Ženeva 2010 - tradícia pokračuje

Štvrtok, 04 marec 2010

Od dnes do nedele 14. marca sa koná v Ženeve na výstavisku Palexpo v poradí už 80. ročník jednej z najvýznamnejších prehliadok automobilov a automobilovej techniky roku 2010 – ženevský autosalón. Ženeva je prvým veľkým európskym autosalónom, takže každoročne je oň mimoriadny záujem vystavovateľov i návštevníkov. Inak tomu nie je ani v tomto roku a Mekka švajčiarsko-európskeho automobilizmu žije v týchto dňoch na plný plyn.

Ženeva 2010

Už novinárske dni pred oficiálnym otvorením ukázali, že tohtoročná ženevská prehliadka je veľmi bohatá na nové produkčné modely, dizajnérske štúdie budúcich automobilov, ale aj na ekologické modely s hybridným pohonom a výlučne elektrickým. Už nie sú to prvé lastovičky, ale skôr konkrétne modely s ročným či dvojročným očakávaným uvedením do sériovej výroby.

Tohtoročná Ženeva očakáva, že vystavované exponáty si príde pozrieť rekordný počet návštevníkov, ktorý prevýši minuloročných vyše 800 tisíc. Ženeva je však aj miestom stretávania sa generálov automobilového priemyslu, svetových dizajnérov, slávnych automobilových pretekárov a osobností zo všetkých odvetví spoločenského života. Ženeva totiž veľa vypovedá o aktuálnom stave v automobilovom svete.

Už minuloročný ženevský autosalón ukázal, že svetová finančná a hospodárska kríza neovplyvnila automobilový priemysel tak ako iné odvetvia, čo dokumentovalo aj veľké množstvo svetových premiér. Trend rastu sa nezastavil a enormné množstvo svetových noviniek vo všetkých segmentoch automobilovej výroby znovu potvrdilo, že štyri kolesá sú veľmi silným svetovým fenoménom.

Autosalón v Ženeve potrvá do nedele 14. marca. Je veľa nadšencov motorizmu aj u nás, ktorí si nenechajú ujsť príležitosť pozrieť si jeden z najvýznamnejších svetových autosalónov na vlastné oči. Pre tých, ktorí sa nevyberú do Ženevy, budeme postupne uverejňovať všetky najvýznamnejšie automobilové novinky, ktoré sa v Ženeve predstavili.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
thumbnail
Botanická záhrada na univerzite vo Freiburgu má novú atrakciu: pavilón livMatS, ktorý kombinuje udržateľné stavebné materiály, architektúru a digitálne technológie. Túto unikátnu štruktúru vytvorili v interdisciplinárnej spolupráci medzi univerzitami v Stuttgarte a Freiburgu. Skupina Exolon podporila projekt polykarbonátovými pevnými plechmi. Pavilón nie je len atraktívnym miestom, ale je aj príkladom udržateľnej alternatívy ku konvenčným stavebným metódam, ktorá efektívne využíva zdroje, a je teda medzníkom pre udržateľnosť v architektúre. Ide totiž o prvú budovu, v ktorej nosnú konštrukciu tvoria výlučne roboticky vinuté ľanové vlákna. Návrh prenáša princípy z prírody do architektúry, možno aj do oblasti automotive, a umožňuje ľahkú, ale stabilnú konštrukciu.
lowRes-munich
BMW ponúka tento rok už tretiu bezdrôtovo dostupnú aktualizáciu softvéru. Nová komplexná diaľková aktualizácia softvéru Remote Software Upgrade sa zameriava na rozšírenie a vylepšenie asistenčných systémov vodiča. Do konca roka 2021 bude po svete jazdiť najväčšia flotila vozidiel kompatibilných s aktuálnymi inováciami, čo bude predstavovať viac ako 2,5 milióna pripojených vozidiel BMW. Akcia sa spustila v Nemecku a ďalšie trhy budú nasledovať. Viac zábavy prinesie na palubu služba Spotify, ktorá rozširuje ponuku BMW Connected Music a teraz môže prehrávať aj podcasty. Nové funkcie ponúkajú zákazníkom viac pohodlia, vyššiu bezpečnosť a aj viac radosti z jazdy.
Toyota-Tundra
Kríza v automobilovom priemysle sa výrazne prejavuje aj v tohtoročnej ponuke inzerovaných áut na slovenskom trhu. Z ponuky áut podľa typu karosérie vyplýva, že ich počet v tomto roku klesol vo všetkých kategóriách. Najnižší pokles je u vozidiel SUV, ktoré slovenskí inzerenti ponúkajú najviac, a to 29,4 %. Zatiaľ čo ich ponuka medziročne klesla o 4 %, dopyt vzrástol o 18 %. Zvyšuje sa však ich vek a počet najazdených kilometrov. Vozidlá SUV zostarli o viac ako 12 %, pričom mladšie sú len viacmiestne. Spolu s klesajúcou ponukou automobilov sa zvyšuje ich vek a počet najazdených kilometrov. Najvyšší medziročný nárast veku inzerovaných áut na slovenskom trhu možno pozorovať pri sedanoch, kde autá zostarli o 32,2 % na 7,8 roka. Všetky uvádzané údaje vychádzajú z analýzy trhu s jazdenými vozidlami spoločnosti Aures.