Ženeva 2020: Expozície nahradili virtuálne tlačovky

Štvrtok, 05 marec 2020

Tohtoročný deväťdesiaty ročník ženevského autosalón bol iný ako tých osemdesiat deväť predchádzajúcich. Ak keď niektoré veľké značky mali chýbať, účasť ďalších a množstvo noviniek a svetových premiér pútala účasť médií a motoristickej verejnosti. Necelý týždeň pred jeho otvorením však prišla zo Ženevy správa, že Autosalón pre epidémiu koronavírusu nebude.

1-bmw-concept-i4
BMW takto predstavilo svoj Concept i4 vo virtuálnej tlačovej konferencii. Vidieť cez you tube ju mohli sledovať ľudia na celom svete.

Autosalón v Ženeve začína tradične v pondelok v podvečer vyhlasovaním výsledkov ankety európskeho Auta roka. Aj tento rok tomu tak bolo, ale bez účasti novinárov. Vyhlasovanie sa konalo, ale len pred objektívmi kamier a ľudia na celom svete ho mohli sledovať vďaka internetu.

Otváracím dňom autosalónu na brehu ženevského jazera je každoročne prvý utorok marca. V ten deň sú už od rána expozície vystavovateľov nachystané uvítať prvých návštevníkov z radov novinárov a odbornej verejnosti. V tomto roku 3. marca takáto atmosféra chýbala, keďže kvôli spomínanej epidémii autosalón zrušili. Hala Palexpo vyzerala v to ráno ako rozbúrané stavenisko.

Pohľad na výstavné priestory bol podľa fotografa, ktorý dostal unikátnu príležitosť prehliadnuť si výstavisko, žalostný. Podľa toho, ako to tam vyzeralo, si vieme domyslieť ako zúfalí mohli byť vystavovatelia, ktorí dlhé mesiace pracovali na prípravách a stálo ich to desiatky miliónov eur.

Organizátori autosalónu urobili dobrú vec, keď v utorok 3. marca, v deň plánovaného otvorenia autosalónu, na minúty presne zaradili virtuálne tlačové konferencie bez novinárov. Prostredníctvom internetového prenosu mohli ľudia na celom svete sledovať prezencie automobilových výrobcov.

Sériu tlačových konferencií začalo mníchovské BMW premiérovým predstavením novinky, elektrického Conceptu i4. Potom prišli na rad Mercedes-Benz, Škoda, Bentley, McLaren, Audi, Porsche, Hyundai, Alpine, Pininfarina a ďalšie značky. Prezentovali sa tak, akoby stáli pred reálnym a mnohopočetným publikom na autosalóne, ktorý sa nekoná.

V priamom prenose predviedli automobilky svoje novinky presne tak, ako to mali naplánované, ale bez diváckej kulisy. Tými správnymi ľuďmi, Porsche napríklad bývalým pilotom formuly 1 Austrálčanom Marcom Weberom, prezentovali automobilky svoje najnovšie produkty – reálne modely pred uvedením na trh, ale aj koncepty, ktoré budú čakať na ohlasy a hodnotenia odborníkov, podľa ktorých sa automobilky budú rozhodovať o ich bytí či odložením projektu ad acta. Aj o tom, či o rok, alebo na jeseň tohto roku niektoré z nich neuvidíme na nemeckom autosalóne vo Frankfurte, resp. v Mníchove, kam by sa frankfurtský autosalón mal presunúť.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
goodyear-compact
Goodyear uvádza na trh nový rad pneumatík Powerload, ktoré zvyšujú produktivitu práce, majú dlhšiu životnosť a znižujú prevádzkové náklady. Doplnené sú o významné moderné technológie, ktoré boli špeciálne navrhnuté pre kompaktné kolesové nakladače a malé grejdre. Využívajú sa v stavebníctve, pri nakládke materiálov, v logistickej podpore, v poľnohospodárstve a aj pri úpravách terénu. Pneumatiky Goodyear Powerload zahŕňajú novú technológiu Smooth Guard, vrátane extra silnej a hladkej vrstvy gumy v oblasti ramien a bočnice. Tá pneumatikám nového radu prepožičiava maximálnu robustnosť a zvyšuje odolnosť proti rezným ranám a poškodeniu kostry, zároveň posilňuje konštrukciu bočníc, zvyšuje stabilitu a uľahčuje ovládateľnosť strojov. Dezén behúňa je inšpirovaný osvedčeným Goodyear TL-3A+. Pre Powerload bol upravený pre rozmer 18" a 20".
AAA-AUTO
Spoločnosť Aures, do ktorej siete patria AAA Auto Mototechna, Auto Diskont a Driverama, ponúka takmer 160 voľných pracovných pozícií. Nové personálne posily potrebuje vzhľadom na vysoký dopyt po jazdených autách a rekordný predaj v celej sieti svojich pobočiek. V prvom štvrťroku tohto roku sa v celom holdingu Aures predalo najviac vozidiel v porovnaní s rovnakým období roka počas 30-ročnej existencie spoločnosti. Nových pracovníkov si vyžaduje aj rozvoj pobočkovej siete spoločnosti Driverama, ktorá obchoduje online s jazdenými vozidlami v Nemecku. Aures spustil tiež vlastný talentový program, ktorého cieľom je hľadať nových manažérov priamo medzi vlastnými zamestnancami.
mini
Priaznivci a majitelia prémiových kompaktných automobilov značky Mini a starších klasických Mini sa počas posledného víkendu stretli na 29. ročníku Slovenského zrazu značky a užívali si tri dni príťažlivého programu v príjemnej rodinnej atmosfére a dobrej nálade. Spestrila ho aj navigačná rallye a turistické prechádzky cez unikátne Jánošíkove diery. Zraz majiteľov Mini sa konal v okolí Autocampingu Belá-Nižné Kamence, neďaleko Terchovej v malebnom Jánošíkovom kraji. Zúčastnilo sa ho 75 "miníkov" novej i pôvodnej staršej generácie zo Slovenska, Českej republiky a Maďarska. Najvzdialenejší účastník bol z Maďarska a najstarším modelom Mini Marcos z 1968.