Ženeva 2016: fotogaléria 4

Streda, 23 marec 2016

Dnes uzatvárame prehľad fotografií, ktoré sme nasnímali na 86. autosalóne v Ženeve, na najväčšej európskej automobilovej prehliadke. Na prvom jarnom autosalóne na starom kontinente si jeho návštevníci na ploche 77 tisíc m² mohli pozrieť novinky, ktoré im automobilky ukuchtili a ktoré motoristických nadšencov vždy potešia.

Citroen DS e-Tense
DS e-Tense vynikal v Ženeve ako dizajnový skvost. Škoda, že sa nebude vyrábať.

Tento rok sa vystavovatelia činili, keď výstavné plochy obsadili približne so stodvadsiatimi novinkami. Teraz prinášame ich poslednú časť. Tie novinky, ktorým sa doteraz neušiel priestor v našich štyroch fotogalériách, si postupne predstavíme neskôr. Veríme, že aj tieto modely vás zaujmú.

Aj teraz je každý model z fotogalérie pomenovaný. Každá snímka po navedení kurzora "prezradí" meno modelu. To sa objaví aj po jeho zväčšení textom v spodnej časti obrázku. To každému návštevníkovi fotogalérie uľahčí orientáciu v uverejnených modeloch.

BMW M2 a X4, ale aj limuzína 760 Li xDrive a ďalšie modely boli najhorúcejšie novinky bavorského výrobcu. Model M2 je skutočné "emko". Má v sebe všetky príchute potrebné na drift: je rozmerovo tak akurát, má motor s výkonom 370 koní (270 kW) a 500 Nm. Zvláda to s elektricky ovládaným diferenciálom. Akcelerácia z 0-100 km/h trvá modelu M2 len 4,3 sekundy. Kupé SUV X4 je akoby X6 v menšom balení. Pod kapotou X4 xDrive 30d pracuje silný 3-litrový radový šesťvalec s výkonom 258 koní (190 kW) a 560 Nm.

Citroën, vlastne skôr nová značka DS, vystavoval vo svojej expozícii krásny koncept, dizajnový skvost, elektrické kupé DS e-Tense. Toto zeleno-zlaté žihadlo poháňané výlučne elektrickou energiou z akumulátorov s výkonom 300 kW/408 k dokáže zvládnuť zrýchlenie na stovku za 4,5 sekundy a ísť až 250 km/h. Energia mu vydrží na 310 km. Ide však len o koncept a s výrobou sa neráta.

Model Citroën E-Mehari sa predviedol s elektrickým pohonným ústrojenstvom ako štvormiestny plážový automobil bez strechy. SpaceTourer zasa ako veľkopriestorové MPV. Stojí na novej platforme budúceho úžitkového automobilu. Jeho "pokrvnými" súrodencami sú Peugeot Traveller a Toyota Proace. Novinkami Citroenu boli aj renovované modely radu, resp. značky DS - hatchback DS 3 a kabriolet DS 3 Cabrio. V silnej verzii majú tieto dvojčatá výkon až 208 koní.

Do Európy sa tlačí luxusná značka koncernu Nissan Renault – Infiniti. V Ženeve ukázal päťmiestnu limuzínu Q50 Hybrid, ďalej verziu kupé Q60 s dvojlitrovým turbomotorom s výkonom 211 koní a špičkový kompaktný krosover QX30 kategórie prémiového segmentu.

Kia Optima Sportwagon a Kia Niro – to boli dve hlavné novinky kórejskej automobilky. Nová generácia modelu kombi strednej triedy Optima aj keď sa navonok dizajnom príliš neodlišuje od predchodcu (sedan), je kompletne prepracovaná a rada by sa zaradila ako konkurent pre VW Passat či Ford Mondeo. Model Niro má raziť cestu hybridom značky Kia v segmente mestských krosoverov.

Hlavnou novinkou Mercedesu v Ženeve bola nová v poradí už desiata generácia limuzíny triedy E. Tento sedan má nadviazať na úspechy predchádzajúcich generácií. Mercedes sa pýšil aj svojim silným kupé C 43 Cabrio Biturbo 4Matic.

Britská značka Morgan ukázala širokú paletu svojich produktov v štýle retro. Peugeot sa hrdil úplne novým malým krosoverom 2008. Bohatou expozíciou sa predviedol v Ženeve aj výrobca mini modelov Smart.

