Ženeva 2011: hýri novinkami

Piatok, 04 marec 2011

Po dvoch novinárskych dňoch otvára svoje brány ženevský autosalón aj pre verejnosť. Na 81. ročníku najväčšieho európskeho autosalónu sa predstavuje takmer 170 svetových európskych a švajčiarskych noviniek, z nich viac ako 40 používa alternatívny pohon alebo iné ekologicky šetrné technológie.

Renault R Space
Koncept Renault R-Space ukazuje, kadiaľ povedie smerovania vozidiel MPV. Sériovej výroby sa nedočká, ale jeho tvary naznačujú odklon od tvarov ako má Scénic či Espace.

O ženevský autosalón je vždy obrovský záujem. Od výrobcov – vystavovateľov počnúc, cez zástupcov médií, osobností zo sveta politiky, obchodu a priemyslu, ale aj bežných motoristov. Tak už počas prvých dvoch novinárskych dní prilákali nové modely, koncepty, automobilové komponenty či kreatívne návrhy okolo desať tisíc zástupcov médií zo všetkých končín sveta.

Účasť vystavovateľov je aj v tomto roku bohatá. Do Ženevy prišlo približne 260 vystavovateľov z 31 štátov sveta, ktorí obsadili viac ako 80 000 m² výstavnej plochy v siedmich halách výstaviska Palexpo. Všetko podstatné sa však odohráva v obrovskej a jedinečnej centrálnej hale. Tu sú vystavené všetky podstatné novinky. V ostatných výstavných halách sú doplnky a príslušenstvo, exponáty tuningových firiem, historické exempláre a iné.

Autosalón v Ženeve sa koná ako jediný v Európe pravidelne každý rok, vždy začiatkom marca. Práve tu prezentujú všetci svetoví výrobcovia automobilov svoje novinky na aktuálny rok. Na najväčší európsky autosalón sa každoročne teší aj motoristická verejnosť. Tento rok otvára svoje brány vo štvrtok 3. marca a potrvá do nedele 13. marca. Počas týchto jedenásť dní sa očakáva, že ženevskú automobilovú show si pozrie viac ako 700 tisíc návštevníkov.

Ak by ste sa rozhodli cestovať do Ženevy, potom pripomíname, že všedné dni je autosalón otvorený od 10tej do 20tej hodiny, počas víkendu od 9,00 do 19,00 hodiny. Vstupenky si možno zakúpiť aj online prostredníctvom internetu. Na záver autosalónu sa vstupenky budú žrebovať. Hlavnou výhrou je automobil.

Na našej webovej stránke prinesieme postupne všetky podstatné novinky zo Ženevy. Predstavíte všetky tie, ktoré sa vo svetovej premiére ukázali svetu na brehu ženevského jazera po prvý raz. Dnes uverejňujeme prvé snímky zaujímavých noviniek.

Renault R Space Artega SE Brabus 700 Biturbo Cadillac Escalade Platinum Edition Fiesta 3D Fiesta 5D Ford B-Max Ford B-Max Infinity Etherea Infinity Etherea Kia Optima Hybrid Kia Picanto Kia Rio Mazda Minagi Mini-Cooper SD Nissan ESFLOW Opel Zafira Concept Peugeot 308 Peugeot 3008 Hybrid Renault Captur Renault Fluence Z.E. Seat IBx Smart Sportec SPR1 FL
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
thumbnail
Botanická záhrada na univerzite vo Freiburgu má novú atrakciu: pavilón livMatS, ktorý kombinuje udržateľné stavebné materiály, architektúru a digitálne technológie. Túto unikátnu štruktúru vytvorili v interdisciplinárnej spolupráci medzi univerzitami v Stuttgarte a Freiburgu. Skupina Exolon podporila projekt polykarbonátovými pevnými plechmi. Pavilón nie je len atraktívnym miestom, ale je aj príkladom udržateľnej alternatívy ku konvenčným stavebným metódam, ktorá efektívne využíva zdroje, a je teda medzníkom pre udržateľnosť v architektúre. Ide totiž o prvú budovu, v ktorej nosnú konštrukciu tvoria výlučne roboticky vinuté ľanové vlákna. Návrh prenáša princípy z prírody do architektúry, možno aj do oblasti automotive, a umožňuje ľahkú, ale stabilnú konštrukciu.
lowRes-munich
BMW ponúka tento rok už tretiu bezdrôtovo dostupnú aktualizáciu softvéru. Nová komplexná diaľková aktualizácia softvéru Remote Software Upgrade sa zameriava na rozšírenie a vylepšenie asistenčných systémov vodiča. Do konca roka 2021 bude po svete jazdiť najväčšia flotila vozidiel kompatibilných s aktuálnymi inováciami, čo bude predstavovať viac ako 2,5 milióna pripojených vozidiel BMW. Akcia sa spustila v Nemecku a ďalšie trhy budú nasledovať. Viac zábavy prinesie na palubu služba Spotify, ktorá rozširuje ponuku BMW Connected Music a teraz môže prehrávať aj podcasty. Nové funkcie ponúkajú zákazníkom viac pohodlia, vyššiu bezpečnosť a aj viac radosti z jazdy.
Toyota-Tundra
Kríza v automobilovom priemysle sa výrazne prejavuje aj v tohtoročnej ponuke inzerovaných áut na slovenskom trhu. Z ponuky áut podľa typu karosérie vyplýva, že ich počet v tomto roku klesol vo všetkých kategóriách. Najnižší pokles je u vozidiel SUV, ktoré slovenskí inzerenti ponúkajú najviac, a to 29,4 %. Zatiaľ čo ich ponuka medziročne klesla o 4 %, dopyt vzrástol o 18 %. Zvyšuje sa však ich vek a počet najazdených kilometrov. Vozidlá SUV zostarli o viac ako 12 %, pričom mladšie sú len viacmiestne. Spolu s klesajúcou ponukou automobilov sa zvyšuje ich vek a počet najazdených kilometrov. Najvyšší medziročný nárast veku inzerovaných áut na slovenskom trhu možno pozorovať pri sedanoch, kde autá zostarli o 32,2 % na 7,8 roka. Všetky uvádzané údaje vychádzajú z analýzy trhu s jazdenými vozidlami spoločnosti Aures.