Ženeva nebude, autosalón pre koronavírus zrušili

Piatok, 28 február 2020

Autosalón Ženeva 2020, jeden z najväčších svetových výstav automobilov, vstupoval do svojho 90.ročníka. Jeho brány sa mali otvoriť utorok 3. marca pre novinárov, pre širokú verejnosť o dva dni neskôr. Dnes predpoludním však organizátori autosalónu vydali vyhlásenie, že autosalón sa pre koronavírus ruší.

Ferrari-F8

Ženevský autosalón mal už najbližší utorok privítať novinárov a širokú verejnosť od 5. do 15. marca 2020. Federálna rada Švajčiarska však 28. februára 2020 rozhodla, že do 15. marca 2020 sa nesmú konať žiadne udalosti s viac ako tisíc ľuďmi. Správa pre zástupcov médií prišla tri dni pred otvorením 90. ročníka ženevského autosalónu.

Organizátori plne akceptujú toto rozhodnutie Federálnej rady. Vyjadrila sa k nemu Maurice Turrettini, prezidentka správnej rady autosalónu a uviedla: "Ľutujeme túto situáciu, ale zdravie všetkých zúčastnených je absolútnou prioritou pre nás a našich vystavovateľov. Toto je prípad vyššej moci."

Potom ešte dodala: "Pre vystavovateľov, ktorí do svojej účasť v Ženeve výrazne investovali, je to veľká strata, sme však presvedčení, že toto rozhodnutie pochopia všetci, ktorých sa to týka. Chceli by sme sa poďakovať všetkým, ktorí pracovali na implementácii tohto 90. ročníka autosalónu. Mohla to byť veľká udalosť,"

Výstavné expozície sú už takmer hotové. Pred týždňom, počas tlačových konferencií, nič nenasvedčovalo, že by bolo potrebné prikročiť k takémuto opatrenie. Situácia sa zmenila s výskytom prvých potvrdených chorôb spôsobených koronavírusom vo Švajčiarsku a rozhodnutím Spolkovej rady z 28. februára 2020. Podujatie je na základe tohto rozhodnutia zrušené.

Demontáž stánkov sa musí teraz zorganizovať. Finančné dôsledky pre všetkých zúčastnených na udalosti sú veľké a budú sa posudzovať v nasledujúcich týždňoch. Isté však je, že vstupenky predané na podujatie sa ich majiteľom vrátia. Organizátori poskytnú informácie o postupe na svojej webovej stránke čo najskôr.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.