Ženeva 2008: tromfy silnej trojky

Streda, 05 marec 2008

Na brehu ženevského jazera, vo výstavných priestoroch Palexpo, sa každoročne stretávajú odborníci, novinári a fanúšikovia motorizmu. Ak sa chystáte do Ženevy, mali by ste mať už zbalené kufre, pretože brány autosalónu pre návštevníkov sa otvárajú už zajtra 6. marca.

Ešte pred otvorením 78. medzinárodného autosalónu v Ženeve bolo prihlásených 260 vystavovateľov z celého sveta, ktorí na 77 550 štvorcových metroch výstavnej plochy výstaviska Palexpo predstavujú každý rok svoje najnovšie produkty. V tomto roku čaká na svoju premiéru viac ako 130 svetových a európskych noviniek. Pre odbornú verejnosť a novinárov sa brány autosalónu otvorili včera 4. marca, pre návštevníkov je autosalón v Ženeve otvorený od 6. do 16. marca. Predpokladá sa, že v tomto roku príde do jedného z najúžasnejších svetových výstavných centier okolo 700 tisíc návštevníkov.

Alfa Romeo

Veľkou atrakciou a túžobne očakávanou novinkou je Alfa Romeo C8 Competizione Spider. Dvojmiestny exkluzívny a čarovne pôsobiaci športový automobil bez strechy má pod kapotou pohonnú jednotku s objemom 4,7 litra s výkonom 450 koní.

Alfa Romeo Alfa Romeo

Audi

Po limuzíne strednej triedy Audi A4 predstavenej na IAA vo Frankfurte v septembri minulého roku pripravili pre Ženevu v Ingolstadte aj verziu kombi – Audi A4 Avant. Pútavejšou novinkou, ktorá má v Ženeve svetovú premiéru, je menší súrodenec SUV Q7, model Audi Q5. Stojí na platforme modelu A4 a má byť konkurentom modelom BMW X3 alebo Mercedes-Benz GLK. Ďalšou významnou výstavnou novinkou je Audi RS6 Avant. Zdobí ho najvýkonnejší sériový desaťvalec Audi V10-Biturbo s objemom 5,0 litra a výkonom 580 konských síl. S týmto motorom je Audi RS Avant najvýkonnejším sériovým kombi na svete.

Audi Audi Audi

BMW

Kabrioletom s klasickou plátennou strechou sa vo svetovej premiére predstavuje jednotkové BMW 1 Cabrio. Iným je nový "emtrojkový" kabriolet – BMW M3 Cabrio. Elegantný štvorsedadlový vysokovýkonný automobil strednej triedy má na rozdiel od menšieho súrodenca pevnú oceľovú skladaciu strechu. Elektrohydraulické ovládanie si s ňou poradí – zloží alebo rozloží – za rovných 22 sekúnd. Pod hliníkovou prednou kapotou pracuje štvorlitrový benzínový V8 s výkonom 420 koní a najvyšším krútiacim momentom 400 Nm. A je tu ešte jeden zaujímavý nový model mníchovskej automobilky – BMW X6, veľký crossover, ktorý sa už ako koncept rýchleho terénneho kupé predstavil vlani na jeseň vo Frankfurte.

BMW BMW BMW BMW
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.