Ženeva 2020: Expozície nahradili virtuálne tlačovky

Štvrtok, 05 marec 2020

Tohtoročný deväťdesiaty ročník ženevského autosalón bol iný ako tých osemdesiat deväť predchádzajúcich. Ak keď niektoré veľké značky mali chýbať, účasť ďalších a množstvo noviniek a svetových premiér pútala účasť médií a motoristickej verejnosti. Necelý týždeň pred jeho otvorením však prišla zo Ženevy správa, že Autosalón pre epidémiu koronavírusu nebude.

1-bmw-concept-i4
BMW takto predstavilo svoj Concept i4 vo virtuálnej tlačovej konferencii. Vidieť cez you tube ju mohli sledovať ľudia na celom svete.

Autosalón v Ženeve začína tradične v pondelok v podvečer vyhlasovaním výsledkov ankety európskeho Auta roka. Aj tento rok tomu tak bolo, ale bez účasti novinárov. Vyhlasovanie sa konalo, ale len pred objektívmi kamier a ľudia na celom svete ho mohli sledovať vďaka internetu.

Otváracím dňom autosalónu na brehu ženevského jazera je každoročne prvý utorok marca. V ten deň sú už od rána expozície vystavovateľov nachystané uvítať prvých návštevníkov z radov novinárov a odbornej verejnosti. V tomto roku 3. marca takáto atmosféra chýbala, keďže kvôli spomínanej epidémii autosalón zrušili. Hala Palexpo vyzerala v to ráno ako rozbúrané stavenisko.

Pohľad na výstavné priestory bol podľa fotografa, ktorý dostal unikátnu príležitosť prehliadnuť si výstavisko, žalostný. Podľa toho, ako to tam vyzeralo, si vieme domyslieť ako zúfalí mohli byť vystavovatelia, ktorí dlhé mesiace pracovali na prípravách a stálo ich to desiatky miliónov eur.

Organizátori autosalónu urobili dobrú vec, keď v utorok 3. marca, v deň plánovaného otvorenia autosalónu, na minúty presne zaradili virtuálne tlačové konferencie bez novinárov. Prostredníctvom internetového prenosu mohli ľudia na celom svete sledovať prezencie automobilových výrobcov.

Sériu tlačových konferencií začalo mníchovské BMW premiérovým predstavením novinky, elektrického Conceptu i4. Potom prišli na rad Mercedes-Benz, Škoda, Bentley, McLaren, Audi, Porsche, Hyundai, Alpine, Pininfarina a ďalšie značky. Prezentovali sa tak, akoby stáli pred reálnym a mnohopočetným publikom na autosalóne, ktorý sa nekoná.

V priamom prenose predviedli automobilky svoje novinky presne tak, ako to mali naplánované, ale bez diváckej kulisy. Tými správnymi ľuďmi, Porsche napríklad bývalým pilotom formuly 1 Austrálčanom Marcom Weberom, prezentovali automobilky svoje najnovšie produkty – reálne modely pred uvedením na trh, ale aj koncepty, ktoré budú čakať na ohlasy a hodnotenia odborníkov, podľa ktorých sa automobilky budú rozhodovať o ich bytí či odložením projektu ad acta. Aj o tom, či o rok, alebo na jeseň tohto roku niektoré z nich neuvidíme na nemeckom autosalóne vo Frankfurte, resp. v Mníchove, kam by sa frankfurtský autosalón mal presunúť.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
skoda
Okrúhle výročia sú vždy vhodné na oslavu. Škoda na Slovensku je pripravená osláviť svoju tridsaťročnú prítomnosť na slovenskom trhu a pripravila si u vybraných predajcov po celom Slovensku deň otvorených dverí. Na návštevníkov čaká pestrý program, ako súťaže, testovacie jazdy na modeloch 30 edition, ale aj možnosť vyskúšať si elektrifikované modely najnovších generácií. Ďeň otvorených dverí sa uskutoční v sieti predajcov Škoda počas soboty 1. apríla 2023. Najväčším lákadlom pre návštevníkov okrem príjemného občerstvenia, programov pre celé rodiny a testovacích jázd bude súťaž o dovolenku s elektromobilom Enyaq iV.
1-goodyear-urbanmax
Goodyear uviedol na trh nové pneumatiky pre verejnú osobnú dopravu. Pneumatiky Urbanmax Commuter preklenujú medzeru medzi pneumatikami na diaľkové a mestské použitie. Vyvinuli ich špeciálne pre vozidlá prevádzkované na medzimestských a prímestských spojoch. Pneumatiky Urbanmax Commuter sú pripravené na elektrický pohon, na vozidlá s elektrickým, hybridným aj bežným dieselovým pohonom. To znižuje požiadavky na skladové zásoby prevádzkovateľa, pretože dopravcovia môžu používať rovnaké pneumatiky na všetkých vozidlách bez ohľadu na ich pohon. Pneumatiky spĺňajú najdôležitejšie požiadavky elektrických vozidiel, takže pre dopravcov predstavujú dobré riešenie pri prechode z konvenčného na elektrický pohon.
Martin-Lauer
Na čele marketingového a komunikačného oddelenia českého, slovenského a maďarského zastúpenia výrobcu nákladných vozidiel Scania stojí od januára tohto roku Martin Lauer. Má bohaté skúsenosti z vedúcich pozícií na oddeleniach komunikácie a marketingu. Pracoval okrem iného v spoločnostiach Mercedes-Benz Czech Republic, Škoda Auto, Ogilvy One alebo v Českomoravskej stavebnej sporiteľni. Na pozícii strieda Ondřeja Koubka. Martin Lauer je absolventom pražskej VŠ ekonomickej. Do spoločnosti Scania sa vracia po viac než desiatich rokoch do automotive. V osobe Martina Lauera získala Scania človeka s bohatými skúsenosťami v oblasti marketingu a komunikácie.