Ženeva 2017: Automobilová paráda - show všetkých chutí

Sobota, 18 marec 2017

Po dvoch novinárskych dňoch sa brány 87. autosalónu v Ženeve otvorili na ďalších jedenásť dní pre ostatnú verejnosť. Aj tentoraz automobilky predviedli mnoho nových modelov, konceptov budúcich automobilov a kreatívnych nápadov, ale aj výtvory tuningových úpravcov – novinky, ktoré sa doteraz nikde neukázali. Práve prestížny ženevský autosalón je miestom, kde prežívali svoju svetovú premiéru.

Alfa Romeo Stelvio
Alfa Romeo Stelvio, prvé SUV slávnej automobilky, mala svetovú premiéru v Ženeve

Nové modely automobilky v minulosti najprv predstavili s veľkou parádou na autosalónoch. Do tohto momentu boli zahalené tajomstvom a pred začiatkom tlačových konferencií aj plachtou, ktoré potom hostesky, prekrásne to ozdoby každého autosalónu, decentne poodhaľovali.

Zvyky sa menia a ohlasované novinky poznáme ešte pred prvým uvedením. Najprv novinári prostredníctvom tlačových správ od výrobcov, potom vďaka médiám aj ostatná verejnosť. To ešte pred oficiálnym otvorením autosalónu.

Aj návštevníci nášho internetového portálu sa v poslednom čase stále častejšie stretávali s modelmi, ktoré automobilky práve teraz vystavujú v Ženeve. Spomeňme napríklad Opel Crossland X, Range Rover Velar, Daciu Logan MCV Stepway, Peugeot Partner Tepee Electric, Mitsubishu Eclipse Gross, Opel Insignia, Citroën C-Aircross Concept a mnohé ďalšie.

Samozrejme, automobilky o svojich novinkách málokedy prezradia všetko a dvierka s podrobnejšími informáciami zostávajú privreté. Ak automobilka ukáže exteriér, chýbajú informácie o interiéri či o pohonných jednotkách. Alebo naopak – na fotografii danej redakciám na zverejnenie je len siluetový náznak budúceho modelu a ďalšie informácie zostáva až do premiéry na autosalóne zahalené tajomstvom.

Nie vždy a nie každá automobilka plne odhalí svoj model aj na autosalónovej expozícii. To potom vzbudzuje zvedavosť ešte nejaký čas, pokiaľ sa nový model neodhalí vo všetkých detailoch. Aj to je istý taktický variant ako o nový model vzbudiť väčší záujem a nabažiť tak zákazníka na kúpu.

Väčšinou je to však tak, že vystavované modely sú na výstavku autosalónu plne k dispozícii pre každého návštevníka. Môžu si siahnuť na každý detail, otvoriť kapotu a skúmať motor, sadnúť si na sedadlo vodiča a vyskúšať pozíciu za volantom, obdivovať veľkosť batožinového priestoru, sedenie na zadných sedadlách, posudzovať komfort interiéru a - obdivovať, porovnávať, hodnotiť. Neverili by ste, drvivú väčšinu návštevníkov práve toto najviac na autosalóny priťahuje.

Novinárov ženie na autosalóne túžba vidieť každú expozíciu a v nej každý nový model, vyfotografovať si ho a ak zvýši čas a naskytne sa príležitosť, tak si aj sadnúť do vystavovanej novinky. Pri našich predchádzajúcich návštevách autosalónov, či už v Ženeve, Frankfurte alebo Paríži, raz aj v Tokiu, sme tak s veľkou rozkošou robili. Tento rok sa zástupca nášho portálu do Ženevy nevybral. Ale o informácie o novinkách neprídete. K tým najzaujímavejším sa postupne vrátime. Dnešná fotogaléria ukazuje časť zaujímavých noviniek.

Ževena otváranie Ženeva 2017 - hostesky Ženeva 2017 - hostesky Ženeva 2017 - hosteska Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Aston Martin Concept Aston Martin Concept Aston Martin Concept Aston Martin Rapide AMR Audi Q8 Sport Concept Audi R8 Audi RS 5 Coupé Audi RS3 Sportback Bentley Bentayga Mulliner Bentley Continental Supersports Bentley Continental Supersports BMW 430i Cabrio BMW 430i Cabrio BMW 440i Coupé BMW 440i Coupé BMW520d EfficientDynamics BMW 520d Touring BMW Alpina B4 Biturbo BMW Alpina B4 S Bi-Turbo Coupé BMW Alpina B4 S Bi-Turbo Coupé BMW Alpina B4 S Bi-Turbo Coupé BMW i8 Frozen Black Edition BMW M4 Coupé LCI Citroen C-Aircross Concept Citroen Spacetourer4x4 EConcept Dacia Logan MCV Stepvay DS 5 Prestige Eadon Green Black Cuillin V12S Ferrari 812 Ford Fiesta ST Ford Fiesta ST Ford Fiesta ST-Line Honda Civic Honda Civic Type-R Hyundai FE Concept Hyundai i30 Wagon Infiniti Project Black S Infititi Q50 Koenigsegg Agera RS Gryphon Koenigsegg Agera RS Gryphon Lamborghini LP610 Huracan McLaren 720S Mercedes E63 S 4Matic Mercedes GT Concept Mercedes-AMG GLA 45 Mitsubishi clipse Cross Opel Insignia Grand Sport Peugeot 3008 Peugeot 3008 Peugeot Instinct Concept Peugeot Instinct Concept Range Rover Velar HSE
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.