Ženeva 2017: Automobilová paráda - show všetkých chutí

Sobota, 18 marec 2017

Po dvoch novinárskych dňoch sa brány 87. autosalónu v Ženeve otvorili na ďalších jedenásť dní pre ostatnú verejnosť. Aj tentoraz automobilky predviedli mnoho nových modelov, konceptov budúcich automobilov a kreatívnych nápadov, ale aj výtvory tuningových úpravcov – novinky, ktoré sa doteraz nikde neukázali. Práve prestížny ženevský autosalón je miestom, kde prežívali svoju svetovú premiéru.

Alfa Romeo Stelvio
Alfa Romeo Stelvio, prvé SUV slávnej automobilky, mala svetovú premiéru v Ženeve

Nové modely automobilky v minulosti najprv predstavili s veľkou parádou na autosalónoch. Do tohto momentu boli zahalené tajomstvom a pred začiatkom tlačových konferencií aj plachtou, ktoré potom hostesky, prekrásne to ozdoby každého autosalónu, decentne poodhaľovali.

Zvyky sa menia a ohlasované novinky poznáme ešte pred prvým uvedením. Najprv novinári prostredníctvom tlačových správ od výrobcov, potom vďaka médiám aj ostatná verejnosť. To ešte pred oficiálnym otvorením autosalónu.

Aj návštevníci nášho internetového portálu sa v poslednom čase stále častejšie stretávali s modelmi, ktoré automobilky práve teraz vystavujú v Ženeve. Spomeňme napríklad Opel Crossland X, Range Rover Velar, Daciu Logan MCV Stepway, Peugeot Partner Tepee Electric, Mitsubishu Eclipse Gross, Opel Insignia, Citroën C-Aircross Concept a mnohé ďalšie.

Samozrejme, automobilky o svojich novinkách málokedy prezradia všetko a dvierka s podrobnejšími informáciami zostávajú privreté. Ak automobilka ukáže exteriér, chýbajú informácie o interiéri či o pohonných jednotkách. Alebo naopak – na fotografii danej redakciám na zverejnenie je len siluetový náznak budúceho modelu a ďalšie informácie zostáva až do premiéry na autosalóne zahalené tajomstvom.

Nie vždy a nie každá automobilka plne odhalí svoj model aj na autosalónovej expozícii. To potom vzbudzuje zvedavosť ešte nejaký čas, pokiaľ sa nový model neodhalí vo všetkých detailoch. Aj to je istý taktický variant ako o nový model vzbudiť väčší záujem a nabažiť tak zákazníka na kúpu.

Väčšinou je to však tak, že vystavované modely sú na výstavku autosalónu plne k dispozícii pre každého návštevníka. Môžu si siahnuť na každý detail, otvoriť kapotu a skúmať motor, sadnúť si na sedadlo vodiča a vyskúšať pozíciu za volantom, obdivovať veľkosť batožinového priestoru, sedenie na zadných sedadlách, posudzovať komfort interiéru a - obdivovať, porovnávať, hodnotiť. Neverili by ste, drvivú väčšinu návštevníkov práve toto najviac na autosalóny priťahuje.

Novinárov ženie na autosalóne túžba vidieť každú expozíciu a v nej každý nový model, vyfotografovať si ho a ak zvýši čas a naskytne sa príležitosť, tak si aj sadnúť do vystavovanej novinky. Pri našich predchádzajúcich návštevách autosalónov, či už v Ženeve, Frankfurte alebo Paríži, raz aj v Tokiu, sme tak s veľkou rozkošou robili. Tento rok sa zástupca nášho portálu do Ženevy nevybral. Ale o informácie o novinkách neprídete. K tým najzaujímavejším sa postupne vrátime. Dnešná fotogaléria ukazuje časť zaujímavých noviniek.

