Ženeva 2009: napriek kríze megasalón

Štvrtok, 05 marec 2009

Motoristická Európa sa schádza v Ženeve, kde na výstavisku Palexpo od štvrtka 5. marca do nedele 15. marca sa bude konať najvýznamnejšia prehliadka automobilov a automobilovej techniky roku 2009.

Ženeva 2009

Napriek značnej stagnácii trhu s novými automobilmi vo svete a poklesu ich výroby záujem vystavovateľov o prezentáciu svojich výrobkov na 79. ženevskom autosalóne je obrovský, čo potvrdzuje ich vysoká účasť a veľký počet vystavovaných noviniek. Na autosalóne sa očakáva nielen okolo 700 tisíc návštevníkov, ale aj mnohí generáli automobilového priemyslu, svetoví dizajnéri, slávni automobiloví pretekári a osobnosti zo všetkých odvetví spoločenského života.

Na 79. ženevskom autosalóne sa v obrovskej hale Palexpo na ploche 119.000 metrov štvorcových predstaví okolo 260 vystavovateľov z 30 štátov sveta. Odhalia tu približne 130 svetových a európskych noviniek, ktorých premiéra sa uskutoční práve tu. To všetko pred početnou novinárskou obcou, keďže sa v Ženeve očakáva účasť až 10.000 zástupcov médií. Aj taký je ženevský autosalón, jediný autosalón z "Top 5" sveta, ktorý sa v Európe koná každoročne.

Ešte predtým ako tieto osobnosti vstúpia do automobilového sveta noviniek, hostilo výstavisko na brehu ženevského jazera po dva dni, v utorok a stredu 3. a 4. marca, novinárov z celého sveta a odbornú motoristickú verejnosť, aby prostredníctvom svojich médií – tlačových, rozhlasových, televíznych a internetových – informovali o najnovších novinkách automobilového priemyslu, ktoré svoju premiéru prežívajú práve teraz v Ženeve, ale aj o štúdiách, ktoré predznamenávajú budúcnosť svetového fenoménu, ktorý či chceme alebo nie, hýbe našim svetom.

Ženeva 2009

My sa na našom internetovom portáli svetmotorov.sk budeme venovať ženevskému autosalónu priebežne. Postupne predstavíme všetky najvýznamnejšie svetové i európske premiéry, ale pozornosť zameriame aj na to, čo si na 79. ženevskom autosalóne zaslúžilo väčšiu pozornosť.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
thumbnail
Botanická záhrada na univerzite vo Freiburgu má novú atrakciu: pavilón livMatS, ktorý kombinuje udržateľné stavebné materiály, architektúru a digitálne technológie. Túto unikátnu štruktúru vytvorili v interdisciplinárnej spolupráci medzi univerzitami v Stuttgarte a Freiburgu. Skupina Exolon podporila projekt polykarbonátovými pevnými plechmi. Pavilón nie je len atraktívnym miestom, ale je aj príkladom udržateľnej alternatívy ku konvenčným stavebným metódam, ktorá efektívne využíva zdroje, a je teda medzníkom pre udržateľnosť v architektúre. Ide totiž o prvú budovu, v ktorej nosnú konštrukciu tvoria výlučne roboticky vinuté ľanové vlákna. Návrh prenáša princípy z prírody do architektúry, možno aj do oblasti automotive, a umožňuje ľahkú, ale stabilnú konštrukciu.
lowRes-munich
BMW ponúka tento rok už tretiu bezdrôtovo dostupnú aktualizáciu softvéru. Nová komplexná diaľková aktualizácia softvéru Remote Software Upgrade sa zameriava na rozšírenie a vylepšenie asistenčných systémov vodiča. Do konca roka 2021 bude po svete jazdiť najväčšia flotila vozidiel kompatibilných s aktuálnymi inováciami, čo bude predstavovať viac ako 2,5 milióna pripojených vozidiel BMW. Akcia sa spustila v Nemecku a ďalšie trhy budú nasledovať. Viac zábavy prinesie na palubu služba Spotify, ktorá rozširuje ponuku BMW Connected Music a teraz môže prehrávať aj podcasty. Nové funkcie ponúkajú zákazníkom viac pohodlia, vyššiu bezpečnosť a aj viac radosti z jazdy.
Toyota-Tundra
Kríza v automobilovom priemysle sa výrazne prejavuje aj v tohtoročnej ponuke inzerovaných áut na slovenskom trhu. Z ponuky áut podľa typu karosérie vyplýva, že ich počet v tomto roku klesol vo všetkých kategóriách. Najnižší pokles je u vozidiel SUV, ktoré slovenskí inzerenti ponúkajú najviac, a to 29,4 %. Zatiaľ čo ich ponuka medziročne klesla o 4 %, dopyt vzrástol o 18 %. Zvyšuje sa však ich vek a počet najazdených kilometrov. Vozidlá SUV zostarli o viac ako 12 %, pričom mladšie sú len viacmiestne. Spolu s klesajúcou ponukou automobilov sa zvyšuje ich vek a počet najazdených kilometrov. Najvyšší medziročný nárast veku inzerovaných áut na slovenskom trhu možno pozorovať pri sedanoch, kde autá zostarli o 32,2 % na 7,8 roka. Všetky uvádzané údaje vychádzajú z analýzy trhu s jazdenými vozidlami spoločnosti Aures.