Ženeva 2008: tromfy silnej trojky

Streda, 05 marec 2008

Na brehu ženevského jazera, vo výstavných priestoroch Palexpo, sa každoročne stretávajú odborníci, novinári a fanúšikovia motorizmu. Ak sa chystáte do Ženevy, mali by ste mať už zbalené kufre, pretože brány autosalónu pre návštevníkov sa otvárajú už zajtra 6. marca.

Ešte pred otvorením 78. medzinárodného autosalónu v Ženeve bolo prihlásených 260 vystavovateľov z celého sveta, ktorí na 77 550 štvorcových metroch výstavnej plochy výstaviska Palexpo predstavujú každý rok svoje najnovšie produkty. V tomto roku čaká na svoju premiéru viac ako 130 svetových a európskych noviniek. Pre odbornú verejnosť a novinárov sa brány autosalónu otvorili včera 4. marca, pre návštevníkov je autosalón v Ženeve otvorený od 6. do 16. marca. Predpokladá sa, že v tomto roku príde do jedného z najúžasnejších svetových výstavných centier okolo 700 tisíc návštevníkov.

Alfa Romeo

Veľkou atrakciou a túžobne očakávanou novinkou je Alfa Romeo C8 Competizione Spider. Dvojmiestny exkluzívny a čarovne pôsobiaci športový automobil bez strechy má pod kapotou pohonnú jednotku s objemom 4,7 litra s výkonom 450 koní.

Alfa Romeo Alfa Romeo

Audi

Po limuzíne strednej triedy Audi A4 predstavenej na IAA vo Frankfurte v septembri minulého roku pripravili pre Ženevu v Ingolstadte aj verziu kombi – Audi A4 Avant. Pútavejšou novinkou, ktorá má v Ženeve svetovú premiéru, je menší súrodenec SUV Q7, model Audi Q5. Stojí na platforme modelu A4 a má byť konkurentom modelom BMW X3 alebo Mercedes-Benz GLK. Ďalšou významnou výstavnou novinkou je Audi RS6 Avant. Zdobí ho najvýkonnejší sériový desaťvalec Audi V10-Biturbo s objemom 5,0 litra a výkonom 580 konských síl. S týmto motorom je Audi RS Avant najvýkonnejším sériovým kombi na svete.

Audi Audi Audi

BMW

Kabrioletom s klasickou plátennou strechou sa vo svetovej premiére predstavuje jednotkové BMW 1 Cabrio. Iným je nový "emtrojkový" kabriolet – BMW M3 Cabrio. Elegantný štvorsedadlový vysokovýkonný automobil strednej triedy má na rozdiel od menšieho súrodenca pevnú oceľovú skladaciu strechu. Elektrohydraulické ovládanie si s ňou poradí – zloží alebo rozloží – za rovných 22 sekúnd. Pod hliníkovou prednou kapotou pracuje štvorlitrový benzínový V8 s výkonom 420 koní a najvyšším krútiacim momentom 400 Nm. A je tu ešte jeden zaujímavý nový model mníchovskej automobilky – BMW X6, veľký crossover, ktorý sa už ako koncept rýchleho terénneho kupé predstavil vlani na jeseň vo Frankfurte.

BMW BMW BMW BMW
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.