Ženeva 2009 - prehľad vybraných noviniek (2)

Streda, 11 marec 2009

Pokračujeme v uverejňovaní ďalších noviniek, ktoré automobilky predstavujú na prebiehajúcom 79. ženevskom autosalóne na výstavisku v hale Palexpo. Tí, ktorí sa rozhodujú navštíviť osobne najvýznamnejšiu prehliadku automobilov a automobilovej techniky roku 2009 v Európe, môžu tak urobiť do nedele 15. marca.

Aston Martin

Aston Martin V12 Vantage

Aston Martin

Najväčšou bombou v expozícii britského výrobcu Aston Martin bol nový model V12 Vantage, ktorý by mal byť, ako prezentuje výrobca, najrýchlejším sériovo vyrábaným automobilom v 95-ročnej histórii automobilky. Pod kapotou tohto úžasného štvordverového sedana tróni dvanásťvalcový šesťlitrový motor s výkonom 517 koní a 570 Nm. So 6stupňovou mechanickou prevodovkou s ručným radením dokáže ísť až 305 km/h a stovku dosiahne za 4,2 sekundy. Výrobca charakterizuje Aston Martin V12 Vantage ako veľmi prívetivý automobil k vodičovi. V pláne je vyrobiť približne tisícovku týchto skvelých automobilov. Do predaja sa má dostať pravdepodobne už v máji tohto roku a cena v prepočte by mala byť približne stopäťdesiat tisíc eur.

Aston Martin Lagonda a One-77

Aston Martin

Druhou významnou novinkou v stánku Aston Martin v Ženeve je oživenie legendy značky – športovo luxusného automobilu Lagonda. Štvordverový koncept je spomienkou a znovuoživením myšlienky na v minulosti uznávaný automobil. V Ženeve sa predstavil v predpremiére aj ďalší exkluzívny koncept One-77.

Audi

Audi A4 Allroad

Audi A4

Nemecká automobilka zbrojí ďalej a v Ženeve vytiahla hneď dve významné veľkokalibrové zbrane. Prvým je Audi A4 Allroad, ktorý chce napodobniť svojho veľmi úspešného staršieho a väčšieho súrodenca A6 Allroad. Vznikol na báze známeho modelu A4 Avant, od ktorého sa na prvý pohľad odlišuje oplastovaním karosérie a nerezovými ochrannými prvkami v prednej časti karosérie. Aj A4 Allroad má pohon quattro. V interiéri, ktorého veľkosť určuje rázvor náprav 280,5 centimetrov, je dostatok miesta tak pre cestujúcich vzadu, ako aj pre batožiny (490 litrov je základ, po sklopení zadných sedadiel až 1430 litrov). Na výber budú spočiatku tri motorové jednotky: benzínový 2,0 TFSI/210 k a dva turbodiesely 2,0 TDI/170 k a šesťvalec 3,0 TDI/239 k. Nový model príde do predaja v lete tohto roku.

Audi TT RS

Audi TT

Vo svetovej premiére predstavilo Audi v Ženeve kupé a roadster TT RS s päťvalcovým preplňovaným 2,5litrovým motorom s výkonom rovných 340 koní (max. krút. moment 450 Nm). Stovku dosiahne kupé za 4,6 sekundy, roadster za 4,7 sekundy. Obmedzovač najvyššej rýchlosti je nastavený na bežných 250 km/h, na prianie zákazníka ho však možno zvýšiť na 280 km/h. Nový motor je najvýkonnejší v doterajšej histórii modelu TT a predstavuje vrchol modelové radu. Odlišnosťou oproti predchádzajúcej generácii je, že v systéme quattro medzinápravový deferenciál nahrádza spojka Haldex.

Audi A5 Cabrio/S5 Cabrio

Audi A5

Premiéru v Ženeve mali aj ďalšie dvojičky Audi – A5 Cabrio a S5 Cabrio. Oba nové modely majú základ v dvojdverovom kupé. Karoséria je patrične vystužená kvôli vyššej tuhosti. Strecha pre oba modely je plátenná. Model A5 Cabrio bude mať okrem základného pohonu predných kolies aj pohon všetkých štyroch kolies. Pre model S5 Cabrio bude štandardom pohon quattro. Oba modely by sa mali začať predávať pravdepodobne v máji tohto roku.

Dacia

Dacia Duster

Dacia Duster

S veľkým a neobyčajným prekvapením prišla do Ženevy Dacia. Predstavila prvý automobil vytvorený v novom dizajnérskom stredisku Ranault Design Central Europe v Bukurešti. Na vzniku nového konceptu s menom Duster sa spolupodieľalo aj francúzske dizajnérske technické centrum Renaultu. Nový koncept v ničom nepripomína súčasné modely rumunskej Dacie.

Podľa Dacie ide o crossover, ktorý svojimi rozmermi zapadá medzi MPV a SUV. Zvláštnosťou konceptu je, že karoséria je riešená asymetricky: na strane vodiča sú len jedny dvere, na opačnej je dvojica dverí, ktoré sa otvárajú proti sebe a medzi nimi absentuje B-stĺpik. To umožňuje priam skvelý prístup do interiéru.

Koncept Duster je dlhý 425 cm, široký 164 cm, vysoký 149 cm a rázvor náprav vzhľadom na dĺžku je až neuveriteľných 280 cm. Priestrannému interiéru dobre sekunduje batožinový priestor s objemom 470 litrov. Duster stojí na efektných 21palcových ráfikoch kolies s pneumatikami 245/35 ZR 21 a pod kapotou má známy štvorvalec 1,5 dCi/105 k z portfólia Renaulta.

Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Audi A4 Audi A4 Audi A4 Audi A5 Audi A5 Audi A5 Audi A5 Audi A5 Audi A5 Audi A5 Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.