Ženeva 2010 - tradícia pokračuje

Štvrtok, 04 marec 2010

Od dnes do nedele 14. marca sa koná v Ženeve na výstavisku Palexpo v poradí už 80. ročník jednej z najvýznamnejších prehliadok automobilov a automobilovej techniky roku 2010 – ženevský autosalón. Ženeva je prvým veľkým európskym autosalónom, takže každoročne je oň mimoriadny záujem vystavovateľov i návštevníkov. Inak tomu nie je ani v tomto roku a Mekka švajčiarsko-európskeho automobilizmu žije v týchto dňoch na plný plyn.

Ženeva 2010

Už novinárske dni pred oficiálnym otvorením ukázali, že tohtoročná ženevská prehliadka je veľmi bohatá na nové produkčné modely, dizajnérske štúdie budúcich automobilov, ale aj na ekologické modely s hybridným pohonom a výlučne elektrickým. Už nie sú to prvé lastovičky, ale skôr konkrétne modely s ročným či dvojročným očakávaným uvedením do sériovej výroby.

Tohtoročná Ženeva očakáva, že vystavované exponáty si príde pozrieť rekordný počet návštevníkov, ktorý prevýši minuloročných vyše 800 tisíc. Ženeva je však aj miestom stretávania sa generálov automobilového priemyslu, svetových dizajnérov, slávnych automobilových pretekárov a osobností zo všetkých odvetví spoločenského života. Ženeva totiž veľa vypovedá o aktuálnom stave v automobilovom svete.

Už minuloročný ženevský autosalón ukázal, že svetová finančná a hospodárska kríza neovplyvnila automobilový priemysel tak ako iné odvetvia, čo dokumentovalo aj veľké množstvo svetových premiér. Trend rastu sa nezastavil a enormné množstvo svetových noviniek vo všetkých segmentoch automobilovej výroby znovu potvrdilo, že štyri kolesá sú veľmi silným svetovým fenoménom.

Autosalón v Ženeve potrvá do nedele 14. marca. Je veľa nadšencov motorizmu aj u nás, ktorí si nenechajú ujsť príležitosť pozrieť si jeden z najvýznamnejších svetových autosalónov na vlastné oči. Pre tých, ktorí sa nevyberú do Ženevy, budeme postupne uverejňovať všetky najvýznamnejšie automobilové novinky, ktoré sa v Ženeve predstavili.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.