým dojazdom. Firma sa na prechod na zelenú mobilitu pripravovala už dlhšie, a to vytvorením uceleného systému nabíjania pre elektromobily s 12 stojanmi, ktoré čerpajú energiu z inštalovaných solárnych panelov na streche svojich výrobných hál.