Ženeva 2008: tromfy silnej trojky

Streda, 05 marec 2008

Na brehu ženevského jazera, vo výstavných priestoroch Palexpo, sa každoročne stretávajú odborníci, novinári a fanúšikovia motorizmu. Ak sa chystáte do Ženevy, mali by ste mať už zbalené kufre, pretože brány autosalónu pre návštevníkov sa otvárajú už zajtra 6. marca.

Ešte pred otvorením 78. medzinárodného autosalónu v Ženeve bolo prihlásených 260 vystavovateľov z celého sveta, ktorí na 77 550 štvorcových metroch výstavnej plochy výstaviska Palexpo predstavujú každý rok svoje najnovšie produkty. V tomto roku čaká na svoju premiéru viac ako 130 svetových a európskych noviniek. Pre odbornú verejnosť a novinárov sa brány autosalónu otvorili včera 4. marca, pre návštevníkov je autosalón v Ženeve otvorený od 6. do 16. marca. Predpokladá sa, že v tomto roku príde do jedného z najúžasnejších svetových výstavných centier okolo 700 tisíc návštevníkov.

Alfa Romeo

Veľkou atrakciou a túžobne očakávanou novinkou je Alfa Romeo C8 Competizione Spider. Dvojmiestny exkluzívny a čarovne pôsobiaci športový automobil bez strechy má pod kapotou pohonnú jednotku s objemom 4,7 litra s výkonom 450 koní.

Alfa Romeo Alfa Romeo

Audi

Po limuzíne strednej triedy Audi A4 predstavenej na IAA vo Frankfurte v septembri minulého roku pripravili pre Ženevu v Ingolstadte aj verziu kombi – Audi A4 Avant. Pútavejšou novinkou, ktorá má v Ženeve svetovú premiéru, je menší súrodenec SUV Q7, model Audi Q5. Stojí na platforme modelu A4 a má byť konkurentom modelom BMW X3 alebo Mercedes-Benz GLK. Ďalšou významnou výstavnou novinkou je Audi RS6 Avant. Zdobí ho najvýkonnejší sériový desaťvalec Audi V10-Biturbo s objemom 5,0 litra a výkonom 580 konských síl. S týmto motorom je Audi RS Avant najvýkonnejším sériovým kombi na svete.

Audi Audi Audi

BMW

Kabrioletom s klasickou plátennou strechou sa vo svetovej premiére predstavuje jednotkové BMW 1 Cabrio. Iným je nový "emtrojkový" kabriolet – BMW M3 Cabrio. Elegantný štvorsedadlový vysokovýkonný automobil strednej triedy má na rozdiel od menšieho súrodenca pevnú oceľovú skladaciu strechu. Elektrohydraulické ovládanie si s ňou poradí – zloží alebo rozloží – za rovných 22 sekúnd. Pod hliníkovou prednou kapotou pracuje štvorlitrový benzínový V8 s výkonom 420 koní a najvyšším krútiacim momentom 400 Nm. A je tu ešte jeden zaujímavý nový model mníchovskej automobilky – BMW X6, veľký crossover, ktorý sa už ako koncept rýchleho terénneho kupé predstavil vlani na jeseň vo Frankfurte.

BMW BMW BMW BMW
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."