Ženeva 2015: 85. autosalón otvorený

Streda, 04 marec 2015

Brány výstaviska Palexpo, autosalónu na brehu ženevského jazera, sa otvorili po osemdesiaty piaty raz. Prvé dva dni autosalónu, 3. a 4. marec, sú pre novinárov, potom až do nedele 15. marca pre ostatnú verejnosť. Takže – začala sa najväčšia svetová prehliadka posledných automobilových noviniek, ktoré sa svetu predstavujú práve tu v Ženeve.

1 Porsche Cayman GT4
Novinkou, ktorá v stánku Porsche určite zaujme návštevníkov je model Cayman GT4

Gigantické prehliadku v komplexe Palexpo na okraji Ženevy navštívilo v uplynulom roku viac ako 700.000 návštevníkov. Záujem o prvý veľký jarný európsky autosalón narastá každý rok, takže minuloročný rekord v návštevnosti aj tento rok určite padne.

Na ploche približne 110.000 m² sú exponáty približne 250 vystavovateľov. Na svoje prvé uvedenie čaká každoročne tak do sto noviniek. Najviac je svetových, potom sú to modely uvedené po prvý raz v Európe, alebo domáce švajčiarske.

V Ženeve nechce nikto chýbať, a tak návštevníci tu vidia všetkých hlavných svetových automobilových producentov. Predstavujú sa im najnovšie produkčné modely, koncepty budúcich modelov, alebo kreácie dizajnérov.

Aj tohtoročný v poradí už 85. ročník autosalónu v Ženeve je v prvom rade prehliadkou veľkých výrobcov z celého sveta, ponúka však nazrieť aj do produkcie švajčiarskych firiem, ktoré tu prostredníctvom 58 výrobcov prezentujú domáci automobilový priemysel. Či už ide o vybavenie automobilov, doplnky, garážovú techniku, meracie zariadenia, náradie, pneumatiky, mazacie oleje, náhradné diely alebo príslušenstvo. To všetko je možno vidieť v samostatnej hale číslo 7 a je súčasťou autosalónu práve tak, ako nové vyblýskané modely.

2 stánok Volvo
Častý obrázok prvého dňa autosalónu: čerstvé novinky čakajú na odhrnutie plachty a odtajnenie modelov počas tlačovej besedy. Tie na obrázku patria modelom Volvo.

Cieľom jedného z najväčších svetových autosalónov je ukázať najnovší vývoj v automobilovom svete, autá v ich plnej kráse, ale tiež upriamiť pozornosť návštevníkov na technické a ekonomické aspekty a na opatrenia smerujúce k ochrane životného prostredia. Ukázať ako sú elegantné, bezpečné, výkonné, športové, ale aj úsporné.

O najzaujímavejších novinkách tohtoročného ženevského autosalónu budeme na našom internetovom portáli postupne informovať.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.