Ženeva 2009: napriek kríze megasalón

Štvrtok, 05 marec 2009

Motoristická Európa sa schádza v Ženeve, kde na výstavisku Palexpo od štvrtka 5. marca do nedele 15. marca sa bude konať najvýznamnejšia prehliadka automobilov a automobilovej techniky roku 2009.

Ženeva 2009

Napriek značnej stagnácii trhu s novými automobilmi vo svete a poklesu ich výroby záujem vystavovateľov o prezentáciu svojich výrobkov na 79. ženevskom autosalóne je obrovský, čo potvrdzuje ich vysoká účasť a veľký počet vystavovaných noviniek. Na autosalóne sa očakáva nielen okolo 700 tisíc návštevníkov, ale aj mnohí generáli automobilového priemyslu, svetoví dizajnéri, slávni automobiloví pretekári a osobnosti zo všetkých odvetví spoločenského života.

Na 79. ženevskom autosalóne sa v obrovskej hale Palexpo na ploche 119.000 metrov štvorcových predstaví okolo 260 vystavovateľov z 30 štátov sveta. Odhalia tu približne 130 svetových a európskych noviniek, ktorých premiéra sa uskutoční práve tu. To všetko pred početnou novinárskou obcou, keďže sa v Ženeve očakáva účasť až 10.000 zástupcov médií. Aj taký je ženevský autosalón, jediný autosalón z "Top 5" sveta, ktorý sa v Európe koná každoročne.

Ešte predtým ako tieto osobnosti vstúpia do automobilového sveta noviniek, hostilo výstavisko na brehu ženevského jazera po dva dni, v utorok a stredu 3. a 4. marca, novinárov z celého sveta a odbornú motoristickú verejnosť, aby prostredníctvom svojich médií – tlačových, rozhlasových, televíznych a internetových – informovali o najnovších novinkách automobilového priemyslu, ktoré svoju premiéru prežívajú práve teraz v Ženeve, ale aj o štúdiách, ktoré predznamenávajú budúcnosť svetového fenoménu, ktorý či chceme alebo nie, hýbe našim svetom.

Ženeva 2009

My sa na našom internetovom portáli svetmotorov.sk budeme venovať ženevskému autosalónu priebežne. Postupne predstavíme všetky najvýznamnejšie svetové i európske premiéry, ale pozornosť zameriame aj na to, čo si na 79. ženevskom autosalóne zaslúžilo väčšiu pozornosť.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.