Ženeva 2010 - tradícia pokračuje

Štvrtok, 04 marec 2010

Od dnes do nedele 14. marca sa koná v Ženeve na výstavisku Palexpo v poradí už 80. ročník jednej z najvýznamnejších prehliadok automobilov a automobilovej techniky roku 2010 – ženevský autosalón. Ženeva je prvým veľkým európskym autosalónom, takže každoročne je oň mimoriadny záujem vystavovateľov i návštevníkov. Inak tomu nie je ani v tomto roku a Mekka švajčiarsko-európskeho automobilizmu žije v týchto dňoch na plný plyn.

Ženeva 2010

Už novinárske dni pred oficiálnym otvorením ukázali, že tohtoročná ženevská prehliadka je veľmi bohatá na nové produkčné modely, dizajnérske štúdie budúcich automobilov, ale aj na ekologické modely s hybridným pohonom a výlučne elektrickým. Už nie sú to prvé lastovičky, ale skôr konkrétne modely s ročným či dvojročným očakávaným uvedením do sériovej výroby.

Tohtoročná Ženeva očakáva, že vystavované exponáty si príde pozrieť rekordný počet návštevníkov, ktorý prevýši minuloročných vyše 800 tisíc. Ženeva je však aj miestom stretávania sa generálov automobilového priemyslu, svetových dizajnérov, slávnych automobilových pretekárov a osobností zo všetkých odvetví spoločenského života. Ženeva totiž veľa vypovedá o aktuálnom stave v automobilovom svete.

Už minuloročný ženevský autosalón ukázal, že svetová finančná a hospodárska kríza neovplyvnila automobilový priemysel tak ako iné odvetvia, čo dokumentovalo aj veľké množstvo svetových premiér. Trend rastu sa nezastavil a enormné množstvo svetových noviniek vo všetkých segmentoch automobilovej výroby znovu potvrdilo, že štyri kolesá sú veľmi silným svetovým fenoménom.

Autosalón v Ženeve potrvá do nedele 14. marca. Je veľa nadšencov motorizmu aj u nás, ktorí si nenechajú ujsť príležitosť pozrieť si jeden z najvýznamnejších svetových autosalónov na vlastné oči. Pre tých, ktorí sa nevyberú do Ženevy, budeme postupne uverejňovať všetky najvýznamnejšie automobilové novinky, ktoré sa v Ženeve predstavili.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.