Ževena otváranie Ženeva 2017 - hostesky Ženeva 2017 - hostesky Ženeva 2017 - hosteska Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Aston Martin Concept Aston Martin Concept Aston Martin Concept Aston Martin Rapide AMR Audi Q8 Sport Concept Audi R8 Audi RS 5 Coupé Audi RS3 Sportback Bentley Bentayga Mulliner Bentley Continental Supersports Bentley Continental Supersports BMW 430i Cabrio BMW 430i Cabrio BMW 440i Coupé BMW 440i Coupé BMW520d EfficientDynamics BMW 520d Touring BMW Alpina B4 Biturbo BMW Alpina B4 S Bi-Turbo Coupé BMW Alpina B4 S Bi-Turbo Coupé BMW Alpina B4 S Bi-Turbo Coupé BMW i8 Frozen Black Edition BMW M4 Coupé LCI Citroen C-Aircross Concept Citroen Spacetourer4x4 EConcept Dacia Logan MCV Stepvay DS 5 Prestige Eadon Green Black Cuillin V12S Ferrari 812 Ford Fiesta ST Ford Fiesta ST Ford Fiesta ST-Line Honda Civic Honda Civic Type-R Hyundai FE Concept Hyundai i30 Wagon Infiniti Project Black S Infititi Q50 Koenigsegg Agera RS Gryphon Koenigsegg Agera RS Gryphon Lamborghini LP610 Huracan McLaren 720S Mercedes E63 S 4Matic Mercedes GT Concept Mercedes-AMG GLA 45 Mitsubishi clipse Cross Opel Insignia Grand Sport Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot Instinct Concept Peugeot Instinct Concept Range Rover Velar HSE
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
across
Japonská automobilka Suzuki očakáva v účtovnom roku 2021 sedempercentný medziročný nárast konsolidovaných tržieb - na celkových okolo 26,09 miliardy eur. Predpoveď pritom zohľadňuje nejasný výhľad ohľadom pokračovania nedostatku polovodičov. Automobilka predpokladá, že sa jej výdavky na výskum a vývoj medziročne zvýšia o 336,12 milióna eur na 1,46 miliardy eur. Výsledok týchto snažení vidieť aj na Slovensku, napríklad v podobe mildhybridných modelov. Ním je napríklad prvý plug-in hybrid nabíjateľný z bežnej elektrickej zásuvky, športovo-rodinné SUV Suzuki Across s čisto elektrickým dojazdom až 75 kilometrov, s benzínovým štvorvalecom s objemom 2,5 litra a dvomi elektromotormi so systémovým výkonom 225 kW/306 k (0 až 100 km/h za 6 sekúnd, kombinovaná spotreba adekvátna len 1 l/100 km).
maxim-repak
Vo francúzskom Magny Cours sa cez víkend uskutočnilo piate podujatie seriálu Yamaha R3 European Cup ako súčasť podujatí World Superbike. V pretekoch sa predstavil aj 15-ročný Slovák Maxim Repák, ktorý na predchádzajúcich pretekoch v českom Moste bol dvakrát druhý. V prvej jazde doplatil na chybu súpera a po páde z prvého miesta preteky nedokončil. V druhej jazde znovu bojoval v čelnej skupinke. Výsledkom bolo tretie miesto, ktoré ho udržalo v boji o celkové víťazstvo v seriáli, keď na priebežne prvého Španiela Juliana Girala stráca len desať bodov. O celkovom víťazovi sa rozhodne 18. septembra v španielskej Barcelone.
skoda-flotila
V rámci stratégie udržateľnosti firma Prodcen/DHolandia pristupuje k zmene svojho vozového parku na elektrický pohon, keď zaradila doň prvých sedem plne elektrických modelov Škoda Enyaq iV. Na Slovensku bude tak prvou čisto elektrickú flotilou, ktorá využíva elektromobily na firemné účely. Okrem lákavého pomeru ceny a výkonu zaujal firmu elektrický Enyaq iV nízkymi nákladmi na prevádzku a údržbu a veľkým dojazdom. Firma sa na prechod na zelenú mobilitu pripravovala už dlhšie, a to vytvorením uceleného systému nabíjania pre elektromobily s 12 stojanmi, ktoré čerpajú energiu z inštalovaných solárnych panelov na streche svojich výrobných hál.