Ženeva 2000: Expozície nahradili virtuálne tlačovky

Štvrtok, 05 marec 2020

Tohtoročný deväťdesiaty ročník ženevského autosalón bol iný ako tých osemdesiat deväť predchádzajúcich. Ak keď niektoré veľké značky mali chýbať, účasť ďalších a množstvo noviniek a svetových premiér pútala účasť médií a motoristickej verejnosti. Necelý týždeň pred jeho otvorením však prišla zo Ženevy správa, že Autosalón pre epidémiu koronavírusu nebude.

1-bmw-concept-i4
BMW takto predstavilo svoj Concept i4 vo virtuálnej tlačovej konferencii. Vidieť cez you tube ju mohli ľudia na celom svete.

Autosalón v Ženeve začína tradične v pondelok v podvečer vyhlasovaním výsledkov ankety európskeho Auta roka. Aj tento rok tomu tak bolo, ale bez účasti novinárov. Vyhlasovanie sa konalo, ale len pred objektívmi kamier a ľudia na celom svete ho mohli sledovať vďaka internetu.

Otváracím dňom autosalónu na brehu ženevského jazera je každoročne prvý utorok marca. V ten deň sú už od rána expozície vystavovateľov nachystané uvítať prvých návštevníkov z radov novinárov a odbornej verejnosti. V tomto roku 3. marca takáto atmosféra chýbala, keďže kvôli spomínanej epidémii autosalón zrušili. Hala Palexpo vyzerala v to ráno ako rozbúrané stavenisko.

Pohľad na výstavné priestory bol podľa fotografa, ktorý dostal unikátnu príležitosť prehliadnuť si výstavisko, žalostný. Podľa toho, ako to tam vyzeralo, si vieme domyslieť ako zúfalí mohli byť vystavovatelia, ktorí dlhé mesiace pracovali na prípravách a stálo ich to desiatky miliónov eur.

Organizátori autosalónu urobili dobrú vec, keď v utorok 3. marca, v deň plánovaného otvorenia autosalónu, na minúty presne zaradili virtuálne tlačové konferencie bez novinárov. Prostredníctvom internetového prenosu mohli ľudia na celom svete sledovať prezencie automobilových výrobcov.

Sériu tlačových konferencií začalo mníchovské BMW premiérovým predstavením novinky, elektrického Conceptu i4. Potom prišli na rad Mercedes-Benz, Škoda, Bentley, McLaren, Audi, Porsche, Hyundai, Alpine, Pininfarina a ďalšie značky. Prezentovali sa tak, akoby stáli pred reálnym a mnohopočetným publikom na autosalóne, ktorý sa nekoná.

V priamom prenose predviedli automobilky svoje novinky presne tak, ako to mali naplánované, ale bez diváckej kulisy. Tými správnymi ľuďmi, Porsche napríklad bývalým pilotom formuly 1 Austrálčanom Marcom Weberom, prezentovali automobilky svoje najnovšie produkty – reálne modely pred uvedením na trh, ale aj koncepty, ktoré budú čakať na ohlasy a hodnotenia odborníkov, podľa ktorých sa automobilky budú rozhodovať o ich bytí či odložením projektu ad acta. Aj o tom, či o rok, alebo na jeseň tohto roku niektoré z nich neuvidíme na nemeckom autosalóne vo Frankfurte, resp. v Mníchove, kam by sa frankfurtský autosalón mal presunúť.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Toyota-C-HR
Francúzska vláda si dala za cieľ programom nazvaným Prime à la conversion podporiť výmenu staršieho a menej ekologického automobilu za model s nižšími emisiami. Program sa vzťahuje na elektromobily a plug-in hybridy, ako aj na hybridy, ktoré nie sú nabíjané zo zásuvky, na ktoré je dotácia vyššia. Výška bonusu je 3000 eur na spaľovacie alebo hybridné auto s emisiami CO2 nižšími ako 137 g/km a 5000 eur na elektromobil alebo plug-in hybrid. Nastaveným podmienkam štátnej subvencie vyhovuje až 98 % áut japonskej značky Toyota. Dotáciu na zošrotovanie starého auta možno získať pri kúpe nového aj jazdeného vozidla.
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.