Ženeva 2009: napriek kríze megasalón

Štvrtok, 05 marec 2009

Motoristická Európa sa schádza v Ženeve, kde na výstavisku Palexpo od štvrtka 5. marca do nedele 15. marca sa bude konať najvýznamnejšia prehliadka automobilov a automobilovej techniky roku 2009.

Ženeva 2009

Napriek značnej stagnácii trhu s novými automobilmi vo svete a poklesu ich výroby záujem vystavovateľov o prezentáciu svojich výrobkov na 79. ženevskom autosalóne je obrovský, čo potvrdzuje ich vysoká účasť a veľký počet vystavovaných noviniek. Na autosalóne sa očakáva nielen okolo 700 tisíc návštevníkov, ale aj mnohí generáli automobilového priemyslu, svetoví dizajnéri, slávni automobiloví pretekári a osobnosti zo všetkých odvetví spoločenského života.

Na 79. ženevskom autosalóne sa v obrovskej hale Palexpo na ploche 119.000 metrov štvorcových predstaví okolo 260 vystavovateľov z 30 štátov sveta. Odhalia tu približne 130 svetových a európskych noviniek, ktorých premiéra sa uskutoční práve tu. To všetko pred početnou novinárskou obcou, keďže sa v Ženeve očakáva účasť až 10.000 zástupcov médií. Aj taký je ženevský autosalón, jediný autosalón z "Top 5" sveta, ktorý sa v Európe koná každoročne.

Ešte predtým ako tieto osobnosti vstúpia do automobilového sveta noviniek, hostilo výstavisko na brehu ženevského jazera po dva dni, v utorok a stredu 3. a 4. marca, novinárov z celého sveta a odbornú motoristickú verejnosť, aby prostredníctvom svojich médií – tlačových, rozhlasových, televíznych a internetových – informovali o najnovších novinkách automobilového priemyslu, ktoré svoju premiéru prežívajú práve teraz v Ženeve, ale aj o štúdiách, ktoré predznamenávajú budúcnosť svetového fenoménu, ktorý či chceme alebo nie, hýbe našim svetom.

Ženeva 2009

My sa na našom internetovom portáli svetmotorov.sk budeme venovať ženevskému autosalónu priebežne. Postupne predstavíme všetky najvýznamnejšie svetové i európske premiéry, ale pozornosť zameriame aj na to, čo si na 79. ženevskom autosalóne zaslúžilo väčšiu pozornosť.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.