BMW 220i xDrive BMW 440i xDrive BMW 440i xDrive BMW 225 xe iPerformance BMW 440i xDrive BMW 650i xDrive BMW i3 DSC 0320 BMW 760Li xDrive BMW G 310 R BMW G 310 R BMW i3 BMW i8 BMW M2 Coupé BMW M2 Coupé BMW M2 BMW M2 BMW M2 BMW R Nine T Scrambler BMW X4 BMW X5 xDrive 40e BMW X6 M Brabus Edition Citroen C4 Aircross Citroen DS3 Cabrio Perfermance Citroen DS3 Perfermance BRM Citroen DS3 Perfermance BRM Citroen DS3 Performance Citroen DS5 Citroen DS5 Citroen DS e-Tense Citroen DS e-Tense Citroen DS e-Tense Citroen DS e-Tense Infiniti Q50 Hybrid Infiniti Q60 Infiniti Q60 Infiniti QX 30 Infiniti QX 30 Kia Niro Kia Niro Kia Optima SW Kia Optima SW GT McLaren 570 GT McLaren 570 GT Mercedes C 43 Cabrio Biturbo 4Matic Mercedes-AMG C 63 C Coupé V8 Biturbo Mercedes-AMG GT S Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz E 35 e Mercedes-Benz E 35e Mercedes-Benz E 220 d Morgan Aero 8 Morgan Morgan Morgan Morgan Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot Fractal Concept Peugeot Fractal Peugeot Fractal Peugeot Traveller Peugeot Traveller Peugeot Traveller Rolls-Royce Dawn Cabrio Smart Forfour - Smart Cabrio Smart Forfour Smart Forfour Smart Fortwo Cabrio
Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
across
Japonská automobilka Suzuki očakáva v účtovnom roku 2021 sedempercentný medziročný nárast konsolidovaných tržieb - na celkových okolo 26,09 miliardy eur. Predpoveď pritom zohľadňuje nejasný výhľad ohľadom pokračovania nedostatku polovodičov. Automobilka predpokladá, že sa jej výdavky na výskum a vývoj medziročne zvýšia o 336,12 milióna eur na 1,46 miliardy eur. Výsledok týchto snažení vidieť aj na Slovensku, napríklad v podobe mildhybridných modelov. Ním je napríklad prvý plug-in hybrid nabíjateľný z bežnej elektrickej zásuvky, športovo-rodinné SUV Suzuki Across s čisto elektrickým dojazdom až 75 kilometrov, s benzínovým štvorvalecom s objemom 2,5 litra a dvomi elektromotormi so systémovým výkonom 225 kW/306 k (0 až 100 km/h za 6 sekúnd, kombinovaná spotreba adekvátna len 1 l/100 km).
maxim-repak
Vo francúzskom Magny Cours sa cez víkend uskutočnilo piate podujatie seriálu Yamaha R3 European Cup ako súčasť podujatí World Superbike. V pretekoch sa predstavil aj 15-ročný Slovák Maxim Repák, ktorý na predchádzajúcich pretekoch v českom Moste bol dvakrát druhý. V prvej jazde doplatil na chybu súpera a po páde z prvého miesta preteky nedokončil. V druhej jazde znovu bojoval v čelnej skupinke. Výsledkom bolo tretie miesto, ktoré ho udržalo v boji o celkové víťazstvo v seriáli, keď na priebežne prvého Španiela Juliana Girala stráca len desať bodov. O celkovom víťazovi sa rozhodne 18. septembra v španielskej Barcelone.
skoda-flotila
V rámci stratégie udržateľnosti firma Prodcen/DHolandia pristupuje k zmene svojho vozového parku na elektrický pohon, keď zaradila doň prvých sedem plne elektrických modelov Škoda Enyaq iV. Na Slovensku bude tak prvou čisto elektrickú flotilou, ktorá využíva elektromobily na firemné účely. Okrem lákavého pomeru ceny a výkonu zaujal firmu elektrický Enyaq iV nízkymi nákladmi na prevádzku a údržbu a veľkým dojazdom. Firma sa na prechod na zelenú mobilitu pripravovala už dlhšie, a to vytvorením uceleného systému nabíjania pre elektromobily s 12 stojanmi, ktoré čerpajú energiu z inštalovaných solárnych panelov na streche svojich výrobných hál.